Звіти про роботу Черешеньського ЗДО

 

Звіт директора ЗДО

 

Вижницької міської ради Кордяк Наталії Тарасівни перед  колективом та громадськістю за 2019-2020 н.р.

 

6 череня2020 року

 

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно - технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

 

Загальні відомості про ЗДО :

 

Знаходиться за адресою: с. Черешенька, вул. Українська, 30 Функціонує з 2012 року.

 

Проектна потужність - 66 місць.

 

Режим роботи закладу - 9 годин; з 8:30 до 17:30 Функціонує - З групи, які відвідує 79 дітей.

 

Група молодшого дошкільного віку (3-4 р.): 1 група;

 

Група середнього дошкільного віку (4-5 р.): 1 група;

 

Група старшого дошкільного віку (5-6 р.): 1 група.

 

Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

 

- Конституції України

 

- Закону України «Про дошкільну освіту»

 

- Базового компоненту дошкільної освіти - Закону України «Про охорону праці»

 

- Закону України «Про цивільну оборону»

 

- Закону України «Про дорожній рух»

 

- Закону України «Про відпустки»

 

- Кодексу «Про працю»

 

- освітніх програм «Дитина», «Впевнений старт»

 

            А також відповідно власного Статуту та річного плану роботи дошкільного закладу.

 

            Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

 

             Головною метою роботи дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

 

            Групові приміщення ЗДО забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище дитячого садка відповідає інноваційним вимогам та організовано з урахуванням інтересів дітей та їх віковим особливостям: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку вихованців в самостійній і спільній діяльності. Недоліками є недостатня наявність в групах сучасних технічних засобів (мультимедійних пристроїв, телевізорів, комп’ютерної техніки).

 

            Для занять дітей створені всі умови, а саме, обладнані спеціальні приміщення:

 

- музична зала,

 

- прогулянкові майданчики для кожної вікової групи,

 

- спортивний та ігрові майданчики.

 

             Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпя (оздоровчий період) у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.

 

             План роботи схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується завідуючою ЗДО.

 

Завдання звітування:

 

          Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління навчальним закладом. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

 

Кадрове забезпечення

 

            Колектив дошкільного закладу згідно штатного розкладу нараховує 13,25 штатних одиниць, з них - педагогічного персоналу 6 осіб. ЗДО укомплектований педагогічними кадрами: завідувач, вихователі - 5, музичний керівник - 1.

 

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань, курсів   підвищення кваліфікації кадрів.

 

Управлінська діяльність

 

             Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення дошкільної освіти та планом роботи на 2019-2020 навчальний рік, колектив закладу зосереджував увагу на пошуку оптимальних засобів навчання та виховання дітей з метою реалізації пріоритетних завдань, визначених на основі аналізу роботи дошкільного закладу за попередній навчальний рік, а саме:

 

·    Продовжувати забезпечувати належні умови для отримання дошкільної освіти, відповідно до вимог Державного стандарту, впровадження інноваційних освітніх технологій та методик.,

 

·         Спрямувати роботу на розвиток патріотичного виховання у контексті розвитку морально-духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку у процесі ознайомлення з природою рідного краю,

 

·        Розвивати комунікативно-мовленнєву компетенцію та творчі здібності дітей дошкільного віку в процесі навчання і виховання під час різних видів діяльності,

 

·        Продовжити формувати здоров я  зберігаючу компетентність дітей шляхом активізації рухового режиму та забезпечення доступних знань та умінь про здоровий спосіб життя.

 

·         Спрямовувати роботу з екологічного виховання дошкільників у процесі організованої пошуково-дослідницької діяльності, розширювати знання про власний організм, розуміння цінності життя і здоров я людей, їх залежності від природного довкілля.

 

·         Забезпечувати системний, творчий підхід у використанні педагогами в роботі з дітьми інноваційних та сучасних інформаційних технологій.

 

У 2019-2020 навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ЗДО, організацію роботи по безпеці життєдіяльності учасників освітнього процесу. Під час проведення педрад, семінарів використовувалися інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи і таке інше. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлювалися, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.

 

Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи.

 

Моніторинг рівня засвоєння вимог базової програми всіх вікових груп є основним показником педагогів та усього колективу у цілому. За результатами діагностики дошкільників по засвоєнню програм «Дитина» та «Впевнений старт» рівень знань дітей відповідає вимогам даних програм. Проаналізувавши знання дітей, які відвідують перший клас, можна зробити висновок, що діти мають високий та достатній рівень успішності ( Черешенської ЗЗСО).

 

Методична робота

 

Методична робота у закладі була спрямована на створення оптимальних умов для навчання, виховання, розвитку дошкільників та побудована згідно з принципами і положеннями нормативних документів про освіту, рекомендаціями відділу освіти, культури, медицини і спорту Вижницької міської ради.

 

Протягом 2019-2020 навчального року працювали такі методичні структури: педагогічна рада, семінари, методичне об'єднання вихователів, інструктивно-методичні наради при завідуючій, розробка методичних рекомендацій, співбесіди та консультації з педагогами. Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації.

 

Традиційними формами методичної роботи у закладі є педрада, метою якої є розвиток та вдосконалення навчально-виховного процесу, підвищення майстерності педагогічних працівників. У 2019-2020 н.р. було проведено 4 засідання педагогічної ради, на яких розглядались актуальні, цікаві теми:

 

-     1 вересня 2019 р. було проведено педраду «На порозі нового навчального року»;

 

-    30 листопада 2019р. - педраду «Патріотизм та інтернаціоналізм як основа сучасного виховання дошкільників»;

 

- 28 лютого 2020 р. - педраду «Формування у дошкільників соціально- комунікативної компетенції як ключовий пріоритет змістовного наповнення освітнього процесу»;

 

-31 травня 2020 р. - «Підсумки навчально-виховної роботи ЗДО за 2019-2020 н.р.».

 

Засідання педагогічної ради проходили в атмосфері щирості та відвертості, взаємоповаги і принциповості. Ефективність діяльності педагогічної ради залежить від форми й моделі проведення засідань. Саме тому адміністрація закладу завжди використовує неформальні, творчі, інтерактивні форми проведення засідань педагогічної ради.

 

Для стимулювання методичної творчості, подолання шаблону і трафарету в навчанні і вихованні, розвиток педагогічного мислення педагогів в ЗДО створена творча група вихователів. До її складу входять кращі педагоги закладу, які уміють генерувати та популяризувати педагогічні ініціативи, перспективний досвід і власні напрацювання.

 

Впродовж року педагогічними працівниками було виготовлено багато необхідного цікавого та змістовного дидактичного та розвивального матеріалу для роботи з дітьми. Поповнено методкабінет посібниками та педагогічною літературою відповідно до сучасних вимог, переглянуто та поновлено наповнення патріотично-національних куточків, забезпечено наявність дитячих знарядь праці.

 

Реалізація завдань Базового компонента здійснювалась за інваріантною (обов’язковою) та варіативною складовою навчального плану.

 

Окрім навчальних занять згідно затвердженого розкладу, проводилась гурткова робота з вихованцями:

 

-                     гурток « Талановиті пальчики» (керівник гуртка - вихователь Косован М.В.)

 

-                     гурток « Вчимось,граючись». Англійська мова (керівник гуртка - вихователь Стртій О.В.)

 

Заняття у гуртках дозволяють дітям розвивати індивідуальні здібності та нахили, проявляти творчість.

 

Особлива увага надавалась реалізації завдань пріоритетних напрямків освітнього процесу - національно-патріотичного, мовленнєвого, екологічного, музичного вихованню дітей.

 

З метою забезпечення високої результативності освітнього процесу педагоги дошкільного закладу широко використовують педагогічну спадщину та інноваційні технології.

 

Протягом 2019-2020 н.р. з вихованцями дошкільного закладу були проведені різноманітні заходи та свята. Головним підсумком освітньо-виховної роботи на протязі усього періоду перебування дитини у дошкільному закладі є рівень її шкільної готовності. Особлива увага приділялась якісній підготовці дітей до школи. Бо наші випускники - це наша марка, наше обличчя успіху.

 

Робота медичного персоналу

 

Безумовно, щаслива дитина - це здорова дитина. Весь освітньо-виховний процес мав валеологічну спрямованість, використовувались здоров’язберігаючі, здоров'яформуючі технології. Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Загартування, та реалізація програми валеокорекції дали можливість знизити показники простудної захворюваності.

 

Завідувач та медична сестра Малиш А.І. постійно контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, рухового режиму, санітарний стан.

 

Відвідування дітьми закладу є також показником не тільки стану здоров’я дітей, але і рівня психологічного комфорту у групах. Однак, на жаль, відношення деяких батьків до необхідності систематичного відвідування дитиною групи залишає бажати кращого. Причинами тривалих пропусків також є: неплатіжоспроможність батьків, перебування матерів у відпустці по догляду за дитиною, яка вже відвідує ЗДО, навчання батьків, безробіття. Середньорічна кількість відвідуваності складає 73%.

 

Організація харчування

 

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі, здійснювалася згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 за № 298/227.

 

Середня вартість харчування дітей в дошкільному навчальному закладі у 2019/2020 навчальному році встановлено 24 грн. Батьки вносять плату за харчування у розмірі 60 відсотків від вартості харчування за день.

 

Харчування дітей в дошкільному навчальному закладі у 2019/2020 навчальному році здійснювалось за перспективним меню. За результатами аналізу виконання норм харчування за звітній період складає 89%. У порівняні з 2019 роком збільшились показники виконання натуральних норм харчування. Організація харчування дітей в ДНЗ, здійснювалася згідно Інструкції з організації харчування дітей у ЗДО, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України  за № 298/227.

 

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог на харчоблоці та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей. Аналіз виконання норм харчування показав, що в середньому на протязі року виконано норми з м’яса на 80%, риби на 70%, молока на 100%, сир кисломолочний на 100%, яйця на 100%, овочі на 100%, фрукти на 50%, соки на 50%.

 

Перспективні та поточні заявки подавались своєчасно. Продукти постачальниками завозились вчасно, були якісними, відповідали замовленню, завжди надавались супроводжувальні документи. Протягом навчального року стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку та груп відповідав достатньому рівню (харчоблок забезпечений посудом та кухонним інвентарем; обладнання знаходилось у справному стані).

 

Аналіз кадрового забезпечення харчоблоку дозволяє зробити висновок, що харчоблок укомплектований кадрами відповідно до штатного розпису, всі мають спеціальну фахову освіту. Стаж роботи кухарів у закладі понад 15 років. Кухарі мають достатню професійну компетентність.

 

            Режим харчування вихованців цілком відповідав режиму роботи дошкільного навчального закладу. Інтервали між прийомами їжі строго витримувались. Протягом навчального року у закладі перебували діти пільгового контингенту. Загальний контроль за станом харчування здійснював завідувач закладу та медична сестра.

 

Створення умов щодо безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу

 

Згідно ст. 23 Закону України «Про освіту» дошкільний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Дана робота ведеться в таких напрямках:

 

-  Створення безпечних умов для перебування дітей.

 

-  Організація догляду за дітьми.

 

-  Робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД.

 

-  Навчально-виховна робота з дітьми з питань БЖД.

 

-  Робота з батьками.

 

Кожен працівник ЗДО проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Вчасно відбувається усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.

 

У відповідності до нормативно-правових документів ведеться документація, навчальний заклад забезпечений нормативно-правовими документами. Своєчасно видавались накази про організацію роботи, щодо запобігання дитячого травматизму в дошкільному закладі в осінній, зимовий, весняний та літній періоди, про підсумки роботи закладу щодо запобігання дитячого травматизму. Щоквартально проводився аналіз статистичних даних щодо травмування дітей під час навчально-виховного процесу, звіти своєчасно надавались до районного управління освіти.

 

Згідно з графіками проводились інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки. Упродовж року розроблено пам’ятки для батьків щодо правил поведінки під час Новорічних та Різдвяних свят та відпусток батьків в літній період, вимог безпеки при проведенні Новорічних свят.

 

Питання безпеки життєдіяльності дітей та запобігання усіх видів дитячого травматизму розглядалися на нарадах при завідувачі, виробничих нарадах. Були освітлені питання важливості виконання заходів техніки безпеки на робочих місцях для забезпечення життєдіяльності малюків під час навчально-виховного процесу, аналізувалася робота колективу з даних питань, санітарні правила улаштування та утримання дошкільного закладу, пожежно-технічних умов влаштування ЗДО.

 

З метою запобігання дитячого травматизму та безпеки життєдіяльності проводилися наступні види контролю:

 

-        адміністративно-громадський контроль за станом з охорони праці, дотриманням правил пожежної безпеки (щомісячно), за проведенням та реєстрацією інструктажів з безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки (щоквартально), за проходженням медогляду працівниками (2 рази на рік);

 

-          попереджувальний контроль за створенням умов щодо безпеки життєдіяльності дітей та запобіганням дитячого травматизму у групах , обсягу знань дітей з безпеки.

 

Матеріально-технічна база

 

Дошкільному навчальному закладу 7 років. Життя вимагає постійних реконструкцій та оновлень. Це питання є одним із основних у діяльності завідувача. Багато проблем ми вирішуємо, але є проекти з великими фінансовими затратами: реконструкція БІОТОЛУ, відкриття медичного кабінету, ремонт центральних сходів, встановлення востічних труб. Впродовж 2019-2020рр. у садочку діє програма розвитку дошкільного закладу, завдяки якій є чудова нагода вирішити ці питання.

 

Впродовж 2019-2020 навчального року поліпшення матеріально-технічної бази відбувалось переважно за рахунок коштів місцевого бюджету.

 

Інформація про заходи щодо покращення матеріально-технічної бази ЗДО

 

 за 2019-2020 н.р.

 

 

Назва закладу

Виконані заходи по підготовці до нового 2019-2020 н.р. (виконані роботи, придбано, оновлено і т.д.)

Сума використаних коштів

Кошти

міської

ради

спонсорські,

залучені

1.

Черешенський

ЗДО

-         .  Поточний ремонт 2 груп;

-          .  Косметичний ремонт приміщення дитячого садочка;

-          .  Фарбування ігрових майданчиків.

5000,00 грн.

 

 

Кошти, використані у 2019-2020 р. на предмети, матеріали, обладнання та інвентар

 

Дата

Сума, грн.

Найменування

2020 рік

22.04.2020 р.

750,0

канцтовари

27.05.2020 р.

1563,00

посуд та товари побутової хімії

 

 

 

 

 

 

 

 

За підсумками роботи колективу упродовж навчального року можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.

 

Успіхи дитячого садка це не мої особисті успіхи, а успіхи всього

 

колективу, це успіхи нашого закладу.

 

Висловлюю подяку всім, хто причетний до навчально-виховного процесу та матеріально-технічного забезпечення діяльності нашого закладу і допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить перед собою педагогічний колектив, хто сприяє розвитку і вихованню молодого покоління.