До уваги! Шановні жителі Вижницької міської територіальної громади!!!

 Шановні жителі  Вижницької міської територіальної громади!!!

 Просимо активно взяти участь в обговоренні проєктів рішень міської ради, які впливатимуть на прийняття рішень міською радою через  активну участь громадськості.

 

Про затвердження  Положення про порядок розгляду електронної петиції, адресованої Вижницькій міські раді

  Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Статутом Вижницької міської територіальної громади Вижницького району Чернівецької області, враховуючи висновки постійної комісії міської ради з питань регламенту, забезпечення законності, протидії корупції, депутатської діяльності та етики,

 

 міська рада ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Положення про порядок розгляду електронної петиції, адресованої Вижницькій міські раді (додається 1).

2. Визнати таким, що втратило чинність рішення 3 сесії Вижницької міської ради VII скликання від 25.12.2015 року №38-3/15 «Про затвердження  Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Вижницькій міській раді».  

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з  питань регламенту, забезпечення законності, протидії корупції, депутатської діяльності та етики (Олександр КЛИМ).          

Виконавець:

Начальник відділу правового забезпечення,

організаційно-кадрової роботи та зв’язків

з громадськістю Вижницької міської ради                                         Олена ЧМІЛЬ

 
 

                                                                                                    Додаток 1

 

                                                                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                                                                                          рішення 10 сесії Вижницької

                                               міської ради VІІІ скликання

від 30.06.2021 року №_______

 

 

 

                                                            

 

ПОРЯДОК

 розгляду електронної петиції, адресованої Вижницькій міській раді

 1. Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Вижницькій міській раді (далі – Порядок) розроблено з метою забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян».

 2. Цей Порядок визначає процедуру розгляду електронної петиції до Вижницької міської ради.

 3.  Електронна петиція – особлива форма колективного звернення громадян до Вижницької міської ради (далі – Петиція), яка подається та розглядається відповідно до статті 231 Закону України «Про звернення громадян» та цього Порядку.

 4. Громадяни (жителі міста) можуть звертатися з Петиціями до Вижницької міської ради з урахуванням її компетенції, визначеної Конституцією України, Законом України «Про органи місцевого самоврядування», іншими законами України.

 5. Громадяни (жителі міста) можуть звертатися з Петиціями до Вижницької міської ради через веб-сайт Єдиної системи місцевих електронних петицій http://e-dem.in.ua (далі – Веб-сайт петицій), який забезпечує:

 можливість створення Петиції автором (ініціатором);

 безоплатність доступу та користування інформаційно-телекомунікаційною системою, за допомогою якої здійснюється збір підписів;

 електронну реєстрацію громадян для створення та підписання Петиції;

 недопущення автоматичного введення інформації, у тому числі підписання Петиції, без участі громадянина;

 фіксацію дати і часу оприлюднення Петиції та підписання її громадянином.

 6. Автор (ініціатор) Петиції заповнює спеціальну форму, яка розміщена на Веб-сайті петицій. При заповнені форми зазначаються прізвище, ім’я, по батькові громадянина або назву громадського об’єднання (із зазначенням посадової особи), а також адресу електронної пошти.

 Неправдиві відомості, подані автором (ініціатором) Петиції, громадським об’єднанням, є підставою для відмови в її оприлюдненні або для виключення з режиму оприлюднення.

 7. В Петиції має бути викладено суть порушеного питання, пропозиція щодо його вирішення, а в заголовку Петиції зазначено її короткий зміст.

 Петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.

 8. Петиція оприлюднюються на Веб-сайті петицій протягом двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором) після перевірки Петиції уповноваженим структурним підрозділом  Вижницької міської ради (далі – уповноважений виконавчий орган) на відповідність вимогам, зазначеним у пунктах 4, 7 цього Порядку.

 Дата оприлюднення Петиції на Веб-сайті петицій є датою початку збору підписів на її підтримку.

 9. У разі невідповідності вимогам, зазначеним у пунктах 4, 7 цього Порядку, Петиція не оприлюднюється, або може бути виключена з режиму оприлюднення, про що не пізніше двох робочих днів з дня її надсилання повідомляється автора (ініціатора) петиції.

 Не оприлюднюється та не розглядається Петиція, яка містить нецензурну лексику та лайнові вислови, про що у дводенний строк від дня її надходження повідомляється автору (ініціатору) петиції.

 10. Громадянин, який бажає виразити свою позицію щодо Петиції, реєструється на Веб-сайті петицій та активує позначку «Підтримую» під обраною ним Петицією.

 11. Петиція до Вижницької міської ради розглядається відповідно до статті 231 Закону України «Про звернення громадян» та цього Порядку, за умови збору на її підтримку протягом не більше як трьох місяців з дня її оприлюднення не менш ніж 50 підписів громадян (жителів).

 12. Петиція, яка протягом установлено строку набрала необхідну кількість підписів на її підтримку, не пізніше наступного дня після набрання необхідної кількості підписів надсилається до уповноваженого виконавчого органу міської ради із зазначенням інформації про дату початку збору підписів, дату направлення Петиції, загальну кількість та перелік осіб, які підписали Петицію, строк збору підписів.

 13. Інформація про початок розгляду Петиції, яка в установлений строк набрала необхідну кількість голосів на її підтримку, оприлюднюється на офіційному веб-сайті  Вижницької міської ради та Веб-сайті петицій не пізніш як через два робочі дні після отримання такої Петиції.

 14. Петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, після завершення строку збору підписів не розглядається як Петиція, про що повідомляється автор (ініціатор) петиції з наданням роз’яснень щодо порядку вирішення порушеного питання відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

 15. Розгляд Петиції здійснюється невідкладно, але не пізніше десяти робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду.

 16. Організацію розгляду електронних петицій, адресованих Вижницькій міській раді, забезпечує уповноважений виконавчий орган міської ради.

 17. Про початок розгляду Петиції уповноважений виконавчий орган міської ради не пізніше наступного робочого дня повідомляє профільний виконавчий орган міської ради та передає її на опрацювання.

 18. Визначені профільним структурним підрозділом міської ради заінтересовані виконавчі органи міської ради, підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, подають йому пропозиції щодо підтримки або не підтримки Петиції та відповіді автору (ініціатору) Петиції із відповідними обґрунтуваннями.

 19. Протягом двох робочих днів профільний виконавчий орган міської ради опрацьовує та узагальнює отримані від інших виконавчих органів матеріали та передає до уповноваженого виконавчого органу для організації розгляду на засіданні виконавчому комітету міської ради або сесії міської ради, якщо вирішення питань піднятих у тексті Петиції вимагають скликання сесії міської ради.

 На засідання виконавчого комітету або сесію міської ради, де буде розглядатись Петиція, запрошується автор (ініціатор). За бажанням автора (ініціатора) Петиції він може зробити виступ щодо питань, піднятих у тексті Петиції.

  20. Після розгляду Петиції на засідання виконавчого комітету міської ради або сесії міської ради у термін, що не перевищує десяти робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду, на офіційному веб-сайті міської ради та Веб-сайті петицій оприлюднюється оголошення щодо підтримки або не підтримки Петиції.

 21. У разі прийняття рішення про підтримку електронної петиції, відповідний виконавчий орган Вижницької міської ради, визначений у тексті рішення, готує дорожню карту вирішення питання, порушеного електронною петицією.

 22. Дорожня карта вирішення питання, порушеного електронною петицією розробляється за участю автора петиції.

 23. Дорожня карта вирішення питання, порушеного електронною петицією обов’язково повинна містити наступні пункти:

 - спосіб вирішення питання;

 - строки вирішення питання;

 - розмір бюджетних призначень, необхідних для вирішення питання.

 24. Після розробки дорожньої карти, вона розглядається на засіданні профільної постійної комісії Вижницької міської ради або виконавчого комітету. Якщо рішення про підтримку петиції ухвалено на засіданні міської ради, тоді дорожня карта розглядає профільною постійною комісією Вижницької міської ради, якщо виконавчий комітет, тоді розгляд дорожньої карти відбувається на засіданні виконавчого комітету.

 25. Уповноважений структурний підрозділ міської ради забезпечує публікацію інформації про дорожню карту вирішення питання, порушеного петицією, на офіційному веб-сайті міської ради.

 26. Відповідь на Петицію не пізніше наступного робочого дня після закінчення її розгляду оприлюднюється на офіційному веб-сайті міської ради, та Веб-сайті петицій, а також надсилається у письмовому вигляді автору (ініціатору) Петиції.

 У відповіді на Петицію повідомляється про результати розгляду порушених у ній питань із відповідним обґрунтуванням.

 27. Інформація про кількість підписів, одержаних на підтримку Петиції, та строки їх збору зберігається не менше трьох років з дня оприлюднення петиції.

 

 

 

 

Про затвердження  Положення про місцеві ініціативи в Вижницькій міській територіальній громаді   та Положення про громадські слухання в Вижницькій міській територіальній громаді

 

 

 

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Статутом Вижницької міської територіальної громади Вижницького району Чернівецької області, враховуючи висновки постійної комісії міської ради з питань регламенту, забезпечення законності, протидії корупції, депутатської діяльності та етики,

 

 

 

міська рада ВИРІШИЛА:

 

 

 

1. Затвердити Положення про місцеві ініціативи в Вижницькій міській територіальній громаді  (додається 1).

 

2. Затвердити Положення про громадські слухання в Вижницькій міській територіальній громаді  (додається 2).

 

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з  питань регламенту, забезпечення законності, протидії корупції, депутатської діяльності та етики (Олександр КЛИМ).          

 

 

 

Міський голова                                                                       Олексій ЧЕПІЛЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконавець:

 

Начальник відділу правового забезпечення,

 

організаційно-кадрової роботи та зв’язків

 

з громадськістю Вижницької міської ради                                         Олена ЧМІЛЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                    Додаток 1

 

                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО

 

                                                           рішення 10 сесії Вижницької

 

                                                            міської ради VІІІ скликання

 

    від 30.06.2021 року №_______

 

 

 

                                        

 

ПОЛОЖЕННЯ

 

ПРО МІСЦЕВІ ІНІЦІАТИВИ В  ВИЖНИЦЬКІЙ МІСЬКІЙ   ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ

 

 

 

РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

 

 

Стаття 1. Право жителів територіальної громади на місцеву ініціативу

 

 

 

1. Місцева ініціатива – одна із форм участі жителів  Вижницької міської територіальної громади (далі – жителі територіальної громади) у здійсненні місцевого самоврядування.

 

2. Місцева ініціатива – офіційна письмова пропозиція з питань, які віднесені до відання місцевого самоврядування, внесена в порядку, передбаченому цим Положенням, для розгляду на відкритому засіданні міської ради та прийняття відповідного рішення.

 

3. У порядку місцевої ініціативи жителі територіальної можуть внести питання або проєкт рішення для розгляду на відкритому засіданні міської ради (далі – ради).

 

4. Місцева ініціатива може бути внесена безпосередньо жителями територіальної громади, які досягли 14 років.

 

5. Місцева ініціатива не може бути внесена депутатами міської ради, посадовими особами органу місцевого самоврядування, державними службовцями, працівниками правоохоронних органів, військовослужбовцями.

 

­

 

Стаття 2. Предмет місцевої ініціативи

 

 

 

1. Предметом місцевої ініціативи можуть бути будь-які питання, віднесені до відання місцевого самоврядування.

 

2. Не можуть бути предметом місцевої ініціативи пропозиції, що суперечать Конституції та чинному законодавству України.

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ВНЕСЕННЯ МІСЦЕВОЇ ІНІЦІАТИВИ

 

 

 

Стаття 3. Ініціатори внесення місцевої ініціативи

 

 

 

1. Ініціаторами внесення місцевої ініціативи на розгляд міської  ради можуть бути ініціативна група з  жителів територіальної громади кількістю не менше 5 осіб.

 

 

 

Стаття 4. Подання місцевої ініціативи

 

 

 

1. Для внесення питань або проєкту рішення ради для розгляду на засіданні ради з ініціативи жителів територіальної громади на ім’я секретаря міської ради подається повідомлення про внесення місцевої ініціативи, оформлене згідно з Додатками 1 або 2 до цього Положення.

 

2. У повідомлені про внесення місцевої ініціативи обов’язково зазначається:

 

1) перелік чітко сформульованих питань для розгляду на відкритому засіданні ради та/або назва проєкту рішення ради;

 

2) прізвища, імена і по батькові, адреси реєстрації та контакти членів ініціативної групи;

 

3) прізвище, ім’я і по батькові, контакти уповноваженого представника ініціативної групи.

 

4. Ініціюючи внесення місцевої ініціативи ініціативна група до повідомлення також додає підписні листи, оформлені відповідно до Додатка 3 до цього Положення.

 

5. Якщо в порядку місцевої ініціативи подається проєкт рішення ради до повідомлення також додаються повний текст проєкту рішення ради.

 

6. У разі необхідності секретар ради протягом трьох робочих днів з моменту реєстрації місцевої ініціативи доручає відповідним структурним підрозділам  ради та її виконавчого комітету підготувати:

 

1) аналіз регуляторного впливу (відповідно до статті 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності", якщо в порядку місцевої ініціативи подається проєкт регуляторного акта);

 

2) бюджетне або інше фінансове обґрунтування, висновки та рекомендації, передбачені вимогами регламенту ради.

 

7. Відповідні документи додаються до проєкту рішення, запропонованого ініціаторами внесення місцевої ініціативи.

 

 

 

Стаття 5. Збір підписів жителів територіальної громади

 

 

 

1. Для внесення місцевої ініціативи від всієї громади або міста ініціативній групі необхідно зібрати не менше 60 підписів жителів територіальної громади, які досягли 14 років та зареєстровані в межах  Вижницької міської   територіальної громади.

 

2. Для внесення місцевої ініціативи від окремого старостинського округу територіальної громади ініціативній групі необхідно зібрати не менше 30 підписів жителів територіальної громади, які досягли 14 років та зареєстровані в межах відповідного старостинського округу  Вижницької міської   територіальної громади.

 

3. Ініціативна група збирає підписи жителів територіальної громади на підписних листах, оформлених відповідно до Додатка 3 до цього Положення.

 

Підписні листи мають містити такі дані:

 

– прізвище, ім’я та по батькові підписанта;

 

– дата та рік народження;

 

– адреса реєстрації;

 

– особистий підпис.

 

 

 

Стаття 6. Реєстрація місцевої ініціативи

 

 

 

1. З моменту отримання радою повідомлення про внесення місцевої ініціативи уповноважена посадова особа або структурний підрозділ з питань громадської участі зобов’язаний:

 

1) протягом одного робочого дня зареєструвати повідомлення про внесення місцевої ініціативи у Реєстрі інструментів громадської участі, оформленого згідно з Додатком 4;

 

2) протягом п’яти робочих днів забезпечити розміщення повного тексту повідомлення про внесення місцевої ініціативи, а також усіх додатків до нього, на офіційному веб-сайті ради у спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ "Місцеві ініціативи"), при цьому вилучаються відомості про фізичну особу (персональна інформація).

 

 

 

Стаття 7. Перевірка поданих документів

 

 

 

1. Уповноважена посадова особа чи структурний підрозділ з питань громадської участі протягом трьох робочих днів з моменту реєстрації повідомлення про внесення місцевої ініціативи здійснює перевірку поданих документів на відповідність вимогам цього Положення та приймає одне з таких рішень:

 

1) передати місцеву ініціативу для підготовки до розгляду на відкритому засіданні ради;

 

2) відмовити у винесенні місцевої ініціативи на засідання ради відповідно до пункту 2 цієї статті;

 

3) повернути повідомлення про внесення місцевої ініціативи для усунення недоліків.

 

2. Про прийняте рішення в межах цього ж триденного строку повідомляють уповноваженого представника ініціативної групи в письмовій формі, зазначаючи номер реєстрації у Реєстрі інструментів громадської участі, а також: або дату передання місцевої ініціативи для підготовки до розгляду на відкритому засіданні ради, або підстави повернення повідомлення про внесення місцевої ініціативи для усунення недоліків, або підстави відмови у винесенні на засідання ради відповідно до цього Положення.

 

3. Місцева ініціатива не виноситься на засідання ради, про що повідомляється територіальну громаду на офіційному веб-сайті ради у спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ "Місцеві ініціативи")  виключно у таких випадках:

 

1) предмет місцевої ініціативи не відноситься до відання місцевого самоврядування;

 

2) місцева ініціатива подана ініціаторами, не передбаченими статтею 3 цього Положення.

 

4. Повідомлення про внесення місцевої ініціативи може бути повернуто для усунення недоліків за наявності однієї або двох таких підстав:

 

1) не дотримано вимог до оформлення повідомлення про внесення місцевої ініціативи, передбачених статтею 4 цього Положення;

 

2) недостатня кількість підписів жителів територіальної громади, передбачених статтею 5 цього Положення.

 

5. Ініціатори внесення місцевої ініціативи мають усунути виявлені недоліки та повторно подати місцеву ініціативу до ради протягом п’яти робочих днів з моменту отримання відповідного письмового повідомлення уповноваженим представником ініціативної групи. У разі якщо недоліки в цей строк не усунуто, місцева ініціатива залишається без розгляду, про що повідомляється територіальну громаду на офіційному веб-сайті ради у спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ "Місцеві ініціативи").

 

6. Інформація про передачу місцевої ініціативи для підготовки до розгляду на відкритому засіданні ради, повернення для усунення недоліків чи відмова у винесенні місцевої ініціативи на засідання ради протягом одного робочого дня розміщується на офіційному веб-сайті ради у розділі "Громадська участь",(підрозділ "Місцеві ініціативи").

 

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. РОЗГЛЯД МІСЦЕВОЇ ІНІЦІАТИВИ

 

 

 

Стаття 8. Підготовка місцевої ініціативи до розгляду на засіданні ради

 

 

 

1. Секретар ради організовує підготовку місцевої ініціативи до розгляду на відкритому засіданні ради відповідно до вимог регламенту ради, про що повідомляє уповноваженого представника ініціативної групи.

 

2. Секретар ради контролює включення поданого питання або проєкту рішення ради до порядку денного найближчої сесії ради. За потреби секретар ради організовує розробку проєкту рішення ради для врегулювання питання, ініційованого до розгляду в порядку місцевої ініціативи.

 

3. Розгляд проєкту рішення ради або питання, поданого в порядку місцевої ініціативи, відбувається за участі членів ініціативної групи. Члени ініціативної групи запрошуються на засідання постійних комісій ради та беруть участь у всіх засіданнях з питань місцевої ініціативи.

 

4. Про розгляд поданої місцевої ініціативи постійними комісіями ради або розгляд на пленарному засіданні ради повідомляється територіальну громаду на офіційному веб-сайті ради в спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ "Місцеві ініціативи") не менше ніж за три робочі дні до дня розгляду, а про результати розгляду – не пізніше п’яти робочих днів з дня проведення засідань.

 

 

 

Стаття 9. Розгляд місцевої ініціативи на відкритому засіданні ради

 

 

 

1. Розгляд проєкту рішення чи питання, поданого в порядку місцевої ініціативи, відбувається відповідно до вимог Регламенту ради на черговому засіданні міської ради.

 

2. Постійні комісії ради проводять засідання, на яких розглядають проєкт рішення чи питання, подані в порядку місцевої ініціативи, за  участі членів ініціативної групи та складають висновки і рекомендації в межах своєї компетенції. Відсутність висновків або рекомендацій комісій не може бути підставою для відмови у включенні питання до порядку денного найближчої чергової сесії ради.

 

 

 

Стаття 10. Участь членів ініціативної групи

 

 

 

1. Члени ініціативної групи беруть участь у відкритому засіданні ради під час розгляду проєкту рішень ради або питань, поданих у порядку місцевої ініціативи.

 

2. Уповноважений представник ініціативної групи виступає на засіданнях комісій та засіданні ради із доповіддю з питання місцевої ініціативи та відповідає на запитання депутатів ради згідно з Регламентом міської ради. На прохання доповідача на запитання депутатів ради можуть відповідати інші члени ініціативної групи, присутні на засіданні ради. Рада з числа депутатів може призначити співдоповідача з питання місцевої ініціативи.

 

3. Присутні на засіданні члени ініціативної групи беруть участь в обговоренні місцевої ініціативи в порядку, встановленому Регламентом ради.

 

 

 

Стаття 11. Ухвалення рішень з питань місцевої ініціативи

 

 

 

1. Після обговорення проєкту рішення, поданого в порядку місцевої ініціативи, він обов’язково ставиться на голосування.

 

2. Рада в межах своїх повноважень може:

 

прийняти місцеву ініціативу – в такому випадку зазначаються конкретні заходи для її реалізації, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи;

 

відхилити місцеву ініціативу – в такому випадку зазначаються причини цього рішення;

 

частково врахувати місцеву ініціативу – в такому випадку зазначаються причини цього рішення, і заходи для реалізації частини врахованої пропозиції, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи.

 

4)  відправити місцеву ініціативу на доопрацювання.

 

 

 

3. Міська рада може розглянути власний альтернативний проєкт рішення з питання місцевої ініціативи виключно після розгляду проєкту, поданого у порядку місцевої ініціативи.

 

4. За результатами розгляду питань, поданих у порядку місцевої ініціативи, рада ухвалює рішення.

 

 

 

Стаття 12. Доопрацювання проєкту рішення, поданого в порядку місцевої ініціативи

 

 

 

У випадку ухвалення рішення про доопрацювання проєкт рішення доопрацьовується за обов’язкової участі ініціативної групи з обов’язковим винесенням узгодженого з членами ініціативної групи допрацьованого проекту рішення на наступну найближчу чергову сесію ради. Рішення про доопрацювання може прийматися радою не більше одного разу. Відправлення проєкту на доопрацювання  допускається не більше 2 (двох)  разів.

 

 

 

Стаття 13. Оприлюднення рішення ради за результатами розгляду місцевої ініціативи

 

 

 

Ухвалене рішення ради за результатами розгляду місцевої ініціативи протягом п’яти робочих днів надсилається уповноваженому представнику ініціативної групи та оприлюднюється в порядку, передбаченому для оприлюднення рішень ради, а також у місцевих засобах масової інформації, на офіційному веб-сайті ради в спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ "Місцеві ініціативи") іншими способами з метою ознайомлення якомога більшої кількості жителів територіальної громади.

 

 

 

Стаття 14. Дії та бездіяльність службових та посадових осіб, які можна оскаржити

 

 

 

1. Жителі територіальної громади мають право оскаржити:

 

1) безпідставне повернення повідомлення про внесення місцевої ініціативи для усунення недоліків, нереєстрацію, невчасну реєстрацію місцевої ініціативи, неправомірну відмову в розгляді місцевої ініціативи;

 

2) недотримання посадовими та службовими особами строків, передбачених цим Положенням;

 

3) бездіяльність щодо розгляду місцевої ініціативи чи неприйняття рішення за результатами розгляду місцевої ініціативи;

 

4) невиконання вимог щодо оприлюднення інформації та документів, що стосуються ініціювання, підготовки, розгляду місцевої ініціативи та прийняття рішення за його результатами;

 

5) неповідомлення уповноваженого представника ініціативної групи про розгляд місцевої ініціативи;

 

6) розгляд місцевої ініціативи органами ради чи самою радою без участі ініціативної групи, ненадання можливості для виступу;

 

7) інші дії чи бездіяльність, що порушують вимоги цього Положення.

 

 

 

Стаття 15. Правові наслідки порушення вимог цього Положення

 

 

 

Порушення радою вимог цього Положення та порядку розгляду поданої місцевої ініціативи може бути підставою для скасування ухвалених рішень.

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

До Положення про місцеві ініціативи в  Вижницькій міській  територіальній громаді"

 

 

 

Секретарю міської  ради

 

______________________________________________

 

Ініціативної групи в особі:

 

______________________________________________

 

прізвища, імена і по батькові

 

 

 

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

 

про внесення місцевої ініціативи – проєкту рішення

 

жителями територіальної громади

 

 

 

Відповідно до статті 9 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та статті 4 Положення про місцеві ініціативи в  Вижницькій міській    територіальній громаді" просимо:

 

1. Зареєструвати місцеву ініціативу в установленому порядку.

 

2. Прийняти до розгляду в порядку місцевої ініціативи проєкт рішення міської ради ________________________________________________________________________________

 

повна назва проєкту рішення, підготовленого в порядку місцевої ініціативи

 

3. Повідомити в письмовій формі про номер та дату реєстрації місцевої ініціативи, дати розгляду постійними депутатськими комісіями, міською радою на пленарному засіданні та іншу важливу інформацію, пов’язану з розглядом ініціативи, уповноваженого представника ініціативної групи

 

_______________________________________________________________________________;

 

прізвище, ім’я, по батькові

 

за поштовою адресою_______________________________________________;

 

4. Під час розгляду цієї місцевої ініціативи постійними депутатськими комісіями та міською  радою надати слово для доповіді з питання місцевої ініціативи уповноваженому представнику ініціативної групи ______________________________________________________________________________.

 

прізвище, ім’я, по батькові

 

 

 

На підтримку подання цієї місцевої ініціативи зібрано _______________ (цифрами та прописом) підписів жителів територіальної громади.

 

 

 

До повідомлення додаємо:

 

1. Проєкт рішення міської ради ______________________________________________________________________________;

 

повна назва проєкту рішення, підготовленого в порядку місцевої ініціативи

 

 

 

2. Підписні листи в кількості ______________________________________ (цифрами та прописом) аркушів із підписами.

 

 

 

Склад ініціативної групи

 

Прізвище, ім’я, по  батькові

Дата і рік народження

 

Адреса реєстрації

Контактний телефон,

адреса електронної пошти (за наявності)

Власноручний підпис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"___"___________________ 20 __ року

 

 

 

ДОДАТОК 2

 

до Положення про місцеві ініціативи в  Вижницькій міській    територіальній громаді"

 

Секретарю міської ради

 

______________________________________________

 

Ініціативної групи в особі

 

______________________________________________

 

прізвища, імена і по- батькові

 

 

 

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

 

про внесення жителями територіальної громади

 

місцевої ініціативи – питань до розгляду

 

 

 

Відповідно до статті 9 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та статті 4 Положення про місцеві ініціативи в  Вижницькій міській   територіальній громаді" просимо:

 

1. Зареєструвати місцеву ініціативу в установленому порядку.

 

2. Розглянути на відкритому засіданні міської ради в порядку місцевої ініціативи такі питання:

 

1) _________________________________________________________;

 

2) __________________________________________________________.

 

перелік чітко сформульованих питань для розгляду на відкритому засіданні ради

 

 

 

3. Повідомити в письмовій формі про номер та дату реєстрації місцевої ініціативи, дати розгляду її постійними депутатськими комісіями, міською радою на пленарному засіданні та іншу важливу інформацію, пов’язану з розглядом ініціативи, уповноваженого представника ініціативної групи

 

______________________________________________________________________________

 

прізвище, ім’я, по батькові

 

за поштовою адресую _______________________________________________.

 

4. Під час розгляду цієї місцевої ініціативи постійними депутатськими комісіями та  міською радою запросити та надати слово для доповіді з питання місцевої ініціативи уповноваженому представнику ініціативної групи _________________________.

 

прізвище, ім’я, по батькові

 

На підтримку подання цієї місцевої ініціативи зібрано _______________(цифрами та прописом) підписів жителів територіальної громади.

 

 

 

До повідомлення додаємо:

 

1. Інформаційно-аналітичні матеріали, необхідні для розгляду питань, поданих у порядку місцевої ініціативи (за потреби).

 

2. Підписні листи в кількості ______________________________________ (цифрами та прописом) аркушів із підписами.

 

 

 

Склад ініціативної групи

 

Прізвище, ім’я, по батькові

Дата та рік народження

Адреса реєстрації

 

Контактний телефон, адреса електронної пошти (за наявності)

Власноручний підпис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"___"___________________ 20 __ року

 

ДОДАТОК 3

 

до Положення про місцеві ініціативи в

 

 Вижницькій міській    територіальній громаді

 

ПІДПИСНИЙ ЛИСТ № _____

 

із підписами жителів територіальної громади

 

щодо ініціювання в порядку місцевої ініціативи винесення на розгляд міської  ради проєкту рішення міської  ради

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Повна назва проєкту рішення, підготовленого в порядку місцевої ініціативи

 

(текст проєкту рішення міської  ради – на звороті)

 

 

 

№ п/п

Прізвище, ім’я, по батькові підписанта

Дата і рік народження

Адреса реєстрації

Особистий підпис

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальна кількість підписів: ____ (__________________________), з них належно оформлено ___ (______________________________) цифрами та прописом.

 

 

 

Член ініціативної групи ________________ _____________________

 

Підпис  Прізвище та ініціали

 

Член ініціативної групи ________________ _____________________

 

Підпис Прізвище та ініціали

 

 

 

ДОДАТОК 4

 

до Положення про місцеві ініціативи в  Вижницькій міській    територіальній громаді

 

У розділі "Місцеві ініціативи" Реєстру інструментів громадської участі обов’язково зазначаються:

 

Дата надходження повідомлення про внесення місцевої ініціативи.

 

Дата та номер реєстрації місцевої ініціативи.

 

Дата та вихідний номер письмового повідомлення про реєстрацію місцевої ініціативи.

 

Дата передання місцевої ініціативи для підготовки до розгляду на відкритому засіданні ради.

 

 

 

Ініціатори внесення місцевої ініціативи (члени ініціативної групи та кількість зібраних підписів жителів територіальної громади або назви організацій, що подали повідомлення).

 

Предмет місцевої ініціативи (назва питання, що вноситься до розгляду, чи проекту рішення ради).

 

Інформація про рух місцевої ініціативи (назви органів ради чи посадові особи, до яких передана місцева ініціатива з метою підготовки до розгляду на сесії ради, дати розгляду, участь членів ініціативної групи).

 

Дата, час розгляду місцевої ініціативи на відкритому засіданні ради.

 

Інформація про участь членів ініціативної групи у відкритому засіданні ради, на якому розглядається місцева ініціатива.

 

Номер і дата рішення ради за результатами розгляду місцевої ініціативи.

 

У разі якщо місцева ініціатива відправлена на доопрацювання – дата розгляду доопрацьованої місцевої ініціативи та номер рішення ради за його результатами.

 

Інформація про виконання рішення ради за результатами розгляду місцевої ініціативи.

 

Інформація про оскарження дій чи бездіяльності посадових та службових осіб, що порушують вимоги даного Положення.

 

                                                                                                   Додаток 2

 

                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО

 

                                                           рішення 10 сесії Вижницької

 

                                                            міської ради VІІІ скликання

 

    від 30.06.2021 року №_______

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

 

ПРО ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ В  ВИЖНИЦЬКІЙ МІСЬКІЙ   ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ

 

 

 

Це Положення встановлює порядок ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, а також урахування їх результатів органами місцевого самоврядування  Вижницької міської   територіальної громади, її посадовими особами.

 

Громадські слухання є однією з форм участі жителів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачена статтею 13 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

 

 

 

 

 

Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

 

 

Стаття 1. Право територіальної громади проводити громадські слухання

 

 

 

1. Вижницька міська територіальна громада (далі – територіальна громада) має право проводити громадські слухання – зустрічатися з депутатами міської ради, службовими особами її виконавчих органів, міським  головою, старостою, іншими посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких жителі громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування.

 

 

 

Стаття 2. Правове регулювання громадських слухань

 

 

 

1. Порядок ініціювання, підготовки, проведення громадських слухань та врахування їх результатів регулюється Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", цим Положенням, а також міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

 

 

 

Стаття 3. Принципи громадських слухань

 

 

 

1. Громадські слухання проводяться на засадах добровільності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов’язковим розглядом пропозицій, поданих під час їх проведення.

 

2. Ніхто не може бути примушений до участі або неучасті в громадських слуханнях, окрім осіб, визначених у частині 4 статті 10 цього Положення.

 

3. Громадські слухання мають відкритий характер. Кожен може взяти участь у громадських слуханнях.

 

4. Уся інформація (у тому числі копії документів), пов’язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням громадських слухань, розглядом прийнятих на них рішень, а також рішення органів місцевого самоврядування, акти посадових осіб, прийняті за результатами їх розгляду, розміщуються на офіційному веб-сайті органів місцевого самоврядування у спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ "Громадські слухання"), можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами відповідно до вимог цього Положення.

 

5. Кожен має право виступити на громадських слуханнях в порядку, встановленому цим Положенням.

 

6. Під час ініціювання, підготовки, проведення, а також після проведення громадських слухань, не може чинитися перешкод для діяльності представників засобів масової інформації.

 

7. Громадські слухання не можуть використовуватися для політичної, у тому числі передвиборчої агітації.

 

8. Подані на громадських слуханнях пропозиції розглядаються органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами у визначені цим Положенням строки, і за результатами такого розгляду обов’язково приймаються рішення про врахування, часткове врахування чи відхилення кожної пропозиції.

 

 

 

Стаття 4. Предмет громадських слухань

 

 

 

1. Предметом обговорення на громадських слуханнях можуть бути будь-які питання, що належать до відання місцевого самоврядування.

 

 

 

Стаття 5. Види громадських слухань

 

 

 

1. Громадські слухання можуть проводитися з питань, які стосуються всіх жителів громади або частини жителів громади.

 

 

 

Розділ ІІ. ІНІЦІЮВАННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

 

 

 

Стаття 6. Ініціатори громадських слухань

 

 

 

1. Ініціатором громадських слухань може бути:

 

відповідна кількість мешканців громади чи її частини (села, міста, вулиці (-ць), будинку (-ків) відповідно до розрахунку, передбаченого пунктами 2, 3, 4 цієї статті;

 

об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, органів самоорганізації населення, що поширюють свою діяльність на територію громади чи її частину, в межах якої ініціюються громадські слухання;

 

міський  голова,  не менше як 1/5 загального складу ради, староста на старостинському окрузі.

 

2. Ініціювати слухання  всієї територіальної громади або міські громадські слухання можуть  не менше як 60 жителів громади, які досягли 14 років та зареєстровані в межах  Вижницької міської  територіальної громади.

 

3. У разі проведення громадських слухань у межах одного старостинського округу необхідною кількістю є не менше як 30 жителів, які досягли 14 років та зареєстровані в межах  цієї території.

 

4. У разі проведення громадських слухань у менших частинах громади (вулиці (-цях), багатоквартирному будинку (-как) для ініціювання громадських слухань необхідною кількістю є не менше як 15 жителів громади,  які досягли 14 років та зареєстровані в межах  цієї території.

 

 

 

Стаття 7. Подання ініціативи щодо проведення громадських слухань

 

 

 

1. Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань вноситься на ім’я голови у вигляді письмового звернення, оформленого відповідно до вимог, передбачених Законом України "Про звернення громадян", згідно зі зразком, поданим у Додатках 1 або 2 до цього Положення.

 

2. У письмовому зверненні зазначаються:

 

предмет громадських слухань (проблема, питання, проект рішення та інше), що пропонується до розгляду;

 

прізвища та/або посади осіб, яких варто запросити на громадські слухання (якщо вони відомі);

 

дата, час та місце запланованих громадських слухань;

 

прізвище, ім’я, по батькові та контакти особи, уповноваженої представляти ініціатора;

 

список і контакти осіб, які могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки громадських слухань, якщо є необхідність його створення (не більше п’яти).

 

3. До письмового звернення, а також у процесі підготовки громадських слухань – до дня їх проведення, можуть додаватися інформаційно-аналітичні матеріали та проєкти документів, що виносяться на слухання.

 

 

 

Стаття 8. Реєстрація ініціативи щодо проведення громадських слухань

 

 

 

1. Протягом 3 робочих днів з моменту отримання радою письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань уповноважена посадова особа або структурний підрозділ з питань громадської участі ради приймає одне з таких рішень:

 

зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань у Реєстрі інструментів громадської участі, що ведеться відповідно до Додатка 3 до цього Положення;

 

повернути письмове звернення для усунення недоліків відповідно до частини 3 цієї статті;

 

відмовити в реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань відповідно до частини 5 цієї статті.

 

2. Про прийняте рішення в межах цього ж триденного строку повідомляють особу, уповноважену представляти ініціатора громадських слухань, у письмовій формі, зазначаючи або номер реєстрації у Реєстрі інструментів громадської участі, або підстави повернення письмового звернення для усунення недоліків, або підстави відмови в реєстрації відповідно до цього Положення.

 

3. Письмове звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань повертається для усунення недоліків за наявності однієї або двох таких підстав:

 

не дотримано вимог до оформлення звернення, передбачені Законом України "Про звернення громадян" і статтею 7 цього Положення;

 

звернулася недостатня кількість жителів територіальної громади чи суб’єктів, наділених правом ініціювати слухання.

 

Повертати письмове звернення для усунення недоліків з інших підстав забороняється.

 

4. Письмове звернення допрацьовується і подається до ради протягом п’яти робочих днів з моменту отримання особою, уповноваженою представляти ініціатора, відповідного письмового повідомлення. У разі якщо недоліки в цей строк не усунуто, звернення залишається без розгляду.

 

5. Відмовляють у реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань за наявності однієї чи двох таких підстав:

 

запропонований предмет громадських слухань, не належить до відання місцевого самоврядування;

 

звернувся суб’єкт, не наділений правом звертатися з ініціативою щодо проведення громадських слухань.

 

Відмовляти в реєстрації ініціативи з інших підстав забороняється.

 

6. Інформація про надходження письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань, а саме звернення та всі подані (відразу чи потім) матеріали, письмове повідомлення про реєстрацію ініціативи щодо проведення громадських слухань, повернення для усунення недоліків чи обґрунтована відмова в реєстрації, розміщується на офіційному веб-сайті ради в спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ “Громадські слухання”) протягом п’яти робочих днів з моменту отримання звернення, матеріалів чи підписання повідомлення, при цьому вилучаються відомості про фізичну особу (персональна інформація).

 

 

 

Розділ ІІІ. ПІДГОТОВКА ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

 

 

 

Стаття 9. Загальні питання підготовки і проведення громадських слухань

 

 

 

1. Підготовка громадських слухань, у тому числі вирішення організаційно-технічних питань, здійснюється уповноваженою посадовою особою або структурним підрозділом з питань громадської участі в тісній співпраці з ініціатором громадських слухань.

 

2. Уповноважена посадова особа або структурний підрозділ з питань громадської участі зобов’язана організувати підготовку громадських слухань таким чином, щоб вони відбулися в час, дату і місці, запропоновані ініціаторами громадських слухань, або в іншу дату або час, узгоджені з особою, уповноваженою представляти ініціатора громадських слухань, але не пізніше чотирнадцяти календарних днів від запропонованої дати.

 

3. Органи й посадові особи місцевого самоврядування, адміністрації комунальних підприємств, установ та організацій сприяють проведенню громадських слухань і надають необхідні матеріали на прохання ініціаторів, організаційного комітету чи уповноваженої посадової особи або структурного підрозділу з питань громадської участі.

 

 

 

Стаття 10. Підготовка громадських слухань

 

 

 

1. Протягом п’яти робочих днів з моменту отримання радою належно оформленого звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань голова видає розпорядження про заходи з підготовки громадських слухань.

 

2. У розпорядженні врегульовуються такі питання:

 

предмет громадських слухань;

 

дата, час, місце їх проведення;

 

ініціатор громадських слухань;

 

посадові особи органів місцевого самоврядування, відповідальні за своєчасну і якісну підготовку громадських слухань;

 

особи, що запрошуються на слухання;

 

заходи з підготовки слухань та календарний план їх виконання;

 

створення в разі необхідності організаційного комітету з підготовки слухань;

 

створення в разі необхідності експертних груп.

 

3. Громадські слухання призначаються, як правило, на неробочий день або неробочий час у достатньому за кількістю місць приміщенні, розташованому на території відповідної частини громади.

 

4. Участь у громадських слуханнях можлива для їх ініціаторів, авторів проєктів документів (актів), які виносяться на громадські слухання, представників профільних органів ради та її виконавчих органів, керівників комунальних підприємств, установ і організацій, яких стосуються ці громадські слухання, депутатів і посадових осіб, звітування яких є предметом громадських слухань. Їх відсутність на громадських слуханнях не може бути підставою для перенесення громадських слухань чи визнання їх такими, що не відбулися.

 

5. Розпорядження голови про заходи з підготовки громадських слухань оприлюднюється в порядку, передбаченому законодавством, а також розміщується на офіційному веб-сайті ради в спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ “Громадські слухання”) протягом п’яти робочих днів з моменту його затвердження та у той самий строк надсилається ініціатору громадських слухань, членам організаційного комітету, експертної групи (у разі їх створення) і посадовим особам, участь яких визнана обов’язковою.

 

 

 

Стаття 11. Організація громадських слухань ініціаторами

 

 

 

Якщо протягом п’яти робочих днів з моменту отримання радою належно оформленого письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань не прийнято відповідного розпорядження про заходи з підготовки громадських слухань, громадські слухання проводяться за принципом "мовчазної згоди". Ініціатор сам визначає дату, місце та час проведення громадських слухань, здійснює необхідні підготовчі дії, про що повідомляє голову та інших запрошених осіб не пізніше, ніж у тижневий термін до дня проведення. У такому випадку громадські слухання проводяться з дотриманням вимог цього Положення.

 

 

 

Стаття 12. Інформування громади про проведення

 

громадських слухань

 

 

 

1. Про організацію та проведення громадських слухань жителів громади повідомляють невідкладно з моменту прийняття посадовими особами відповідного розпорядження, але не пізніше семи календарних днів до дня їх проведення.

 

2. Інформаційні повідомлення про організацію та проведення громадських слухань та відповідні матеріали обов’язково розміщуються на офіційному веб-сайті. Також вони можуть поширюватися в будь-яких інших засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості жителів громади.

 

3. В інформаційному повідомленні має бути вичерпна інформація про дату, час і місце проведення громадських слухань, їх ініціатора, предмет, а також про те, де, в які дні та години жителів громади можуть ознайомитися з матеріалами громадських слухань у приміщенні ради чи іншому пристосованому для цього приміщенні.

 

4. Оголошення про дату, час, місце і предмет громадських слухань також розміщується на дошках оголошень (за наявністю).

 

 

 

Стаття 13. Діяльність організаційного комітету та експертних груп

 

 

 

1. До складу організаційного комітету входять представники ініціатора громадських слухань, депутати ради, службовці її виконавчих органів, представники громадськості, фахівці з тематики громадських слухань, уповноважена посадова особа чи представник структурного підрозділу з питань громадської участі, інші зацікавлені особи та посадові особи, діяльність яких напряму пов’язана з предметом громадських слухань.

 

2. Організаційний комітет має складатися не більше ніж з 11 членів. Регламент проведення засідань організаційного комітету визначається самим комітетом.

 

3. Організаційний комітет відповідає за складання проєктів підсумкових документів громадських слухань (пропозицій, висновків, рекомендацій, звернень тощо) і за підготовку матеріалів, що надаються учасникам громадських слухань перед їх початком, а також забезпечує підготовку проектів порядку денного та регламенту громадських слухань.

 

4. Пропозиції організаційного комітету розміщуються на офіційному веб-сайті ради у спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ “Громадські слухання”) та можуть поширюватися в засобах масової інформації.

 

5. За рекомендацією організаційного комітету розпорядженням голови можуть бути утворені експертні групи. Вони готують експертні висновки з питань, які виносяться на громадські слухання, та доповідають по них на громадських слуханнях.

 

6. У разі якщо організаційний комітет не створено, його повноваження виконує уповноважена посадова особа або структурний підрозділ з питань громадської участі у співпраці з ініціатором громадських слухань.

 

 

 

Розділ ІV. ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

 

 

 

Стаття 14. Учасники громадських слухань

 

 

 

1. Кожен може взяти участь у громадських слуханнях. Жителі громади приходять на слухання вільно, відповідно до оголошення про громадські слухання. Якщо приміщення, в якому призначено проведення слухань, не може вмістити всіх бажаючих жителів громади, голова зобов’язаний призначити додаткові слухання в порядку, передбаченому цим Положенням.

 

2. На громадські слухання можуть бути запрошені:

 

народні депутати України;

 

депутати відповідних рад;

 

представники органів виконавчої влади;

 

представники підприємств, установ та організацій, розташованих на території місцевої ради;

 

фахівці з питань, що є предметом громадських слухань;

 

тощо.

 

 

 

Стаття 15. Реєстрація учасників громадських слухань

 

 

 

1. До початку громадських слухань проводиться реєстрація учасників громадських слухань. Незареєстровані особи не можуть брати участі у слуханнях.

 

2. Для реєстрації особам необхідно пред’явити паспорт громадянина України або інший паспортний документ. У списку учасників громадських слухань зазначаються прізвища, імена, по батькові учасників, дата їх народження, місце реєстрації, місце роботи або рід занять, ставляться підписи зареєстрованих.

 

3. Жителям громади, що мають право голосу, під час реєстрації видають мандати для голосування.

 

 

 

Стаття 16. Право голосу на громадських слуханнях

 

 

 

1. Право голосу на громадських слуханнях мають тільки повнолітні жителі громади, що зареєстровані в межах громади чи її окремої частини (району, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків)), на якій проводяться громадські слухання.

 

2. Решта жителів громади, які не проживають у межах відповідної частини громади, беруть участь у громадських слуханнях з правом дорадчого голосу.

 

 

 

Стаття 17. Початок громадських слухань

 

 

 

1. Розпочинає громадські слухання ініціатор (або уповноважена особа) організаційного комітету.

 

2. Зазначена в першій частині цієї статті особа організовує вибори головуючого громадських слухань, їх секретаря та членів лічильної комісії. Ці особи обираються з числа учасників громадських слухань відносною більшістю голосів присутніх жителів громади з правом голосу. Головуючим, секретарем та членами лічильної комісії не можуть бути обрані депутати ради, посадові та службові особи місцевого самоврядування, працівники комунальних підприємств, установ, організацій; членами лічильної комісії також не можуть бути голова та секретар громадських слухань.

 

3. Головуючий веде слухання, стежить за дотриманням на них порядку, підписує протокол громадських слухань. Якщо головуючий зловживає своїми правами, то учасники громадських слухань більшістю голосів можуть висловити йому недовіру й обрати нового.

 

4. Секретар громадських слухань веде, підписує та передає раді протокол громадських слухань у порядку, передбаченому цим Положенням.

 

5. Лічильна комісія встановлює присутність учасників громадських слухань, кількість осіб, що наділені правом голосу, підраховує голоси під час голосування, а також розглядає звернення, пов’язані з порушенням порядку голосування чи іншими перешкодами в голосуванні, здійснює контроль за використанням мандатів для голосування.

 

 

 

Стаття 18. Порядок денний та регламент громадських слухань

 

 

 

1. Громадські слухання проводяться у вигляді зустрічі жителів громади з депутатами ради, посадовими особами місцевого самоврядування, надавачами послуг. Учасники громадських слухань можуть їх заслуховувати, порушувати питання та вносити пропозиції.

 

2. Кожен учасник громадських слухань має право подати пропозиції, висловити зауваження, поставити запитання усно чи письмово. На вимогу учасника громадських слухань, який подає пропозицію, вона має бути поставлена на голосування. Усі пропозиції, зауваження і запитання заносяться (додаються) до протоколу.

 

3. На початку громадських слухань шляхом голосування затверджуються порядок денний та регламент проведення громадських слухань.

 

4. Регламентом визначається час, відведений для звітів, доповідей (співдоповідей), виступів, запитань і відповідей тощо. Регламент слухань має обов’язково передбачати:

 

доповіді представника ініціатора громадських слухань, запрошених для цього депутатів чи посадових осіб органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій, діяльність яких стосується предмета громадських слухань;

 

виступи представників організаційного комітету та експертних груп (якщо вони створені), залучених фахівців;

 

час для запитань, виступів учасників громадських слухань і для прийняття рішення громадських слухань.

 

5. Загальний час проведення громадських слухань встановлюється їх регламентом у кожному конкретному випадку залежно від значущості предмета громадських слухань.

 

6. Не допускаються розгляд на громадських слуханнях та прийняття рішень з питань, які не було внесено до порядку денного і про які не було повідомлено учасників громадських слухань за сім днів до їх проведення.

 

 

 

Стаття 19. Порядок проведення громадських слухань

 

 

 

1. Головуючий відповідно до регламенту надає по черзі слово для виступу учасникам слухань. Усі отримують слово тільки з дозволу головуючого. Виступи учасників громадських слухань не можуть перериватися, припинятися чи скасовуватися інакше, ніж у порядку, визначеному цим Положенням та регламентом слухань.

 

2. Головуючий може перервати виступаючого, якщо його виступ не стосується предмета слухань, перевищує встановлений регламент, використовується для політичної агітації, закликає до дискримінації чи ворожнечі за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками чи інших форм нетерпимості або в інший спосіб порушує вимоги законів України.

 

3. Учасники громадських слухань повинні дотримуватися вимог цього Положення, затвердженого порядку денного та регламенту громадських слухань, норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ, вчинення правопорушень та інших дій, що заважають обговоренню винесених на розгляд питань.

 

4. У випадку порушення вимог цього Положення чи інших нормативно-правових актів більшістю голосів учасників громадських слухань може бути прийняте рішення про видалення порушника чи порушників з місця, де проводяться громадські слухання. При невиконанні рішення громадських слухань про видалення порушників до них можуть бути застосовані примусові заходи відповідно до чинного законодавства у зв’язку з порушенням порядку в громадському місці.

 

5. Охорону й порядок під час проведення громадських слухань забезпечують сили поліції або добровільні громадські формування для охорони громадського порядку.

 

 

 

Стаття 20. Висвітлення перебігу громадських слухань

 

 

 

1. Громадські слухання відбуваються у відкритому режимі, проводяться їх веб-трансляція та аудіозапис. Протокол громадських слухань розміщується на офіційному веб-сайті ради у спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ “Громадські слухання”) протягом п’яти робочих днів після громадських слухань і має бути доступним для ознайомлення впродовж не менше п’яти років з моменту розміщення.

 

2. Кожен учасник громадських слухань має право робити аудіо-, відеозапис чи веб-трансляцію громадських слухань.

 

3. Засоби масової інформації мають право вести пряму відео- чи радіотрансляцію.

 

 

 

Стаття 21. Прийняття рішення

 

 

 

За результатами обговорення предмета громадських слухань простою більшістю голосів учасників з правом голосу ухвалюється рішення громадських слухань, про що зазначається в протоколі.

 

 

 

Розділ V. ОФОРМЛЕННЯ ТА ВРАХУВАННЯ

 

РІШЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

 

 

 

Стаття 22. Протокол громадських слухань

 

 

 

1. У ході громадських слухань складається протокол, який підписується головуючим і секретарем громадських слухань не пізніше трьох днів після їх проведення та негайно передається (надсилається) раді разом із супровідним листом.

 

2. Протокол має містити:

 

дату, час і місце проведення громадських слухань;

 

предмет громадських слухань;

 

кількість їх учасників загалом і кількість тих, що мали право голосу;

 

виклад перебігу слухань;

 

пропозиції, що були висловлені в ході слухань;

 

результати голосування;

 

рішення громадських слухань.

 

До протоколу додаються списки реєстрації учасників громадських слухань, а також запитання, звернення та пропозиції, подані головуючому під час проведення громадських слухань їх учасниками в письмовій формі.

 

3. Протокол оформляється згідно з Додатком 4 до цього Положення у трьох примірниках.

 

4. Один примірник протоколу зберігається уповноваженою посадовою особою або структурним підрозділом з питань громадської участі. Другий примірник уповноважена посадова особа або структурний підрозділ з питань громадської участі передає  ініціаторові не пізніше п’яти робочих днів з дня проведення слухань. Третій – вивішується для ознайомлення в місці проведення громадських слухань не пізніше п’яти робочих днів з дня проведення слухань і має бути доступним для ознайомлення протягом не менше одного місяця. Крім того, сканокопія протоколу розміщується на офіційному веб-сайті ради в спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ “Громадські слухання”) упродовж п’яти робочих днів з дня проведення слухань і має бути доступна для ознайомлення не менше як п’ять років. Списки учасників громадських слухань оприлюднюються, при цьому вилучаються відомості про фізичну особу (персональна інформація).

 

 

 

Стаття 23. Розгляд рішень громадських слухань

 

1. Пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань, розглядаються на найближчому відкритому засіданні ради та/або її виконавчого комітету (залежно від того, до кого вони скеровані) за обов’язкової участі ініціаторів громадських слухань, яким надається слово для виступу. Рішення за результатами розгляду приймається шляхом поіменного голосування.

 

2. Пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань, розглядаються головою, керівниками виконавчих органів ради, надавачами послуг, іншими посадовими особами, до яких вони скеровані, першочергово, але не більше як 30 календарних днів, та за  участі ініціаторів громадських слухань, яким надається слово для виступу.

 

3. Органи місцевого самоврядування, їх посадові особи по кожній поданій пропозиції приймають одне з таких рішень:

 

врахувати пропозицію – в такому випадку зазначаються конкретні заходи для її реалізації, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи;

 

відхилити пропозицію – в такому випадку зазначаються причини цього рішення;

 

частково врахувати пропозицію – в такому випадку зазначаються і причини цього рішення, і заходи для реалізації частини врахованої пропозиції, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи.

 

 

 

Стаття 24. Оприлюднення рішення

 

органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб

 

 

 

Рішення (акти) органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, прийняті за результатами розгляду пропозицій, викладених у протоколі громадських слухань, а також актуальна інформація про їх виконання протягом п’яти робочих днів надсилаються ініціаторам громадських слухань, розміщуються на офіційному веб-сайті ради в спеціальному розділі "Громадська участь" (підрозділ “Громадські слухання”), публікуються в офіційному друкованому виданні місцевої ради, а також оприлюднюються в тому самому порядку, що й інформаційне повідомлення про проведення слухань.

 

 

 

Розділ VI. ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПОСАДОВИХ І СЛУЖБОВИХ ОСІБ

 

 

 

Стаття 25. Дії та бездіяльність службових та посадових осіб, які можна оскаржити

 

 

 

1. Жителі громади мають право оскаржити будь-які дії чи бездіяльність службових та посадових осіб місцевого самоврядування, що порушують вимоги цього Положення, зокрема:

 

безпідставне повернення письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань для усунення недоліків, нереєстрацію, невчасну реєстрацію або неправомірну відмову в реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань;

 

недотримання посадовими та службовими особами встановлених строків;

 

невидання головою розпорядження про заходи щодо підготовки слухань;

 

порушення вимог щодо оприлюднення інформації та документів, які стосуються ініціювання, підготовки, проведення громадських слухань, а також урахування їх результатів;

 

неналежне виконання обов’язків з підготовки та організації громадських слухань;

 

порушення порядку проведення громадських слухань;

 

неприйняття або невчасне прийняття рішення за результатами розгляду протоколу громадських слухань;

 

необґрунтовану відмову в урахуванні пропозицій громадських слухань;

 

інші дії чи бездіяльність, що порушують вимоги чинного законодавства.

 

 

 

Стаття 26. Неправомочність громадських слухань

 

1. Громадські слухання визнаються такими, що не відбулися, в таких випадках:

 

оголошення про проведення громадських слухань поширене з порушенням вимог, передбачених статтею 12 цього Положення;

 

кількість посадових чи службових осіб органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів, комунальних підприємств, установ, організацій або юридичних осіб, діяльність яких є предметом громадських слухань, перевищує 50 відсотків учасників слухань, які мають право голосу;

 

вчинення інших дій чи бездіяльності, які призвели до грубого порушення прав жителів громади, передбачених цим Положенням.

 

2. У випадку визнання громадських слухань такими, що не відбулися, голова негайно призначає повторні громадські слухання, а рішення органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийняті на основі розгляду їх результатів підлягають скасуванню або перегляду.

 

Додаток 1

 

до Положення  про громадські слухання

 

в   Вижницькій міській   

 

територіальній громаді

 

 

 

Зразок письмового звернення від жителів територіальної громади

 

 

 

Міському  голові

 

___________________________________________________

 

Жителі територіальної громади

 

___________________________________________________

 

прізвище, ім’я, по -батькові

 

Проживає за адресою:

 

___________________________________________________

 

адреса реєстрації із зазначенням номера контактного телефону (електронної пошти — за наявності)

 

 

 

ЗВЕРНЕННЯ

 

З ІНІЦІАТИВОЮ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

 

 

 

Відповідно до статті 13 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 1 Закону України "Про звернення громадян", статей 6-8 Положення про громадські слухання в   Вижницькій міській   територіальній громаді", просимо:

 

Зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань (в територіальній громаді, у  місті, селі,  районі міста, мікрорайоні, кварталі, вулиці, будинку(-ках)) з такого предмета:________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________

 

проблема, питання, проєкт рішення та інше, що пропонується до розгляду;

 

 

 

Запросити на громадські слухання: ________________________________________

 

прізвища та/або назви посад посадових осіб (якщо вони відомі)

 

Призначити слухання на ________________________________________________

 

дата, час та місце запланованих громадських слухань;

 

Контактувати з особою, уповноваженою представляти ініціаторів ______________________________________________________________________

 

прізвище, ім’я, по батькові, адреса листування та номер телефону особи, уповноваженої представляти ініціатора;

 

Утворити організаційний комітет з підготовки громадських слухань, включивши до його складу таких осіб:

 

1)_______________________________________________;

 

2).....

 

список і контакти не більше 5 осіб, які могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки громадських слухань (якщо є необхідність його створення).

 

6. Надати відповідь у письмовій формі, в порядку та строки, передбачені Положенням "Про громадські слухання ", за адресою:______________________.

 

До звернення додаємо:

 

Список жителів територіальної громади, які підписали це звернення, на ____ арк.

 

Матеріали, що стосуються предмета слухань, на ____ арк.

 

Дата                                                      підпис                    ім’я та прізвище особи, зазначеної в заголовку

 

 

 

 

 

Список жителів територіальної громади, які підписали звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань з предмета: _____________________

 

 

 

№ п/п

Прізвище, ім’я, по батькові жителів територіальної громади

Число, місяць і рік народження

Адреса реєстрації і контактний телефон

Особистий підпис

1

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

 

до Положення про громадські слухання

 

в   Вижницькій міській    територіальній громаді

 

Зразок письмового звернення від осіб, зазначених у пункті 2 частини 1 статті 6 цього Положення

 

 

 

Офіційний бланк організації (за наявності)

 

 

 

Міському голові

 

______________________________________________________

 

___________________________________________________

 

Юридична адреса організації (якщо не на офіційному бланку)

 

№_________ від ____________

 

 

 

ЗВЕРНЕННЯ

 

З ІНІЦІАТИВОЮ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

 

 

 

Відповідно до статті 13 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 1 Закону України "Про звернення громадян", статей 6-8 Положення про громадські слухання в   Вижницькій міській   територіальній громаді", просимо:

 

Зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань (в територіальній громаді, у місті, селі, районі міста,  мікрорайоні, кварталі, вулиці (-цях), будинку(-ках)) з такого предмета:________________________________________________________

 

проблема, питання, проєкт рішення та інше, що пропонується до розгляду;

 

 

 

Запросити на громадські слухання: ________________________________________

 

прізвища та/або назви посад посадових осіб (якщо вони відомі)

 

Призначити слухання на ________________________________________________

 

дата, час та місце запланованих громадських слухань;

 

Контактувати з особою, уповноваженою представляти ініціаторів ______________________________________________________________________

 

прізвище, ім’я, по батькові та контакти особи, уповноваженої представляти ініціатора;

 

Утворити організаційний комітет з підготовки громадських слухань, включивши до його складу таких осіб:

 

1)_______________________________________________;

 

2)...

 

прізвища, посади та контакти не більше 5 осіб, що могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки громадських слухань (якщо є необхідність його створення).

 

6. Надати відповідь в письмовій формі, в порядку та строки, передбачені Положенням про громадські слухання, за адресою:______________________.

 

До звернення додаємо:

 

Список юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, що підписали це звернення, на ____арк.;

 

Матеріали, що стосуються предмета слухань, на ______ арк.

 

посада особи,

 

яка підписує звернення                      підпис                             ім’я та прізвище

 

ДОДАТОК 3

 

до Положення про громадські слухання в   Вижницькій міській   територіальній громаді

 

 

 

У розділі "Громадські слухання" Реєстру інструментів громадської участі обов’язково зазначаються:

 

Дата надходження до ради та вхідний номер реєстрації письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань.

 

Дата та вихідний номер письмового повідомлення про реєстрацію ініціативи щодо проведення громадських слухань, повернення письмового звернення для усунення недоліків або відмови у реєстрації ініціативи.

 

Дата та номер реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань.

 

Ініціатори громадських слухань.

 

Предмет громадських слухань.

 

Вид громадських слухань.

 

Дата і номер розпорядження голови про заходи з підготовки громадських слухань.

 

Способи поширення інформаційного повідомлення про організацію і проведення громадських слухань.

 

Прізвище, ім’я, по батькові та назва посади особи, відповідальної за організацію громадських слухань.

 

Дата, час і місце проведення громадських слухань.

 

Прізвище, ім’я, по батькові головуючого та секретаря громадських слухань.

 

Кількість зареєстрованих учасників.

 

Кількість учасників, наділених правом голосу.

 

Рішення громадських слухань (підтримані пропозиції під час голосування).

 

Дата надходження до ради та вхідний номер реєстрації протоколу громадських слухань.

 

Органи, посадові та службові особи місцевого самоврядування, яким скеровано пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань.

 

Номер і дата рішення, розпорядження чи наказу, винесеного за результатами розгляду органами, посадовими та службовими особами місцевого самоврядування пропозицій громадських слухань, викладених у протоколі.

 

Інформація про виконання прийнятих посадовими та службовими особами місцевого самоврядування рішень за результатами розгляду пропозицій громадських слухань.

 

Інформація про оскарження дій чи бездіяльності посадових та службових осіб, які порушили вимоги Положення про громадські слухання..

 

ДОДАТОК 4

 

до Положення про громадські слухання в   Вижницькій міській   територіальній громаді

 

 

 

П Р О Т О К О Л

 

громадських слухань ____________________________________________

 

вид громадських слухань та їх предмет

 

____________________________________________

 

 

 

"____"____________ 20____ року

 

Місце проведення: __________________________________

 

Час проведення:_____________________________________

 

 

 

Присутні:

 

Учасники громадських слухань у кількості _____ осіб (список реєстрації – у Додатку 1 до цього протоколу).

 

З них наділені правом голосу _____ учасників.

 

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

 

1. Обрання головуючого, секретаря та членів лічильної комісії.

 

2. Затвердження порядку денного та регламенту слухань.

 

3. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання порядку денного, що обговорювалося

 

4. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання порядку денного, що обговорювалося

 

5. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання порядку денного, що обговорювалося

 

 

 

1. Обрання головуючого, секретаря та членів лічильної комісії.

 

СЛУХАЛИ:

 

1.

 

ВИСТУПИЛИ:

 

1. ______________________________________________________________

 

2. ______________________________________________________________

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

"За" – ________;

 

"Проти" – ________;

 

"Утрималися" – ________;

 

УХВАЛИЛИ:

 

Обрати головуючим слухань:

 

Прізвище, ім’я,

по - батькові

Адреса реєстрації та контакти

 

 

 

 

 

 

2. Затвердження порядку денного та регламенту слухань

 

СЛУХАЛИ:

 

1. Про затвердження порядку денного та регламенту слухань.

 

ВИСТУПИЛИ:

 

1. ______________________________________________________________

 

2. ______________________________________________________________

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

"За" – ________;

 

"Проти" – ________;

 

"Утрималися" – ________;

 

УХВАЛИЛИ:

 

1.Затвердити такий порядок денний громадських слухань:

 

1. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

 

 

2. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

 

 

3. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

 

 

2. Затвердити такий регламент громадських слухань:

 

на вступне слово ініціатора громадських слухань – до ___ хвилин;

 

на доповідь – до ___ хвилин;

 

на кожну із не більше двох співдоповідей – до ___ хвилин;

 

відповіді на запитання після доповіді й усіх співдоповідей разом – до ___ хвилин;

 

на виступи експертів – до ___ хвилин;

 

на виступи в обговоренні – до ___ хвилин.

 

 

 

3. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання, яке порушується

 

СЛУХАЛИ:

 

1. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання, яке порушується

 

ВИСТУПИЛИ:

 

1. ______________________________________________________________

 

2. ______________________________________________________________

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

"За" – ________;

 

"Проти" – ________;

 

"Утрималися" – ________;

 

УХВАЛИЛИ:

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

4. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання, яке порушується

 

СЛУХАЛИ:

 

1. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання, яке порушується

 

ВИСТУПИЛИ:

 

1. ______________________________________________________________

 

2. ______________________________________________________________

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

"За" – ________;

 

"Проти" – ________;

 

"Утрималися" – ________;

 

УХВАЛИЛИ:

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання, яке порушується

 

СЛУХАЛИ:

 

1. Про ситуацію щодо ________________________________________________.

 

питання, яке порушується

 

ВИСТУПИЛИ:

 

1. ______________________________________________________________

 

2. ______________________________________________________________

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

"За" – ________;

 

"Проти" – ________;

 

"Утрималися" – ________;

 

УХВАЛИЛИ:

 

Визнати ситуацію щодо ________________________________________

 

питання, яке порушується

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Голова слухань ________________ _____________________

 

(прізвище та ініціали)    (підпис)

 

Секретар слухань ________________ _____________________

 

(прізвище та ініціали)    (підпис)

 

Додаток 1 до протоколу

 

 

 

до Протоколу ___________громадських слухань з предмета: ______________________________________________________________________

 

 

 

____________________________________________

 

 

 

від "___"____________20 ___ р.

 

 

 

СПИСОК

 

реєстрації учасників громадських слухань _______________________________________________________________________

 

вид громадських слухань та їх предмет

 

________________________________________________

 

 

 

"____"_____________ 20 __ року

 

 

 

№ п/п

Прізвище, ім’я,

по  батькові

Число, місяць, рік народження

Адреса реєстрації та контакти

Місце праці або рід занять

Підпис

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова слухань _________________ ______________________________

 

 

 

Секретар слухань _________________ ______________________________