Звіти про роботу Чорногузівської ДНЗ
ЗВІТ
ПРО РОБОТУ
Чорногузівського дошкільного навчального закладу с. Чорногузи
за 2018/2019 навчальний рік _________________________________________________________________
1.1. Інформаційна картка
Комунальний заклад - Чорногузівський дошкільний навчальний заклад с. Чорногузи Вижницького району Чернівецької області» ( далі-ДНЗ ) знаходиться за адресою: с. Чорногузи, вул.Л.Кобилиці,17, 59206.
Чорногузівський ДНЗ розрахований на 62 місць та працює за пріоритетними напрямками освітнього процесу:
– «Розвиток природних задатків і здібностей дитини, креативності,формування художньо-естетичного смаку».
– « Фізкультурно-оздоровча рекреаційна робота, спрямована на змцнення здоровя та впровадження здорового способу життя»;
– «Формування духовності та патріотизму у дітей засобами краєзнавчого і естетичного виховання».
Чорногузівськийький ДНЗ в минулому році відвідувало у середньому 54 дітей. Функціонувало 3 групи.
№ |
Відомості |
Показники |
1. |
Мова навчання |
українська |
2. |
Кількість груп усього |
3 |
раннього віку |
- |
|
дошкільного віку |
3 |
|
3. |
Режим роботи груп: |
|
|
|
|
10,5 годин |
3 |
|
|
|
|
4. |
Кількість вихованців |
78 |
5. |
Кількість педагогічних працівників |
8 |
з них: |
|
|
завідувач |
1 |
|
психолог |
0.5 |
|
вчитель-логопед |
- |
|
музичні керівники |
0.75 ст. |
|
вихователі |
6 ст. |
|
|
Інструктор з фізичного виховання |
- |
Освітній рівень педагогів
Повна вища освіта - 4 чоловік
Середня спеціальна – 4 чоловік
Фаховий рівень педагогів
І категорія – 4 чоловік
Спеціаліст – 4 чоловік
Присвоєно звання « вихователь-методист» - 1 чоловік
За минулий навчальний рік проатестовано 1 педагог: Золотова О. Ю.за результатами атестації підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст» ,
Дошкільний навчальний заклад здійснює освітньо-виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту, Статуту Чорногузівського ДНЗ , дата реєстру 26.04.2011р.
Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками працювали над створенням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості.
Організація освітньо-виховного процесу в дошкільному закладі була спрямована на реалізацію основних завдань ДНЗ, при визначенні яких були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів.
На 2018/2019 навчальний рік коллектив визначив наступні завдання, а саме:
. Продовжити роботу щодо формування національно - патріотичного виховання у грі та різних видах діяльності в основі навчально – виховного процесу дошкільників.
§ Розвивати комунікативно – мовленнєву активність дітей дошкільного віку інтерактивними та ефективними методами мовленнєвої роботи .
§ Впроваджувати інноваційні технології , як засіб оптимізації спільної художньо – естетичної роботи ДНЗ і родини. .Забезпечення наступності в реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання між дошкільною і початковою ланкою освіти.
1.2. Аналіз освітнього процессу
Зміст освітньо-виховного процесу в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція). ДНЗ в минулому році працював за Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років « Дитина». Реалізація освітньо-виховних завдань за державною програмою здійснювалася на засадах особистісно - орієнтованої моделі організації педагогічного процесу.
З метою вирішення завдання щодо підвищення якості освіти в умовах впровадження Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) у 2018/2019н.р. були проведені такі заходи: 4 педагогічні ради: - «Основні напрямки роботи дошкільного закладу у 2018/2019 навчальному році.
- « Збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей».
- Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу дитини.
- Про підсумки роботи ДНЗ у 2018-2019 н. році;
- проблемний семінар на тему: «Трудове виховання в процесі організованої і самостійної предметно-практичної діяльності дітей»
- семінар-практикум « Сучасні підходи до мовленнєвого розвитку дошкільників»;
- консультації (групові та індивідуальні – упродовж навчального року);
- колективні перегляди педпроцесу;
- робота творчої групи на тему: « Здоров’я та фізичний розвиток дитини», - виставки методичної літератури за даною тематикою.
Протягом року методична робота та робота методичного кабінету проводилась таким чином, щоб сформувати професійну компетенцію, збагатити інтереси, задовольнити духовні і професійні потреби педагогів.
Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу - активний учасник районних методичних заходів, конкурсів різних рівнів. Педагоги, які закріплені за районними методичними об’єднаннями , активно працювали, щедро ділилися отриманою з колегами інформацією про цікаве й раціональне для застосування в педагогічній діяльності ДНЗ.
Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, альтернативні методики та технології, а саме:
§ Навчання дітей швидкісному читанню за методикою Л. Шелестової ( вихователь Золотова О. Ю.
§ Театр фізичного розвитку М.Є.Єфименка (вихователі Ватрич Н. Ю. , Ткач М. Г. )
§ Складання описових розповідей за картками-схемами К.Крутій. (всі педагоги).
Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно-динамічні заняття в залежності від основних освітніх ліній , обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, активно відповідають на запитання, можуть самостійно робити висновки та узагальнення, висловлюють свої судження.
Для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, в дошкільному закладі були проведені педради, педагогічні читання, семінари-практикуми, консультації, групові (методичні об’єднання, наставництво) та індивідуальні (самоосвіта,) форми методичної роботи
Ефективними були колективний перегляд організованої діяльності дітей, зокрема, дуже змістовно готувались до занять вихователі, що атестувалися:
Для використання у роботі увазі вихователів дошкільного закладу було запропоновано нетрадиційні види занять з різних освітніх ліній, музичні свята і розваги.
Значну користь у підвищенні рівня педагогічної майстерності відіграють педагогічні читання, які проводимо в останню п’ятницю місяця, де вихователі ознайомлюються з новинками методичної літератури, детально вивчаємо статті журналів:«Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Бібліотечка вихователя дитячого садка». Важливе значення надавали самоосвіті педагогів. В зв’язку з тим, що в ДНЗ є молоді педагоги в 2018/2019 навчальному році продовжувалась робота з наставництва, метою якої було сприяння професійному становленню молодих вихователів.
За молодими педагогами закріплено вихователів –наставників:Терехову Г. К. , Ткач М. Г., Золотову О. Ю. У 2018-2019 н.році здійснено одну комплексну перевірку « Стан організації навчально-виховної роботи у старшій групі , ряд тематичних перевірок на актуальну тематику: «Створення еколого-розвивального середовища в групових кімнатах», « Рівень розвитку словесної творчості у дітей ІІ молодших, середніх і старших груп», « Медичний контроль за станом фізичного розвитку і виховання дітей», « Організація театралізованої та зображувальної діяльності», «Використання інструктивно-методичного листа МОН України «Організація та зміст навчально-виховного процесу в ДНЗ щодо організації групових занять» і інші.
Систематично перевірялись такі теми, як готовність вихователя до робочого дня , планування роботи в групах, організація харчування дітей, санітарно-гігієнічний стан ДНЗ.
Спільно з батьками організовувались виставки: « Уже в саду гуляє осінь»,
« Золоті батьківські руки», виставки робіт дітей гуртків – «Талановиті пальчики» ( керівник Золотова О. Ю.) . Кожна група виготовила альбоми: « Професії моїх батьків», « Видатні люди мого села», « Народні умільці рідного краю». Значно збагачено методичні куточки в групах, методичний кабінет методичними, наочно-дидактичними посібниками згідно програми « Дитина», систематизовано матеріал за освітніми лініями згідно Базового компоненту ( в новій редакції). Спільно з батьками закупили значну кількість дидактичного матеріалу, який відповідає сучасним вимогам. Вихователі старших, середніх груп, ІІ молодших груп повністю оновили матеріальну базу по навчанню дітей грамоти і математики. Ця систематична робота дала непогані результати. Аналіз контрольних занять у кожній групі, комплексна, тематичні перевірки та постійне спостереження за роботою виявили наступне:
1.Програмові вимоги з різних розділів програми виконані у кожній віковій групі, діти отримали необхідні знання і вміння.
Необхідно відзначити хорошу роботу вихователів 2 молодшої групи ( Ватрич Н. Ю. , Нагірняк І. П., Клим О. В.), які зуміли швидко адаптувати дітей до умов життя дітей в ДНЗ, проявили гуманне відношення до кожної дитини, зуміли дати дітям знання, які відповідають їхньому віку. Вихователі підібрали багато наочно-дидактичного матеріалу по сенсорному вихованню дітей, систематизували матеріал відповідно освітніх ліній.
Діти ІІ молодшої групи мають хороші знання по ознайомленню з навколишнім, рідної природи, цікавої математики, зображувальної діяльності, музичного виховання, вміють висловити свою думку, побудувати правильно речення. Діти спокійні, ввічливі.
Діти середньої групи виконали програмові завдання з усіх ліній розвитку. Знання дітей відповідають вимогам програми. Діти активні, творчі, дисципліновані, вміють свої знання застосувати на практиці.
Діти старшої групи мають змістовні, різнопланові знання з усіх розділів програми. Більшість дітей роблять звуковий аналіз слів; знають геометричні фігури; добре орієнтуються в знаннях про природу, Україну, рідний край; мають хороші навички з малювання і музичного виховання.
Цікаву для дітей і змістовну роботу проводила вихователі працюючи за системою Л.Шелестової
Систематична, клопітка робота вихователів старших груп принесла відмінні результати: діти мають необхідні для навчання в школі знання і вміння, є патріотами України, рідного краю. У дітей добре розвинене зв’язне мовлення, вони вміють вести цікавий діалог з дорослими і іншими дітьми, самостійні, відповідальні, добре організовані. Діти психологічно і емоційно підготовлені до шкільних уроків. Всі діти знають напам’ять алфавіт. Вихователі поглиблено працюють по екологічному і фізкультурно-оздоровчому вихованню дітей, приділяють значну увагу креативному і мовленнєвому розвитку дітей. Діти вільно спілкуються між собою і з дорослими. Особливу увагу звертають на етичні відносини дітей між собою і з дорослими.
Життєва компетентність дітей відповідає вимогам старшої групи дошкільного віку, знання систематизовані, діти організовані на заняттях.
2. Значну ефективність у навчально-виховній роботі дало проведення підгрупових занять: з грамоти, математики, зображувальної діяльності, фізичного виховання.
Вихователі добре підготували дітей для участі у районному спортивному святі « Діти – олімпійська надія України».
3. На належному рівні організована робота з музичного виховання ( муз. керівник Гоян І. І. ). Діти з танцювальними і музичними номерами виступають на сцені, де показують високий рівень умінь і навичок.
4. Хорошу результативність дало проведення додаткового заняття з малювання. У дітей старших груп значно краще сформовані навички з малювання фарбами. Вихователь Золотова О. Ю. використовує різні техніки малювання. Роботи дітей ставали окрасою святкових ранків, батьківських зборів.
5. Планово і послідовно знайомили дітей з природою рідного краю: річками Черемош, рослинною різноманітністю рідного краю. Систематичними стали екскурсії у природу. Значну вагу приділяли екологічному та валеологічному вихованню дітей.
6. Всю роботу будували на основі народо-краєзнавчого матеріалу.
7. Значну увагу приділяли загартуванню дітей і профілактиці простудних захворювань. Виготовили матеріал для профілактики плоскостопості.
Захворюваність дітей знизилася на 11 % у порівнянні з минулим навчальним роком.
10. Згідно натуральних норм і якісно налагоджене харчування дітей. Меню різноманітне, страви смачні і корисні. Ведеться планомірний контроль за харчуванням дітей.
Але поряд з позитивним у роботі ДНЗ є певні проблеми.
Основними проблемами, які було з’ясовано під час вивчення результативності роботи, є:
- Вихователі не завжди користуються сучасними технологіями проведення занять.
- Недостатньо використовують інформаційно-комунікаційні технології.
- У штаті дошкільного навчального закладу відсутні: логопед , інструктор з фізичного виховання.
- Недостатня кількість комп’ютерної техніки і інших технічних засобів навчання.
Виходячи з вищезазначеного, колектив Чорногузівського ДНЗ ставить перед собою на 2019-2020 н.рік наступні мету і завдання.
МЕТА: Формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості.
Завдання на 2019-2020 н.рік та оздоровчий період:
1.Розвиток природних задатків і здібностей дитини, креативності, формування художньо-естетичного смаку.
2. Фізкультурно-оздоровча, рекреаційна робота, спрямована на зміцнення здоров’я та впровадження здорового способу життя.
3. Розвиток мовлення дітей шляхом використання інноваційних технологій, вдосконалення логопедичної роботи.
4. Формування духовності та патріотизму у дітей засобами краєзнавчого матеріалу.
Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».