Звіти про роботу Черешенської ЗОШ І-ІІІ ст

Звіт директора

Черешенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області

Колотила Володимира Івановича про свою діяльність

за звітний період з 01.01.2019р. по 31.12.2019 р.

 

Шановні присутні! Сьогодні ми підбиваємо підсумки роботи за 2019р. Рік напруженої роботи, творчих здобутків, нових відкриттів. Ви знаєте, що відбуваються зміни сфері формування змісту середньої загальної освіти. 28 вересня 2017р. прийнятий новий Закон про освіту. Переглядаються та оновлюються навчальні програми, підручники, увесь навчально-методичний комплекс, який необхідний для успішного функціонування та розвитку сучасної школи.

Як директор протягом звітного періоду я керувався статутом школи, свою діяльність здійснював відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України

«Про загальну середню освіту», Державної програми «Освіта» (Україна XXI століття), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», Концепції національного виховання, дотримувались норм Конвенції про права дитини та впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти у першому класі та іншими нормативно-правовими документами, що регламентують роботу керівника.

У 2018/2019 н.р. до керівного складу навчального закладу входили: Колотило В.І. – директор школи;

Боднарашек Д.В. – заступник директора з навчально-виховної роботи;; Ісопчук В.В. – заступник директора з виховної роботи;

Богачук В.І. – завгосп школи.

Заступники директора виконували свою роботу відповідно до посадових обов’язків, затверджених директором школи, якими регулювалася їх безпосередня управлінська діяльність.

 

1. АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ У 2018/2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Сьогодні змінюються технології, по-новому розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти,що зараз навчаються у школі. Тому й важливо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, котрі дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати. Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Освітня діяльність у школі здійснюється відповідно до Конституції  України,  законів України «Про освіту» , «Про загальну середню освіту» (зі змінами), Національної стратегії розвитку освіти, нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти, чинних законодавчих та нормотивно- правових документів, спрямована на реалізацію державних, регіональних і районних програм у галузі освіти, на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти.

Освітянські реформи на сучасному етапі розглядають учня як особистість - інноватора, що володіє ключовими компетентностями. Це – особистість проінформована, обізнана у певних питаннях, має знання та досвід, вміє їх здобувати та використовувати для власних індивідуальних і професійних завдань. Важливо в нинішньому часі виховувати молодь на загальнолюдських цінностях, навчити її критично мислити, щоб захиститися від непотрібної та негативної інформації,  переосмислювати все , до чого доторкається дитяча цікавість, з огляду на те, як це вплине на їх життя та здоров’я.

Головним завдання навчального закладу є забезпечення високої якості освіти та відповідності її потребам особистості. Сучасному суспільству потрібна людина творча та ініціативна, готова і здатна відповідати за власний добробут, добробут усього суспільства, бути чинним громадянином України, мати позитивне ставлення до себе, інших учнів, педагогів, школи, навчання.

 

Методична робота була скерована за напрямками:

1.   Організація контрольно-діагностичної діяльності.

2.          Комплексне    науково-методичне    забезпечення   навчально-виховного процесу.

3.   Підвищення кваліфікації педагогів.

4.     Стимулювання процесу створення й упровадження нових педагогічних ідей, елементів сучасних технологій навчання та виховання.

5.   Забезпечення перевірки їх ефективності.

4.     Створення умов для самоосвіти учителя, як індивідуальної форми підвищення професійної майстерності.

Методична робота організована згідно структури:

-   педагогічна рада;

-   методична рада;

-   організація і проведення предметних тижнів;

-   проведення   заходів, спрямованих   на   вдосконалення  навчально     виховного процесу, підвищення загальноосвітнього рівня школярів;

-   організація роботи з молодими вчителями;

-   організація роботи з обдарованими дітьми;

-   організація роботи з учнями, схильними до правопорушень.

Одним з пріоритетних питань методичної роботи це підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення, задоволення індивідуальних потреб педагогічних працівників в особистому та фаховому зростанні; активізації творчого потенціалу.

Було відзначено, що учителі школи ідуть у ногу із життям, широко впроваджують у практику інноваційні технології, суть яких полягає у тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається.

Педагогічний колектив будує школу розвитку та вдосконалення, повноцінного освітнього простору, рівних можливостей у навчанні і вихованні учнів із максимальним урахуванням їхніх природних особливостей та обдарувань.

 

2.   Матеріально-технічна база навчального закладу:

 

Для забезпечення результативності навчально-виховного процесу, оволодіння учнями базовими загально навчальними вміннями і навичками, спрямованих на розвиток індивідуальних   здібностей кожної        дитини,  створюються умови для самореалізації. А Саме:

   використовуються можливості шкільного методичного кабінету;

   бібліотеки;

    кабінету інформатики;

    кабінету математики;

    кабінету хімії

    кабінетів української мови та літератури;

    кабінету зарубіжної літератури;

   кабінету Захисту Вітчизни;

   кабінету фізики;

   кабінету біології;

   кабінету географії;

   кабінетів іноземних мов;

    спортивного залу

та інших навчальних кабінетів.

Адміністрація школи спільно з учительським колективом, обслуговуючим персоналом та батьками учнів намагається створювати кращі умови для роботи і навчання, відремонтувати та довести до норм та вимог сьогодення навчальні кабінети, забезпечити школу новим сучасним обладнанням.

Кожен рік виконуються косметичні ремонти, є висновки державної санітарно

– епідеміологічної служби про відповідність приміщень вимогам санітарних норм і правил, дозвіл пожежної частини, протоколи замірів опори ізоляції електромережі.

Забезпеченість закладу меблями — 90%. Більшість кабінетів і класних кімнат відповідає типовим перелікам та вимогам навчальних програм.

В школі функціонують їдальня на 150 посадочних місць, актова зала, ігрова кімната.

3.                 Фінансово-господарська діяльність

Фінансування потреб школи здійснюється бухгалтерією міської ради. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати працівникам школи, вчасно виплачувалися кошти за спожиті школою енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.

 

4. Забезпечення обов'язкової освіти

Аналіз структури і мережі школи за 2017-2018 н.р.

 

Педколективом школи проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.

Вибуло — 48

З них:

За кордон — 1

Зміна місця проживання — 31 Вступ до ВНЗ - 29

Прибуло — 19

Станом на 17.05.2018 р. у школі навчалося 499 учнів

 

                     На початок 2018-2019 навчального року в школі навчалося 271 учень., укомплектовано 15 класів, з них

Школа І ступеня —116 учні; Школа ІІ ступеня —122 учнів Школа ІІІ ступеня — 33 учні

Аналіз причин руху учнів свідчить, що переважна більшість переводів зумовлених зміною місця проживання родини і пов’язана з переїздами. Основними заходами із збереження контингенту учнів в 2018-2019 н.р. були контроль відвідування учнями навчальних занять.

 

5. Робота з педкадрами

Ефективно здійснювалася кадрова політика. На початок 2018/2019н.р. школа була забезпечена штатними працівниками на 100 %.

Протягом року навчальний заклад було забезпечено кадрами. Станом на 01.09.2019р. в навчальному закладі працювало 37 вчителів.

Вища категорія - 24 учителі

1 кваліфікаційна категорія –  1 учитель

ІІ кваліфікаційна категорія - 6 учителів

Спеціаліст – 6 учителів

6 учителі мають педагогічне звання «учитель-методист» (Гайсан Я.Г., Мендришора Л.В., Товарніцька О.М., Колотило О.М., Горопяк П.М., Малиш В.І.)

10 учителів - мають педагогічне звання «старший учитель».

Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової підготовки працівників. При прийомі на роботу (в тому числі й технічних, обслуговуючих працівників) враховувались фахова підготовка, особисті та колективні якості працівників, працездатність, інші характеристики. За останніми директивами МОНУ до вчителів (незалежно від того, який предмет викладає, посади, яку обіймає, віку) висувається вимога вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою, проектором і ін. Треба віддати належне адміністрації, вчителям, які докладають чимало зусиль і енергії, щоб в школі не просто здійснювалося навчання, а опановувалися нові освітні технології, щоб навчальний процес був нерозривно пов'язаний з вихованням, з формуванням у молоді не лише культури і хороших манер, але головне - здорових життєвих принципів і переконань.

 

6. РЕЗУЛЬТАТИ АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ТА КУРСОВОЇ ПЕРЕПІДГОТОВКИ

Одним з пріоритетних питань методичної роботи - це підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення, задоволення індивідуальних потреб педагогічних працівників в особистому та фаховому зростанні; активізації творчого потенціалу.

Одним із ключових напрямків роботи - чітке дотримання термінів проходження курсів підвищення кваліфікації вчителями та контроль термінів атестації. В цьому навчальному році вчителі Косован У.М., Колотило В.І., Роман В.М., Чобан Л.М., Шевчик Я.Ю., Малиш Т.Д. пройшли курси підвищення кваліфікації на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області.

Для стимулювання творчого професійного зростання вчителів широко використовується можливість атестації педагогічних кадрів.

Згідно плану вчителі, які атестувалися, були ознайомлені з нормативними документами щодо атестації.

Члени атестаційної комісії вивчили рівень професійної підготовки вчителів за блоками:

-  науково-теоретична підготовка;

-  методична підготовка вчителя;

-  виховна робота;

-  громадсько-педагогічна діяльність.

В ході атестації оцінено:

-        уміння планувати педагогічну діяльність;

-        уміння коригувати навчально-виховний процес залежно від досягнення результатів;

-  рівень науково-методичної діяльності;

-  рівень викладання предметів;

-  вміння реалізовувати провідні ідеї щодо свого предмета;

-  результати навчально-виховної діяльності.

Було складено графік відкритих уроків та позакласних заходів вчителів, які атестувалися, уроки та заходи згідно графіка проведено. Організовано вивчення системи досвіду роботи вчителів, які атестувалися.

Результати атестації 2018-2019 року, було атестовано:

1. Гайсана Якова Георгійовича, вчителя географії на відповідність раніше присвоєній  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «вчитель-методист».

2. Граб Галину Дмитрівну, вчителя української мови та літератури, зарубіжної літератури, на відповідність раніше присвоєній  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «старший вчитель».

3. Колотило Орисю Миколаївну, вчителя зарубіжної літератури, на відповідність раніше присвоєній  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «вчитель-методист».

 4. Колотила Володимира Івановича, вчителя географії та економіки, на відповідність раніше присвоєній  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «старший вчитель».

5. Косован Уляну Миколаївну, вчителя англійської мови, на присвоєння  кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії».

6. Мавчук Світлану Іванівну, вчителя математики, на відповідність раніше присвоєній  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «старший вчитель».

7. Роман Василину Миколаївну, вчителя початкових класів, на відповідність раніше присвоєній  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії», та присвоєння педагогічного звання «старший вчитель».

8. Чорней Василину Іванівну, вчителя початкових класів, на відповідність раніше присвоєній  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «старший вчитель».

9. Чобан Людмилу Миколаївну, педагога-організатора та вчителя трудового навчання на присвоєння  кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії».

7. Медичне обслуговування учнів в навчальному закладі

 

Здійснюється кваліфікованою медсестрою. Медичний кабінет розташований на 1 поверсі, повністю забезпечений необхідними медикаментами.

Для попередження та виявлення захворювань протягом навчального року проводиться медичне обстеження вузькими спеціалістами.

Учні розподілені на фізкультурні групи згідно рекомендацій лікарів.

 

8. Організація харчування учнів у навчальному закладі

З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереження здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань, у школі організовано гаряче харчування учнів 1-11-х класів. Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю щодо термінів і умов зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.

Медична сестра ретельно слідкує за санітарним станом приміщень їдальні, різноманітністю страв, дотриманням циклічного меню, виконує усі вимоги санітарно-епідеміологічної служби. Меню вивішено на видному місці в обідній залі, у ньому зазначено найменування страв, вихід продуктів, їх ціна. Випадків порушень термінів реалізації продуктів не було. Усе обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані.

Гарячим харчуванням протягом навчального року було охоплено 100 % учнів та працівників школи.

Пільговим (безкоштовним) гарячим харчуванням охоплено 76 учнів:

37 учнів – малозабезпечені;

4 учні – діти-інваліди;

28 учнів – СЖО;

2 учні – діти-сироти;

2 учні – позбавлених батьківського піклування;

1 учень – батько учасник АТО;

2 учні – переселенці.

 

9. Ефективність освітнього процесу

Випускники 9-х та 11-х класів успішно склали державну підсумкову атестацію у 2019 році. Серед випускників 9-х класу 2 учень отримали свідоцтво з відзнакою. Державну підсумкову атестацію було проведено в 11 класі у формі зовнішнього незалежного оцінювання. За результатами ЗНО у 2019 році Черешенська ЗОШ І-ІІІ ступенів зайняла 17 рейтингове місце в Чернівецькій області із 230 шкіл.

 

10. Контрольно-аналітична діяльність та робота з обдарованими учнями

Вчителі постійно перебували у пошуку виявлення здібних дітей. На жаль, таких учнів з кожним роком меншає, свідченням цього може бути результативність участі учнів школи у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін, турнірах.

ІІ етап

Фізика

7 клас – Фейчук Едуард – 3 місце

8 клас – Шевчик Павло – 2 місце

9 клас – Слижук Богдан – 2 місце

10 клас – Слижук Василь – 1 місце

Астрономія

10 клас – Слижук Василь – 1 місце

Хімія

8 клас – Шевчик Павло – 3 місце

11 клас – Шешуряк Максим  - 3 місце

Біологія

8 клас – Шевчик Боглдан – 2 місце

Українська мова і література

10 клас – Чорней Ілля – 3 місце

Математика

8 клас – Шевчик Павло – 1 місце

Конкурс ім. Т. Шевченка

8 клас – Халус Іван – 3 місце

11 клас – Воловікова Богдана – 3 місце

Конкурс ім. Петра Яцика

3 клас – Боднарашек Андріана – 2 місце

3 клас – Малиш Евеліна – 3 місце

4 клас – Калинич Марія – 3 місце

4 клас – Косован Софія – 3 місце

10 клас – Чорней Ілля – 1 місце

ІІІ етап

 

11 клас – Колотило Олександр – 2 місце

 

Було проведено роботу з обдарованими та здібними учнями щодо підвищення рівня результатів їх участі у конкурсах «Кенгуру», «Соняшник».

При цьому особистісно-зорієнтований підхід до навчання забезпечував розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей учнів.

Діяльнісний підхід спрямовувався на розвиток умінь і навичок учня, вміння застосовувати здобуті знання у практичних ситуаціях.

Важливою частиною методичної роботи була робота психологічної служби.

Основними напрямками діяльності психологічної служби школи протягом року були: адаптація учнів 1-х класів, контроль за адаптацією п’ятикласників до нових умов навчання та перехід учнів з початкової школи до середньої. Це пов’язане із зміною класного керівника, з появою нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й з віковими змінами - вступом дитини у підлітковий вік. Важливою ланкою роботи був супровід дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються за інклюзивною та індивідуальною формами навчання.

Школа сьогодні потребує вчителя, який постійно прагне до творчого пошуку, має навики дослідної експериментальної діяльності, вивчення, узагальнення, впровадження перспективного досвіду, вміє інтегрувати новий зміст освіти в методику навчання і виховання, тому вчителі проходили навчання на освітній платформі Ed-era та очно-заочне навчання за програмою «НУШ».

10. Виховна та позакласна робота

 

Соціально-психологічна робота

Соціально-психологічну роботу забезпечує практичний психолог Козлан У.Г.

Соціальна робота в школі організовувалась та проводилась з метою забезпечення процесу соціалізації дітей в навчально-виховній діяльності, захисту їхнього психічного розвитку особистості, надання соціально-психологічної допомоги дітям та їх батькам.

Зокрема, надано рекомендації та консультації учням-підліткам на основі результатів діагностики й за індивідуальними запитами, які найчастіше стосувались вирішення конфліктів, підвищення власного соціометричного статусу, вибору професії.

Для здійснення психологічної просвіти серед учнів школи та для забезпечення її послідовності й наступності було реалізовано комплексну програму просвітницьких заходів від першого по одинадцятий клас «Сходинки до себе». Це дало можливість охопити усі вікові категорії, здійснювати психологічну просвіту систематично, зберігаючи логічність в послідовності занять та охоплюючи усі напрямки: особистісний розвиток та самопізнання, розвиток адекватної самооцінки, конфліктологію, профорієнтацію, профілактику шкідливих звичок та лихослів’я, суїцидальних спроб, розвиток творчості, креативності та лідерських навичок, згуртування колективу, підготовка до переходу у 5-й клас.

Здійснено комплексний психолого-педагогічний супровід 20 учнів, що включає в себе індивідуальне консультування батьків та вчителів, консультаційну і корекційно-відновлювану й розвивальну роботу з їхніми класними колективами.

Оздоровлено   за   бюджетні   кошти      18   учнів   (Пансіонаті  «Зелені пагорби»   та   4 учні (сироти, позбавлені батьківського піклування) «Артек», «Молода Гвардія»).

 

11. РОБОТА З БАТЬКАМИ

Успіх навчання і виховання молодого покоління багато в чому залежить від того, настільки тісні відносини школи і сім`ї. Це, з одного боку, участь батьків у вихованні, яке здійснюється школою, з іншого – вплив школи на сім`ю. Батьківські комітети класів та школи є дієвою формою організації роботи з батьками.

Робота з батьками була спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів. Були проведені загальношкільні батьківські збори (жовтень) а також класні батьківські збори.

 

12. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ ТА З ПРОФІЛАКТИКИ АНТИСОЦІАЛЬНИХ ЯВИЩ СЕРЕД УЧНІВ

 

Правове виховання сприяло формуванню у здобувачів освіти моральних почуттів, які регулювали б їхню поведінку: почуття законності обраної мети, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, справедливості, відповідальності. Завдяки правовихованню в дітей та молоді мають вироблятися навички і звички високоморальної поведінки. І нарешті, завданням правовиховання, яке визначає характер всієї виховної роботи, є забезпечення подолання окремими учнями шкідливих навичок і звичок, що сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.

Правоосвітня та правовиховна робота в закладі у 2019 році здійснювалась згідно із річним планом виховної роботи через систему заходів, які реалізовувались адміністрацією закладу, класними керівниками, вчителями-предметниками, педагогом-організатором, соціально-психологічною службою, учнівським самоврядуванням.

Для налагодження ефективної та результативної роботи щодо забезпечення у школі правового виховання було видано ряд організаційних наказів. Питання, що стосуються правового виховання учнів розглядались на нарадах при директорові.

З метою активізації превентивної роботи спрямованої на збереження і розвиток умов, що сприяють здоров’ю, збереженню життя учнів і на попередження несприятливого впливу на них факторів соціального середовища діяла  створена Рада профілактики правопорушень.

Класними керівниками та адміністрацією школи проводилася постійна індивідуальна робота з учнями, що потребують особливої педагогічної уваги. У школі ведеться «Журнал обліку пропусків занять учнями школи», записи до якого вносить черговий адміністратор після 1уроку. Класні керівники вносять дані до класного журналу на сторінку «Облік відвідування (пропусків занять)» та виясняють причину відсутності учнів на заняттях .

В основу процесу навчання і виховання покладено увагу, любов до дитини, бажання творити добро, небайдужість, а це забезпечує відносини партнерства, повагу до особистості дитини, уміння її зрозуміти, сприйняти як особистість з усіма її позитивними і негативними рисами. Уся робота сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння застосовувати їх в повсякденному житті. Завдяки цьому впродовж навчального року на внутрішкільному обліку не знаходилось жодного учня. Система правовиховної роботи, яка склалася у школі, дає змогу зробити висновок, що певних результатів у правовому вихованні досягнуто.

13. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

З метою забезпечення безпеки життєдіяльності учнів, керуючись відповідною нормативною базою, в школі була організована робота з безпеки життєдіяльності.

Своєчасно було складено необхідні акти-дозволи на проведення занять у кабінетах та спортивному залі. У вересні класними керівниками з усіма учнями школи проведено вступний інструктаж із безпеки життєдіяльності, протягом навчального року проводилися первинні інструктажі з техніки безпеки та з безпеки життєдіяльності перед виконанням лабораторних, практичних робіт, на заняттях з трудового навчання та фізкультури. Перед виконанням специфічних видів робіт обов’язково проводився цільовий інструктаж.

Перед початком навчального року всі учні школи пройшли медичний огляд. Своєчасно і якісно була проведена підготовка школи до роботи в новому навчальному році та до зими. Упродовж року  були  проведені  профілактичні заходи щодо попередження дитячого травматизму. Перед початком усіх канікул класні керівники проводили інструктажі і бесіди з безпеки життєдіяльності під час канікул. У жовтні та квітні було проведено Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності, у квітні проведено День ЦЗ.

На уроках «Основи здоров’я» відпрацьовано дії в умовах виникнення надзвичайних ситуацій і надання першої допомоги травмованим та потерпілим;

Класні керівники провели всі заплановані бесіди та заняття з дітьми по вивченню правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки, правил користування природним газом, правил поведінки в громадських місцях та на воді.

На класних батьківських зборах проводилась роз’яснювальна робота з батьками щодо збереження здоров’я дітей.

Упродовж року проводились заняття з евакуації учнів та відпрацювання дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій.