Запитання від платника: Як фізичній особі отримати документ, що засвідчує його реєстрацію у Державному реєстрі?
Головне управління ДПС у Чернівецькій області роз'яснює, що для отримання фізичною особою - громадянином України документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (далі – Державний реєстр) необхідно:
подати до податкового органу облікову картку фізичної особи - платника податків за формою № 1ДР (далі - Облікова картка за ф. № 1ДР) (додаток 2 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 із змінами та доповненням). Для заповнення Облікової картки за ф. № 1ДР використовується паспорт з відміткою про реєстрацію місця проживання/перебування. Якщо у паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, який імплантовано у зазначені документи, особа пред’являє:
довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі -Реєстр) та видані документи, що складається у формі витягу з Реєстру;
довідку про реєстрацію місця проживання/перебування особи, видану органом реєстрації, якщо після формування витягу з Реєстру змінилися дані щодо місця проживання особи;
довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або довідку, що підтверджує місцеперебування громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї (за наявності таких документів).
Термін видачі документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі:
до 3-х робочих днів – у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;
до 5-ти робочих днів – у разі звернення до будь-якого податкового органу.
Також, слід звернутися до податкового органу, до якого подавалась Облікова картка за ф. № 1ДР для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі та пред’явити паспорт з відміткою про реєстрацію місця проживання/перебування.
Для роботодавців – при прийомі на роботу правильно оформляйте найманих працівників
Головне управління ДПС у Чернівецькій області звертає увагу, що одним з пріоритетних векторів роботи податкової служби у напрямку наповнення місцевих бюджетів продовжує залишатися боротьба з нелегальною трудовою зайнятістю та виплатою заробітної плати «в конверті», з якої не сплачено податки та єдиний внесок до бюджету.
Звертаємо увагу, що оформлюючи найманого працівника на роботу, слід не забувати здійснити наступні кроки:
укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України; форма трудового договору між працівником і роботодавцем, який використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260);
оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюють типову форму № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджену наказом Державного комітету статистики України від 5 грудня 2008 року № 489);
повідомити ДПС про прийняття на роботу (Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413).
Також слід знати, повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів: засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб; на паперових носіях разом з копією в електронній формі; на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.