Буковинці сплатили в казну держави понад 2,5 мільярди гривень податків
За словами начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Віталія Шпака це на 468,0 млн грн, або на 22,4 відсотки перевищує надходження відповідного періоду минулого року – за п’ять місяців 2021року надійшло 2 млрд 555,8 млн грн.
Індикативний показник ДПС України за звітний період виконано на 107,8 відсотків, або додатково надійшло 134,4 млн грн. Зокрема лише у травні до бюджетів усіх рівнів зібрано майже 318,3 млн грн платежів.
При цьому, до державного бюджету впродовж січня - травня надійшло 1млрд 4 млн грн, що на 171,4 млн грн більше ніж за відповідний період 2020 року. За даними аналізу основними джерелами поповнення державної казни у січні – травні 2021 року були: податок на додану вартість, якого сплачено 421,5 млн грн, податок на доходи фізичних осіб – 345,9 млн грн, податок на прибуток – 114,9 млн грн та військовий збір – понад 112,7 млн грн.
Дохідну частину місцевих бюджетів з початку року поповнено на 1 млрд 520,4 млн грн. Приріст надходжень до відповідного періоду минулого року склав 124,2 відсотки, або 296,6 млн грн.
Лідерство у надходженнях до місцевих бюджетів тримає податок на доходи фізичних осіб, якого сплачено 1млрд 10,4 млн грн. До минулого року (+199,0 млн грн).
Податківці інформують, що динаміка надходжень позитивна і щодо інших податків до місцевих бюджетів. Надходження плати за землю – 147,5 млн грн, (+40,7 млн грн). Єдиного податку - майже 244,3 млн грн, (+40,8 млн грн).
Більшість підприємництва краю сумлінно сплачує податки, при цьому розуміючи , що податки забезпечують фінансування суспільних потреб держави.
Але разом з тим досягнути таких показників можливо лише завдяки вдосконаленню застережних заходів проти мінімізації та ухилень від сплати податків, які ефективно проводять податківці - підкреслює Віталій Шпак.
ДПС про перевірки: Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи)
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;
неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
Податок на землю: актуальні – запитання відповіді
Вчора, для платників області у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області відбулася «гаряча лінія» на тему "Адміністрування плати за землю". На питання платників відповідала заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка.
Незважаючи на те що питання з плати за землю постійно висвітлюються на офіційному порталі Головного управління ДПС у Чернівецькій області та ЗМІ, запитань було чимало.
Пропонуємо вашій увазі відповіді на найбільш актуальні запитання, які надійшли від запитувачів під час проведення заходу.
Чи буде звільнена від сплати земельного податку фізичній особі, яка користується пільгою з цього податку, у разі надання нею в оренду земельної ділянки, окремих будівель, споруд або їх частин, що знаходяться на цій земельній ділянці, іншій фізичній чи юридичній особі (не платнику ФСП)?
Відповідно до п. 284.3 ст. 284 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Які пільги щодо сплати земельного податку встановлені для громадян?
Від сплати земельного податку звільняються:
особи з інвалідністю першої і другої групи;
фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
пенсіонери (за віком);
ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, зазначених вище, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.
Чи зобов’язаний громадянин щороку подавати до контролюючого органу заяву про застосування пільги зі сплати земельного податку та документи, які підтверджують її право на таку пільгу?
Фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання нею письмової заяви у довільній формі про застосування пільги разом з документами, що посвідчують її право на пільгу.
При цьому нормами Податкового кодексу України не визначено для фізичної особи обов’язку щорічного подання контролюючому органу заяви про застосування пільги зі сплати земельного податку та документів, які підтверджують її право на таку пільгу. Тобто, платник податків подає до контролюючого органу документи про застосування пільги тільки у разі наявності змін у володінні земельними ділянками.
Чи може скористатись пільгою щодо сплати земельного податку фізична особа, яка належить до пільгових категорій, але вчасно не подала до контролюючого органу заяву про застосування пільги та документ, що посвідчує її право на пільгу (посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком) тощо)?
Пільга по земельному податку почне застосовуватися з наступного податкового (звітного) року, якщо фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, подала контролюючому органу за місцем знаходження земельної ділянки або за місцем знаходження будь-якої з земельних ділянок, що знаходяться у власності такої особи (якщо має у власності декілька земельних ділянок) заяву довільної форми про застосування пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком) тощо) невчасно:
після 01 травня поточного року – якщо станом на 01 січня поточного року фізична особа має у власності одну земельну ділянку або декілька;
після завершення 30 календарних днів з дня набуття права на пільгу та/або права власності – якщо право на пільгу у фізичної особи виникає протягом календарного року та/або фізична особа, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки.
Як громадяни повинні сплачувати земельний податок та орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності, у тому числі якщо проживають у сільській (селищній) місцевості?
Фізичні особи - платники плати за землю повинні сплачувати земельний податок та орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності через установи банків або відділення операторів поштового зв’язку.
У разі якщо зазначені особи проживають у сільській (селищній) місцевості, вони можуть сплачувати земельний податок та орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків і зборів, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 714.