Звіти про роботу Чорногузівської ДНЗ

ЗВІТ

ПРО РОБОТУ

  Чорногузівського дошкільного навчального закладу с. Чорногузи

за 2018/2019 навчальний рік _________________________________________________________________

1.1.  Інформаційна картка

Комунальний заклад - Чорногузівський дошкільний навчальний заклад  с. Чорногузи Вижницького району Чернівецької області» ( далі-ДНЗ ) знаходиться за адресою: с. Чорногузи, вул.Л.Кобилиці,17, 59206.

Чорногузівський ДНЗ  розрахований на 62 місць  та працює за пріоритетними напрямками освітнього процесу:

                                        «Розвиток природних задатків і здібностей дитини, креативності,формування художньо-естетичного смаку».

                                        « Фізкультурно-оздоровча рекреаційна робота, спрямована на змцнення здоровя та впровадження здорового способу життя»;

                                        «Формування духовності та патріотизму у дітей засобами краєзнавчого і естетичного виховання».

Чорногузівськийький ДНЗ в минулому році відвідувало у середньому 54 дітей. Функціонувало 3 групи.

Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп усього

3

 раннього  віку

-

дошкільного  віку

3

3.

Режим роботи груп:

 

 

 

10,5 годин

3

 

 

4.

Кількість вихованців

78

5.

Кількість педагогічних працівників

8

з них:

 

завідувач

1

психолог

0.5

вчитель-логопед

-

музичні керівники

0.75 ст.

вихователі

6 ст.

 

Інструктор з фізичного виховання

-

 

Освітній рівень педагогів

 

Повна вища освіта -  4 чоловік

Середня спеціальна – 4 чоловік

 

Фаховий рівень педагогів

 

 

І категорія – 4 чоловік

Спеціаліст – 4 чоловік

Присвоєно звання « вихователь-методист» - 1 чоловік

   За минулий навчальний рік проатестовано 1 педагог: Золотова О. Ю.за результатами атестації  підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст» ,

Дошкільний навчальний заклад здійснює освітньо-виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту, Статуту Чорногузівського ДНЗ , дата реєстру 26.04.2011р.

Керуючись  основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками працювали над створенням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості.

Організація освітньо-виховного процесу в дошкільному закладі була спрямована на реалізацію основних завдань ДНЗ, при визначенні яких були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів.

 На 2018/2019 навчальний рік коллектив визначив наступні завдання,  а саме:

. Продовжити роботу щодо формування національно - патріотичного виховання у грі та різних видах діяльності в основі навчально – виховного процесу дошкільників.

§  Розвивати комунікативно – мовленнєву активність дітей дошкільного віку інтерактивними та ефективними методами мовленнєвої роботи .

§  Впроваджувати інноваційні технології , як засіб оптимізації спільної художньо – естетичної роботи ДНЗ і родини.                                  .Забезпечення наступності в реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання між дошкільною і початковою ланкою освіти.

                                  1.2.   Аналіз освітнього процессу

 Зміст освітньо-виховного процесу в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція). ДНЗ в минулому році працював за Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років « Дитина».  Реалізація освітньо-виховних завдань за  державною програмою здійснювалася на засадах особистісно - орієнтованої моделі організації  педагогічного процесу.

З метою вирішення завдання щодо підвищення якості освіти в умовах впровадження Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) у 2018/2019н.р. були проведені такі заходи: 4 педагогічні ради: - «Основні напрямки роботи дошкільного закладу у 2018/2019 навчальному році.

- « Збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей».

- Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу дитини.

- Про підсумки роботи ДНЗ у 2018-2019 н. році;

 - проблемний семінар на тему: «Трудове виховання в процесі організованої і самостійної предметно-практичної діяльності дітей»

 - семінар-практикум « Сучасні підходи до мовленнєвого розвитку дошкільників»; 

- консультації (групові та індивідуальні – упродовж навчального року);

 - колективні перегляди педпроцесу;

-  робота творчої групи на тему: « Здоров’я та фізичний розвиток дитини»,  - виставки методичної літератури за даною тематикою.

Протягом року методична робота та робота методичного кабінету проводилась таким чином, щоб сформувати професійну компетенцію, збагатити інтереси, задовольнити духовні і професійні потреби педагогів.

Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу - активний учасник районних методичних заходів, конкурсів різних рівнів. Педагоги, які закріплені за районними методичними об’єднаннями ,  активно працювали, щедро ділилися отриманою з колегами інформацією про цікаве й раціональне для застосування в педагогічній діяльності ДНЗ.

Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, альтернативні методики та технології, а саме:

§  Навчання дітей швидкісному читанню за методикою Л. Шелестової ( вихователь Золотова О. Ю.

§  Театр фізичного розвитку М.Є.Єфименка (вихователі Ватрич Н. Ю. , Ткач М. Г. )

§  Складання описових розповідей за картками-схемами  К.Крутій. (всі педагоги).

Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно-динамічні заняття в залежності від основних освітніх ліній , обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, активно відповідають на запитання, можуть самостійно робити висновки та узагальнення, висловлюють свої судження.

Для вирішення завдань, спрямованих  на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів,  в дошкільному закладі були проведені педради, педагогічні читання, семінари-практикуми, консультації, групові (методичні об’єднання, наставництво) та індивідуальні (самоосвіта,) форми методичної роботи

Ефективними були колективний перегляд  організованої діяльності дітей, зокрема, дуже змістовно готувались до занять вихователі, що атестувалися: 

 Для використання у роботі увазі вихователів дошкільного закладу було запропоновано нетрадиційні види занять з різних освітніх ліній, музичні свята і розваги. 

Значну користь у підвищенні рівня педагогічної майстерності відіграють педагогічні читання, які проводимо в останню п’ятницю місяця, де вихователі ознайомлюються з новинками методичної літератури, детально вивчаємо статті журналів:«Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Бібліотечка вихователя дитячого садка». Важливе значення надавали самоосвіті педагогів.    В зв’язку з тим, що в ДНЗ  є молоді педагоги в  2018/2019 навчальному році продовжувалась робота з наставництва, метою якої було сприяння  професійному становленню молодих вихователів.

За молодими педагогами закріплено вихователів –наставників:Терехову Г. К. , Ткач М. Г., Золотову О. Ю.  У 2018-2019 н.році здійснено одну комплексну перевірку « Стан організації навчально-виховної роботи у старшій групі  , ряд тематичних перевірок на актуальну тематику: «Створення еколого-розвивального середовища в групових кімнатах»,  « Рівень розвитку словесної творчості у дітей ІІ молодших, середніх і старших груп», « Медичний контроль за станом фізичного розвитку і виховання дітей», « Організація театралізованої та зображувальної діяльності», «Використання інструктивно-методичного листа МОН України «Організація та зміст навчально-виховного процесу в ДНЗ щодо організації групових занять» і інші.

  Систематично перевірялись такі теми, як готовність вихователя до робочого дня , планування роботи в групах, організація харчування дітей, санітарно-гігієнічний стан ДНЗ.

     Спільно з батьками організовувались виставки: « Уже в саду гуляє осінь»,
« Золоті батьківські руки», виставки робіт дітей гуртків – «Талановиті пальчики» ( керівник Золотова О. Ю.) . Кожна група виготовила альбоми: « Професії моїх батьків», « Видатні люди мого села», « Народні умільці рідного краю».  Значно збагачено методичні куточки в групах, методичний кабінет методичними, наочно-дидактичними посібниками згідно програми « Дитина», систематизовано матеріал за освітніми лініями згідно Базового компоненту ( в новій редакції). Спільно з батьками закупили значну кількість дидактичного матеріалу, який відповідає сучасним вимогам. Вихователі старших, середніх груп, ІІ молодших груп  повністю оновили матеріальну базу по навчанню дітей грамоти і математики. Ця систематична робота дала непогані результати. Аналіз контрольних занять у кожній групі, комплексна, тематичні перевірки та постійне спостереження за роботою виявили наступне:

  1.Програмові вимоги з різних розділів програми виконані у кожній віковій групі, діти отримали необхідні знання і вміння.

  Необхідно відзначити хорошу роботу вихователів 2 молодшої  групи ( Ватрич Н. Ю. , Нагірняк І. П., Клим О. В.), які зуміли швидко адаптувати дітей до умов життя дітей в ДНЗ, проявили гуманне відношення до кожної дитини, зуміли дати дітям знання, які відповідають їхньому віку. Вихователі підібрали багато наочно-дидактичного матеріалу по сенсорному вихованню дітей, систематизували матеріал відповідно освітніх ліній.

  Діти ІІ молодшої групи мають хороші знання по ознайомленню з навколишнім, рідної природи, цікавої математики, зображувальної діяльності, музичного виховання, вміють висловити свою думку, побудувати правильно речення. Діти спокійні, ввічливі.

  Діти середньої групи  виконали програмові завдання з усіх ліній розвитку. Знання дітей відповідають вимогам програми. Діти активні, творчі, дисципліновані, вміють свої знання застосувати на практиці.

  Діти старшої  групи  мають змістовні,  різнопланові знання з усіх розділів програми. Більшість дітей  роблять звуковий аналіз слів; знають  геометричні фігури; добре орієнтуються в знаннях про природу, Україну, рідний край; мають хороші навички з малювання і музичного виховання.

Цікаву для дітей і змістовну роботу проводила вихователі працюючи за системою Л.Шелестової

  Систематична, клопітка робота вихователів старших груп принесла відмінні результати: діти мають необхідні для навчання в школі знання і вміння, є патріотами України, рідного краю. У дітей добре розвинене зв’язне мовлення, вони вміють вести цікавий діалог з дорослими і іншими дітьми, самостійні, відповідальні, добре організовані. Діти  психологічно і емоційно підготовлені до шкільних уроків. Всі діти знають напам’ять алфавіт.  Вихователі  поглиблено працюють по екологічному  і фізкультурно-оздоровчому вихованню дітей, приділяють значну увагу креативному і мовленнєвому розвитку дітей. Діти вільно спілкуються між собою і з дорослими. Особливу увагу звертають на етичні відносини  дітей між собою і з дорослими.

   Життєва компетентність дітей відповідає вимогам старшої групи дошкільного віку,  знання систематизовані, діти  організовані на заняттях.

  2.  Значну ефективність у навчально-виховній роботі дало проведення підгрупових занять: з грамоти,  математики,  зображувальної діяльності, фізичного виховання.

  Вихователі добре підготували дітей для участі у районному спортивному святі « Діти – олімпійська надія України».

  3. На належному рівні організована робота з музичного виховання ( муз. керівник Гоян І. І. ). Діти з танцювальними і музичними номерами виступають на сцені, де показують високий рівень умінь і навичок.

  4. Хорошу результативність дало проведення додаткового заняття з малювання. У дітей старших груп значно краще сформовані навички з малювання фарбами. Вихователь Золотова О. Ю. використовує різні техніки малювання. Роботи дітей ставали окрасою святкових ранків, батьківських зборів.

  5.  Планово і послідовно знайомили дітей з природою рідного краю: річками Черемош, рослинною різноманітністю рідного краю. Систематичними стали екскурсії у природу. Значну вагу приділяли екологічному та валеологічному вихованню дітей.

  6. Всю роботу будували на основі народо-краєзнавчого матеріалу.

  7. Значну увагу приділяли загартуванню дітей і профілактиці простудних захворювань. Виготовили матеріал для профілактики плоскостопості.

Захворюваність дітей знизилася на 11 % у порівнянні з минулим навчальним роком.

  10. Згідно натуральних норм і якісно налагоджене харчування дітей. Меню різноманітне, страви смачні і корисні. Ведеться планомірний контроль за харчуванням дітей.

   

  Але поряд з позитивним у роботі ДНЗ є певні проблеми.

 Основними проблемами, які було з’ясовано під час вивчення результативності  роботи, є:

 - Вихователі не завжди користуються сучасними технологіями проведення занять.

 - Недостатньо використовують інформаційно-комунікаційні технології.

  -  У штаті дошкільного навчального закладу відсутні: логопед , інструктор з фізичного виховання.

  -   Недостатня кількість комп’ютерної техніки і інших технічних засобів навчання.

 

Виходячи з вищезазначеного, колектив Чорногузівського ДНЗ  ставить перед собою на 2019-2020 н.рік наступні мету і завдання.

 

  МЕТА:   Формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості.

                     Завдання на 2019-2020 н.рік та оздоровчий період:

1.Розвиток природних задатків і здібностей дитини, креативності, формування художньо-естетичного смаку.

2. Фізкультурно-оздоровча, рекреаційна робота, спрямована на зміцнення здоров’я та впровадження здорового способу життя.

3. Розвиток мовлення дітей шляхом використання інноваційних технологій, вдосконалення логопедичної роботи.

4. Формування духовності та патріотизму  у дітей засобами краєзнавчого матеріалу.

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».