Документи закладу Вижницької ДНЗ №1 «РОМАШКА»

С Т А Т У Т

 

Вижницького дошкільного навчального закладу №1

(ясла-садок)

Вижницької міської ради

Вижницького району

Чернівецької області

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Вижниця

2017 рік

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Вижницький дошкільний  навчальний заклад №1 (ясла-садок) Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області  (далі - дошкільний заклад) створено на підставі  рішення сесії Вижницької міської ради від 05 квітня 1957  року №32.

1.2. Повне найменування дошкільного закладу: Вижницький дошкільний  навчальний заклад №1 (ясла-садок) Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області 

Скорочене найменування дошкільного закладу: Вижницький ДНЗ №1

Юридична адреса дошкільного закладу: 59200, Чернівецька область, Вижницький райн, місто Вижниця, вул. Й.Бурги, 12,

тел.: 2-12-03

1.3. Засновником дошкільного закладу є  Вижницька міська рада.

Засновник   здійснює фінансування   дошкільного   закладу,   його  матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує   будівництво  і  ремонт  приміщень,  їх  господарське
обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Управління   дошкільним   закладом   здійснюється структурним підрозділом  Засновника –  відділом освіти, культури, медицини та спорту Вижницької міської ради.

1.4.   Дошкільний   заклад   в   своїй  діяльності  керується
Конституцією    України ,    Законами    України "Про освіту",  "Про  дошкільну освіту", Положенням  про  дошкільний  навчальний  заклад  України  (далі  - Положення), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12   березня   2003   р.  
305,    іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

1.3.  Дошкільний  заклад  є  юридичною  особою, має печатку і
штамп   встановленого   зразка,  бланки  з  власними  реквізитами,
реєстраційний  рахунок  в  органах  Державного  казначейства
.

1.4.   Головною  метою  дошкільного  закладу  є  забезпечення
реалізації   права   громадян   на   здобуття  дошкільної  освіти,
задоволення  потреб  громадян  у  нагляді, догляді та оздоровленні
дітей,  створення  умов  для  їх фізичного, розумового і духовного
розвитку.

1.5.  Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію
основних   завдань  дошкільної  освіти:  збереження  та  зміцнення фізичного  і психічного здоров'я дітей; формування їх особистості, розвиток  творчих  здібностей  та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

1.6.  Дошкільний заклад самостійно приймає рішення і здійснює
діяльність    в    межах    компетенції,    передбаченої    чинним
законодавством, Положенням  та даним статутом.

1.7.  Дошкільний  заклад  несе відповідальність перед особою,
суспільством і державою за:

реалізацію  головних  завдань  дошкільної  освіти, визначених
Законом України "Про дошкільну освіту";

забезпечення  рівня дошкільної освіти у межах державних вимог
до її змісту, рівня і обсягу;

дотримання     фінансової     дисципліни     та    збереження
матеріально-технічної бази.

1.8.  Взаємовідносини  між дошкільним закладом з юридичними і
фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.9. Згідно з Законом України «Про персональний захист даних» у дошкільному закладі проводиться обробка персональних даних з метою ведення кадрового діловодства, підготовки статистичної, адміністративної, податкової та іншої інформації з питань персоналу, а також документів навчального закладу з питань прав і виконання обов’язків у сфері трудових правовідносин, у сфері прав та обов’язків дітей, відносин у сфері охорони здоров’я і безпеки, забезпечення реалізації адміністративно-правових відносин і соціального захисту, а також реалізації податкових, цивільних, господарсько-договірних відносин у сфері бухгалтерського обліку, житлово-комунального господарства, управління людськими ресурсами відповідно до чинного законодавства України.

 

 

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

2.1. Заклад розрахований на 188 місць.    

2.2. Групи комплектуються за віковими ознаками (одновікові).

2.3. У дошкільному закладі функціонують 9 (дев’ять)  груп  загального розвитку (2 (дві) групи для дітей молодшого дошкільного віку, 7 (сім) груп – для дітей дошкільного віку).

2.4. Дошкільний заклад має групи з денним режимом перебування дітей.

2.5. Наповнюваність груп дітьми становить:

- дошкільні групи    20 осіб;

- ясельні групи – 15 осіб;

2.6. Для  зарахування  дитини  у  дошкільний заклад необхідно
пред'явити:
1.Медичну довідку про стан здоров'я дитини.

        2. Медичну довідку про епідеміологічне оточення.

        3. Свідоцтво про народження дитини.

 4.Документи для встановлення батьківської плати.
                  

2.7. Під час прийому дітей до дошкільного закладу, завідувач дошкільного закладу ознайомлює батьків або осіб, що їх замінюють, із статутом закладу.

2.8.  За  дитиною  зберігається  місце  у дошкільному закладі у  разі  її  хвороби, карантину,  санаторного  лікування, реабілітації,  на  час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).

2.9.   Відрахування   дітей   із   дошкільного  закладу  може
здійснюватись:

- за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють;

- на  підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість  її  подальшого  перебування в дошкільному закладі цього типу

- у  разі  несплати  без поважних причин батьками або особами,

які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом 2-х місяців.

                   Адміністрація дошкільного закладу письмово із зазначенням причин повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

                   Безпідставне відрахування з дошкільного закладу заборонено.

2.10. Термін  письмового  повідомлення  батьків або осіб,  які їх замінюють про відрахування дитини з дошкільного закладу – 10 днів.

 

III. РЕЖИМ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

3.1. Дошкільний заклад працює за  п'ятиденним робочим тижнем  з 10,5 годинним робочим днем, чергова група – 12 годин.

Вихідні дні: субота, неділя, святкові тощо.

3.2. Щоденний графік роботи дошкільного закладу з 08.30 год. до 19.00 год., чергова група з 08.00 год. до 20.00 год.

3.3. Щоденний графік роботи груп дошкільного закладу:

І молодша група А і Б, ІІ молодша група А і Б, середня група А і Б, старша група Б і В  працюють з 08.30 год. до 19.00 год., старша А група працює з 08.00 год. до 20.00 год.

Режим роботи дошкільного закладу може бути змінено Вижницькою міською радою за погодженням з відділом освіти, культури, медицини та спорту Вижницької міської ради.

 

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

 

4.1. Навчальний  рік  у  дошкільному  закладі  починається  1
вересня і закінчується 31 травня наступного року.

З 1 червня до 31 серпня  (оздоровчий  період)  у  дошкільному
закладі проводиться оздоровлення дітей.

Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

4.2. Навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до
річного плану,  який  складається  на  навчальний  рік  та  період оздоровлення.

4.3. План   роботи  дошкільного закладу схвалюється  педагогічною  радою  закладу,  затверджується завідувачем   дошкільного  закладу  і  погоджується  з  відповідним  органом управління освітою, тобто відділом освіти, культури, медицини і спорту Вижницької міської ради.

План роботи  закладу  на  оздоровчий  період  погоджується  з
територіальною санітарно-епідеміологічною службою
у Вижницькому районі.

4.4. У дошкільному закладі  визначена українська мова навчання і виховання дітей.

4.5. Навчально-виховний    процес   у   дошкільному   закладі визначається  Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН України.

Навчально-виховний процес у дошкільному закладі здійснюється за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України, та чинною на даний період.

4.5. З метою своєчасного виявлення, підтримки та розвитку обдарованості, природних нахилів та здібностей дітей дошкільний заклад дошкільний  заклад організовує освітній процес за такими пріоритетними напрямами:  еколого-валеологічним, фізкультурно-оздоровчим та художньо-естетичним.

4.6. Дошкільний навчальний заклад надає додаткові освітні послуги, а саме в закладі працюють безоплатні гуртки «Юні олімпійці», «Весела нотка», ляльковий театр.

Дошкільний заклад може надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Державною базовою програмою, в межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного МОН разом з МОЗ, за умови угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та погодженням з відповідним органом управління освітою Вижницької міської ради.

 

V. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ
У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

5.1. Дошкільний заклад забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням нормального набору продуктів, визначених МОЗ спільно з МОН за погодженням з Мінфіном.

5.2. Порядок забезпечення продуктами харчування  проводиться щоденно.

5.3. У дошкільному закладі встановлено трьохразове харчування: сніданок, обід, полуденок.

5.4. Контроль   за   організацією   та   якістю   харчування,
вітамінізацією страв,  закладкою продуктів харчування,  кулінарною
обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом
харчоблоку, правильністю   зберігання,   дотриманням   термінів
реалізації продуктів покладається на керівника (завідувача) дошкільного закладу.

 

VI. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ
У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

6.1. Медичне   обслуговування   дітей   дошкільного   закладу
здійснюється
на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу та відповідного закладу охорони здоров'я, що розташований на території Вижницької міської обєднаної територіальної громади.

6.2.   Медичний  персонал  здійснює  лікувально-профілактичні
заходи,  в  тому  числі  проведення обов'язкових медичних оглядів (у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями), проведенням профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, надання невідкладної медичної допомоги на догоспітальному етапі, організацію заходів для госпіталізації(у разі показань) та інформування про це батьків дитини або осіб, що їх замінюють, контроль   за   станом   здоров'я,   фізичним   розвитком дитини, організацією  
фізичного   виховання,  загартуванням,  дотриманням санітарно-гігієнічних   норм   та   правил,   режимом   та  якістю харчування, раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження.

6.3. Дошкільний заклад надає приміщення і забезпечує  належні
умови    для    роботи    медичного    персоналу   та   проведення лікувально-профілактичних
заходів.

 

VII. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

7.1.  Учасниками  навчально-виховного  процесу  у дошкільному
закладі  є: діти дошкільного віку, керівник, заступники керівника, педагогічні  працівники, медичні працівники, помічники вихователів та  няні,  батьки  або особи, які їх замінюють, фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти.

7.2. За   успіхи   у   роботі   встановлюються   такі   форми
матеріального та морального заохочення:
подяка, грамота,  грошова винагорода і премія.

7.3. Права дитини у сфері дошкільної освіти:

     безпечні та   нешкідливі   для   здоров'я   умови  утримання,
розвитку, виховання і навчання;

     захист від будь-якої інформації,  пропаганди та агітації,  що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;

     захист від  будь-яких  форм експлуатації та дій,  які шкодять здоров'ю дитини,  а  також  фізичного  та  психічного  насильства, приниження її гідності;

      здоровий спосіб життя.

7.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

     обирати    і    бути   обраними   до   органів   громадського самоврядування закладу;

     звертатися до відповідних органів управління освітою з питань  розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

     брати  участь  в  покращенні  організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу;

     відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг;

     захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;

     інші права, що не суперечать законодавству України.

Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

     своєчасно  вносити  плату  за харчування дитини в дошкільному закладі у встановленому порядку;

     своєчасно   повідомляти   дошкільний  заклад  про  можливість відсутності або хвороби дитини;

     слідкувати за станом здоров'я дитини;

7.6. На  посаду педагогічного працівника дошкільного закладу приймається  особа,  яка  має  відповідну вищу педагогічну освіту, а саме, освітньо-кваліфікаціний рівень магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста – вищу або середню спеціальну  освіту, забезпечує результативність  та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.

7.6. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами  України "Про освіту",  "Про дошкільну освіту" та іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, правилами внутрішнього трудового розпорядку дошкільного закладу.

7.7. Педагогічні працівники мають право:

     на  вільний  вибір  педагогічно  доцільних  форм,  методів  і засобів роботи з дітьми;

     брати участь у роботі органів самоврядування закладу;

     на  підвищення кваліфікації, участь у методичних об'єднаннях, нарадах тощо;

     проводити    в    установленому   порядку   науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

     вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу;

     на   соціальне  та  матеріальне  забезпечення  відповідно  до
законодавства;

     об'єднуватися  у  професійні  спілки  та  бути  членами інших
об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

     на захист професійної честі та власної гідності;

     інші права, що не суперечать законодавству України.

7.8. Педагогічні працівники зобов'язані:

     виконувати  статут,  правила  внутрішнього  розпорядку дошкільного закладу, умови контракту чи трудового договору;

     дотримуватися   педагогічної   етики,  норм  загальнолюдської
моралі, поважати гідність дитини та її батьків;

     забезпечувати  емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм  експлуатації  та  дій,  які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;

     брати  участь  у  роботі  педагогічної ради та інших заходах, пов'язаних   з   підвищенням   професійного   рівня,  педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;

     виконувати накази та розпорядження керівництва;

     інші обов'язки, що не суперечать законодавству України.

7.9. Педагогічні та  інші працівники приймаються на роботу до дошкільного закладу завідувачем за погодженням з відділом освіти, культури, медицини та спорту Вижницької міської ради.

7.10.  Працівники дошкільного закладу несуть відповідальність за збереження життя,  фізичне і психічне здоров'я дитини згідно із законодавством.

7.11.  Працівники  дошкільного  закладу  у  відповідності  до статті   26   Закону  України  "Про  забезпечення  санітарного  та епідемічного благополуччя   населення"   проходять періодичні безоплатні  медичні  огляди  2 рази на рік у закладі охорони здоров’я (медичному закладі), у встановленому законодавством порядку.

7.12.  Педагогічні  працівники дошкільного закладу підлягають
атестації  яка  здійснюється,  як правило, один раз на п'ять років відповідно   до  Типового  положення  про  атестацію  педагогічних
працівників України
, затвердженого МОН.

7.13.  Педагогічні  працівники,  які  систематично  порушують
статут,  правила  внутрішнього  розпорядку дошкільного закладу, не виконують   посадових   обов'язків,  умови  колективного  договору
, трудового договору або за  результатами  атестації,  не  відповідають займаній  посаді, звільняються  з  роботи  відповідно  до чинного законодавства.

VIII. УПРАВЛІННЯ ДОШКІЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

8.1. Управління   дошкільним   закладом   здійснюється структурним підрозділом  Засновника –  відділом освіти, культури, медицини та спорту Вижницької міської ради.

8.2. Безпосереднє  керівництво  роботою  дошкільного  закладу здійснює  його  завідувач,   який   призначається  та  звільняється з посади рішенням сесії Вижницької міської ради за погодженням з відділом освіти, культури, медицини та спорту Вижницької міської ради та міським головою, з дотриманням чинного законодавства.

Керівник дошкільного закладу:

     відповідає   за   реалізацію   завдань   дошкільної   освіти, визначених Законом України "Про дошкільну освіту",  та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її
змісту і обсягу;

     здійснює  керівництво  і  контроль  за діяльністю дошкільного закладу;

     діє  від  імені закладу, представляє його в усіх державних та інших   органах,   установах   і  організаціях незалежно від форми власності, укладає  угоди  з юридичними та фізичними особами;

     розпоряджається  в  установленому  порядку  майном  і коштами дошкільного   закладу  і  відповідає  за  дотримання  фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;

     приймає   на   роботу   та   звільняє  з  роботи  працівників дошкільного закладу;

     видає  у  межах  своєї  компетенції  накази та розпорядження, контролює їх виконання;

     затверджує  штатний  розклад  за  погодженням  із відділом освіти, культури, медицини та спорту Вижницької міської ради на основі Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених МОН за погодженням з Мінфіном;

     контролює  організацію  харчування і медичного обслуговування дітей;

     затверджує   правила   внутрішнього   трудового   розпорядку, посадові  інструкції  працівників  за  погодженням з профспілковим комітетом;

     забезпечує  дотримання  санітарно-гігієнічних,  протипожежних норм  і  правил,  техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

     контролює  відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку,    виховання    і    навчання    дітей    їх    віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;

     підтримує  ініціативу  щодо  вдосконалення  освітньої роботи, заохочує    творчі    пошуки,   дослідно-експериментальну   роботу педагогів;

     організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які
їх замінюють;

     щороку звітує про навчально-виховну,  методичну, економічну і фінансово-господарську  діяльність дошкільного навчального закладу на загальних зборах (конференціях) колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють.

8.3. Постійно діючий колегіальний орган у дошкільному закладі
- педагогічна рада.

До   складу   педагогічної  ради  входять:  керівник  і  його заступники,   педагогічні  працівники,  медичні  працівники,  інші спеціалісти.   Можуть   входити   голови  батьківських  комітетів. Запрошеними  з  правом  дорадчого  голосу можуть бути представники громадських  організацій,  педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів, батьки або особи, які їх замінюють.

Головою педагогічної ради є завідуючий дошкільним закладом.

Педагогічна рада закладу:

     розглядає  питання  навчально-виховного процесу в дошкільному закладі та приймає відповідні рішення;

     організує  роботу  щодо  підвищення кваліфікації педагогічних працівників,   розвитку   їх   творчої   ініціативи,  впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;

     приймає   рішення   з  інших  питань  професійної  діяльності педагогічних працівників.

Робота  педагогічної  ради  планується довільно відповідно до потреб дошкільного закладу.

Кількість     засідань     педагогічної     ради    становить не менше 4 разів на рік.

8.4.  Органом  громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік.

Кількість   учасників   загальних   зборів   від працівників дошкільного закладу – не менше  двох третіх від загальної кількості працівників,  батьків – не менше половини від загальної кількості батьків.

Термін їх повноважень становить 1 (один) рік.

Рішення   загальних   зборів  приймаються  простою  більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори:

     приймають Статут, зміни і доповнення до нього;

     обирають  раду  дошкільного  закладу,  її  членів  і  голову, встановлюють терміни її повноважень;

     заслуховують  звіт керівника закладу, голови ради дошкільного закладу  з  питань  статутної  діяльності закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;

     розглядають   питання   навчально-виховної,   методичної   та фінансово-господарської діяльності дошкільного закладу.

     затверджують  основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.

8.5.  У  період  між  загальними зборами діє рада дошкільного закладу.

Кількість засідань ради визначається за потребою.

Засідання  ради  дошкільного  закладу  є  правомірним, якщо в ньому  бере  участь  не  менше  двох  третин її членів (працівники дошкільного закладу, батьки, засновники, спонсори та інші).

Рада  закладу  організовує виконання рішень загальних зборів,
розглядає  питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення  матеріально-технічної  бази,  поповнення й використання бюджету    закладу,   вносить   пропозиції   щодо   морального   і матеріального  заохочення  учасників  навчально-виховного процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків.

8.6.  У  дошкільному  закладі  може  діяти піклувальна рада - орган  самоврядування,  який  формується  з  представників органів виконавчої   влади,  підприємств,  установ,  навчальних  закладів, організацій,  окремих  громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи дошкільного закладу.

Піклувальна рада створюється за рішенням  загальних  зборів  або  ради  дошкільного закладу. Члени піклувальної  ради  обираються  на загальних  зборах  дошкільного закладу і працюють на громадських засадах.

Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів  піклувальної  ради.  Кількість  засідань  визначається  їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

     співпраця   з   органами  виконавчої  влади,  підприємствами, установами,   організаціями,   навчальними   закладами,   окремими громадянами, спрямована  на  поліпшення  умов  утримання  дітей у дошкільному закладі;

     сприяння  зміцненню  матеріально-технічної, культурно-спортивної,   корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази дошкільного закладу;

     сприяння залученню додаткових джерел фінансування дошкільного закладу;

     сприяння  організації  та  проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров'я учасників навчально-виховного процесу;

     організація  дозвілля  та  оздоровлення  дітей та працівників дошкільного закладу;

     стимулювання творчої праці педагогічних працівників;

     всебічне  зміцнення зв'язків між родинами дітей та дошкільним закладом;

     сприяння      соціально-правової,      захисту      учасників навчально-виховного процесу.

 

IX. МАЙНО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

9.1. Відповідно до рішення сесії Вижницької міської ради від 06 липня 2004 року №98 дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики.

 

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
 ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

10.1. Фінансово-господарська діяльність дошкільного закладу провадиться відповідно до норм чинного законодавства та Статуту.

10.2. Фінансово-господарська діяльність дошкільного закладу провадиться на основі кошторису, який складається та затверджується відповідно до вимог чинного законодавства.

10.3. Джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти:

     засновника (власника);

     відповідних бюджетів (для державних і комунальних закладів) у
розмірі, передбаченому нормативами фінансування;

     батьків або осіб, які їх замінюють;

     добровільні   пожертвування   і  цільові  внески  фізичних  і
юридичних осіб;

     інші надходження, не заборонені чинним законодавством.

10.4.  Дошкільний заклад за погодженням із Вижницькою міською радою  має право:

     придбавати,  орендувати  необхідне  йому  обладнання  та інше
майно;

     отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або
фізичних осіб;

     здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та
фізичним  особам  для  провадження  освітньої діяльності згідно із
законодавством.

10.5. Статистична звітність Ф-85  про діяльність дошкільного закладу здійснюється відповідно до законодавства.

10.6.  Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в
дошкільному       закладі       визначається       законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та
інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковуються
дошкільні заклади.

Бухгалтерський облік в дошкільному закладі здійснюється через централізовану бухгалтерію (відділ бухгалтерського обліку та звітності Вижницької міської ради).

 

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

11.1.  Основною  формою  контролю  за  діяльністю дошкільного
закладу  є  державна  атестація, що проводиться один раз на десять
років  у  порядку,  встановленому  Міністерством  освіти  і  науки
України.

11.2.  Контроль  за дотриманням дошкільним закладом державних
вимог  щодо  змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти здійснюється відділом освіти, культури, медицини і спорту Вижницької міської ради та іншими уповноваженими органами.

11.3. Зміст, форми  та періодичність контролю, не пов’язаного з навчально-виховним процесом у дошкільному закладі може встановлюватись рішенням Вижницької міської ради за погодженням з відповідним органом управління освітою (відділом освіти, культури, медицини та спорту Вижницької міської ради).

 

XІІ.   РЕОРГАНІЗАЦІЯ  АБО  ЛІКВІДАЦІЯ  ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

12.1. Реорганізація або ліквідація дошкільного закладу  здійснюється за рішенням сесії Вижницької міської ради Чернівецької області відповідно до вимог чинного законодавства.

12.2. Реорганізація дошкільного закладу відбувається  шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

12.3.Ліквідація   проводиться   ліквідаційною   комісією,    призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. 3   часу   призначення   ліквідаційної   комісії   до   неї   переходять повноваження щодо управління дошкільним закладом.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно дошкільного закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.

12.4. У випадку реорганізації права та зобов'язання дошкільного закладу   переходять    до    правонаступників    відповідно    до    чинного законодавства або визначених дошкільних закладів.

 

ХІІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

13.1. Статут розроблений на основі Примірного статуту дошкільного навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти та науки України від 24 квітня 2003 року  №257, та Положення  про дошкільний  навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 №305. Зміни та доповнення зроблені з урахуванням місцевих умов і не суперечать чинному законодавству.
13.2. Всі зміни та доповнення до Статуту затверджуються рішенням Вижницької міської ради та підлягають державній реєстрації в порядку передбаченому чинним законодавством.
13.3. Статут підлягає реєстрації в порядку та строки, встановлені чинним законодавством, і набуває чинності з моменту його державної реєстрації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Схвалено на загальних зборах

                                                             трудового колективу

                                                                  Вижницького ДНЗ № 1

                                                               22 лютого 2012  року

                                                   протокол № 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОЛЕКТИВНИЙ  ДОГОВІР

між адміністрацією та первинною профспілковою організацією

Вижницького

дошкільного навчального закладу№1

на 2013 – 2015 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Визнаючи даний Колективний договір нормативним актом, на підставі якого здійснюватиметься регулювання соціально-економічних, виробничих і трудових відносин, сторони домовились про наступне:

1.1 Цей колективний договір укладено на 3 роки  (2013-2015).

1.2 Колективний договір схвалений загальними зборами трудового колективу, протокол №7  від 22 лютого 2013 року і набуває чинності з дня його підписання.

1.3 Цей колективний договір діє до прийняття нового.

1.4 Сторонами колективного договору є:

             - адміністрація дошкільного навчального закладу м. Вижниці в особі завідуючої  Гулей Наталії Іллівни, яка представляє інтереси власника і має відповідні повноваження;

             - профспілковий комітет, який діє відповідно до ст.247 КЗпП України, представляє інтереси працівників ДНЗ в галузі виробництва, праці, побуту, культури.

1.5 Завідуюча ДНЗ визнає профспілковий комітет єдиним повноважним представником  всіх працівників ДНЗ  в колективних переговорах.

1.6 Сторони зобов’язуються дотримуватися принципів соціального партнерства: паритетності представництва, рівноправності сторін, взаємної відповідальності, конструктивності й аргументованості при проведенні переговорів (консультацій) щодо укладення колективного договору, внесення змін, доповнень до нього, вирішення усіх питань соціально-економічних і трудових відносин.

1.7 Колективний договір укладений згідно з чинним законодавством, Генеральною, Галузевою угодами, угодою між відділом( управлінням) освіти та  районною ( міською) організацією профспілки працівників освіти і науки України.

1.8 Положення цього колективного договору діють безпосередньо і є обов’язковими для дотримання адміністрацією, працівниками і профспілковим комітетом.

1.9 Дія колективного договору поширюється на всіх працівників установи.

1.10 Жодна із сторін, що уклали цей колективний договір, не може протягом усього строку його дії в односторонньому порядку приймати рішення, що змінюють норми, положення, зобов’язання Колективного договору або припиняють його виконання.

1.11 Пропозиції кожної із сторін щодо внесення змін і доповнень до колективного договору розглядаються спільно, відповідні рішення приймаються у 3-денний термін з дня отримання іншою стороною.

1.12 Зміни та доповнення до цього колективного договору вносяться в обов’язковому порядку у зв’язку зі змінами чинного законодавства, Генеральної, Галузевої угод, угодою між відділом( управлінням) освіти  та   районною (міською) організацією профспілки працівників освіти і  науки України з питань, що є предметом Колективного договору, та з ініціативи однієї із сторін після проведення переговорів (консультацій) та досягнення згоди і набувають чинності після схвалення загальними зборами (конференцією) працівників.

1.13 Переговори щодо укладення нового колективного договору на наступний термін починаються не пізніше як за місяць до закінчення строку дії колективного договору.

1.14 Після схвалення проекту колективного договору уповноважені представники сторін у термін 3 днів підписують колективний договір.

1.15 Після підписання колективний договір подається для повідомної реєстрації в місцевий орган державної виконавчої влади.

1.16 Через 3 дні після реєстрації колективний договір доводиться до відома працівників установи.

 

 

 

 

2. ВИРОБНИЧІ ТА ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ

 

2.1 Адміністрація зобов’язується:

2.1.1 Забезпечити ефективну діяльність ДНЗ, виходячи з фактичних обсягів фінансування та раціональне використання позабюджетних коштів для підвищення результативності роботи закладу.  

2.1.2 Забезпечити розвиток і зміцнення матеріально-технічної бази ДНЗ, створення оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу.

2.1.3 Застосовувати засоби матеріального і морального стимулювання якісної праці, раціонального використання наявного обладнання, технічних засобів навчання.

2.1.4 Протягом 2-х днів з часу одержання інформації доводити до відома членів трудового колективу нові нормативні документи стосовно трудових відносин, організації праці, роз’яснювати їх зміст, права та обов’язки працівників.

2.1.5 Запровадження, зміну та перегляд норм праці проводити за погодженням з профспілковим комітетом.

2.1.6 Про запровадження нових норм чи зміни чинних норм праці повідомляти працівників не пізніше як за 2 місяці до їх запровадження.

2.1.7 Забезпечити  гласність всіх заходів щодо нормування праці, роз’яснення працівникам причин перегляду норм праці та умов застосування нових норм.

2.1.8 Здійснювати прийняття на роботу нових працівників лише у випадках забезпечення повної продуктивної зайнятості працюючих і якщо не прогнозується їх вивільнення на підставі п. 1. ст.40 КЗпП України.

2.1.9 Забезпечити протягом одного року реалізацію працівникам переважного права на укладення трудового договору у разі поворотного прийняття на роботу працівників аналогічної кваліфікації (ст. 42-1 КЗпП Україна).

2.1.10 До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором роз’яснити  його права, обов’язки, інформувати про умови праці, права на пільги і компенсації за роботу в особливих умовах відповідно до чинного законодавства і даного колективного договору.

2.1.11 Забезпечити наставництво над молодими спеціалістами, сприяти їх адаптації в колективі та професійному зростанню.

2.1.12 Звільнення працівників за ініціативою адміністрації здійснювати за попереднім погодженням  з профспілковим комітетом згідно з чинним законодавством.

2.1.13 Забезпечити своєчасне (не рідше одного разу на п’ять рік) підвищення кваліфікації педагогічних працівників, гарантуючи їм при цьому відповідні пільги, компенсації згідно з чинним законодавством (збереження середньої заробітної плати, оплата вартості проїзду, виплата добових).

2.1.14 Розподіл навчального навантаження здійснювати за погодженням із профкомом. Попередній розподіл навчального навантаження на наступний навчальний рік проводити в кінці поточного навчального року, про що повідомляти працівників невідкладно. Навчальне навантаження менше тарифної ставки встановлювати лише за письмовою згодою.

2.1.15 Включати представника профкому до складу тарифікаційної та атестаційної комісій.

2.1.16 Режим роботи, графіки роботи затверджувати за погодженням з профкомом.

2.1.17 Не допускати відволікання педагогічних працівників від виконання ними професійних обов’язків (за винятком випадків, передбачених чинним законодавством).

2.1.18 Залучати працівників до роботи в надурочний час, як виняток, лише з дозволу профкому з оплатою у відповідному розмірі та чинним законодавством.

2.1.19 Залучати на роботу окремих працівників у вихідні (неробочі) дні лише у виняткових випадках за їх згодою і за погодженням з профкомом. Компенсувати роботу у святкові, неробочі дні згідно з чинним законодавством.

2.1.20 У разі запровадження чергування в закладах освіти завчасно узгоджувати з профспілковою організацією графіки та порядок чергування

2.1.21 Графік щорічних оплачуваних відпусток затверджувати за погодженням з профкомом не пізніше  5 січня поточного року  і доводити до відома працівників.

2.1.22 Повідомляти працівника про дату початку відпустки не пізніше, ніж за 2 тижні до встановленого графіком терміну (ст.10 Закону України «Про відпустки» ).

2.1.23 Надавати особам, які працюють на умовах неповного робочого часу,  в тому числі тим, хто перебуває у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, щорічну основну відпустку повної тривалості.

2.1.24 На вимогу працівника переносити щорічну відпустку на інший, ніж це передбачено графіком, період у випадках:

- порушення терміну повідомлення працівника про час надання відпустки;   

- несвоєчасної виплати заробітної плати за період відпустки, тобто    не пізніше, ніж за три дні до початку відпустки (ст.10, 21 Закону     України «Про відпустки»).

2.1.25 Надавати відпустку (або її частину) керівним та педагогічним працівникам протягом навчального року у зв’язку з необхідністю санаторно-курортного лікування (постанова Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997р. №346).

2.1.26 Тривалість додаткових оплачуваних відпусток встановлювати згідно з чинним законодавством та іншими нормативними актами і цим колективним договором понад тривалість основної оплачуваної відпустки  (ст.8 Закону України «Про відпустки», накази Міністерства праці та соціальної політики України №7 від жовтня 1997 р. та №18 від 5  лютого 1998 р.; лист Міністерства освіти України від 11 березня 1998 р. №1/9-96 та постанови Кабінету Міністрів №1290 від 17.11.1993 року), (додатки №1, 1а).

2.1.27 Надавати щорічну додаткову відпустку за несприятливі умови праці згідно Постанови Кабінету Міністрів №1290 від 17.11.1997р. «Списки виробництв робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці», Закону України «Про відпустки» та постанови Кабінету Міністрів України №289 від 28.03.2001року (додаток № 2).

2.1.28 За ст.19 Закону «Про відпустки» жінкам, які працюють і мають двох і більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або які усиновили дитину, одинокі мати та батько, які виховують дитину (в тому числі і у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також особи, яка взяла дитину під опіку надається щорічна додаткова відпустка тривалістю 10 календарних днів без урахування святкових і неробочих днів (ст.73 КЗпП України). За наявності декількох підстав для надання цієї відпустки її загальна тривалість не може перевищувати 17 календарних днів.

2.1.29 У випадку поділу відпустки на частини за бажанням працівника основну безперервну частину відпустки надавати у розмірі не менше 14 календарних днів.

2.1.30 Не використану частину відпустки надавати педагогічним працівникам у зручний для них час протягом року, згідно поданої заяви (пункт 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №346). Перенесення щорічної відпустки здійснювати у порядку, передбаченому ст. 11 Закону України «Про відпустки».

2.1.31 За бажанням працівника виплачувати йому грошову компенсацію за частину щорічної відпустки ( за умови, що тривалість фактично наданих працівникові щорічної і додаткових відпусток не повинна бути менше, ніж 24 календарних дні).

2.1.32 Відкликання працівників із щорічної відпустки здійснювати лише за його згодою у випадках, передбачених чинним законодавством (ст.12 Закону України «Про відпустки»).

2.1.33 Забезпечити дотримання працівниками трудової дисципліни, правил внутрішнього розпорядку. Сприяти створенню в колективі здорового морально-психологічного мікроклімату.

2.1.34 Запобігати виникненню індивідуальних та колективних трудових конфліктів, а у разі виникнення забезпечувати їх вирішення згідно з чинним законодавством.

2.1.35 Забезпечити необхідні умови для ефективної роботи комісії по розгляду індивідуальних трудових спорів.

      

2.2 Профком зобов’язується:

2.2.1 Роз’яснювати членам трудового колективу зміст нормативних документів щодо організації праці, їх права і обов’язки.

2.2.2 Сприяти дотриманню трудової дисципліни та правил внутрішнього  розпорядку.

2.2.3 Забезпечувати постійний контроль за своєчасним введенням в дію нормативних документів з питань трудових відносин, організації, нормування праці, розподілення навчального навантаження.

2.2.4 Активно і в повній мірі реалізувати права, надані йому відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України.

2.2.5 Сприяти упередженню виникнення трудових конфліктів.

 

2.3 Сторони домовилися про наступне:

2.3.1 Встановити в ДНЗ  - п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями в суботу і неділю.

2.3.2 Спільно проводити контроль за дотриманням «Правил внутрішнього  розпорядку».

2.3.3 Надавати відпустки без збереження заробітної плати за наявності особистої заяви працівника (в разі відсутності контингенту дітей, виробничої можливості адміністрації), згідно КЗпП України ст.84, ст. 25 Закону України «Про відпустки», але не більше 15 календарних днів.

 

 

 

3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАЙНЯТОСТІ

 

3.1 Адміністрація зобов’язується:

3.1.1 Рішення про зміни в організації виробництва і праці, ліквідацію, реорганізацію, перепрофілювання установи, скорочення чисельності або штату працівників приймати лише після попереднього проведення переговорів (консультацій) з профкомом – не пізніше як за три місяці до здійснення цих заходів.

3.1.2 Надавати всім можливість працювати на умовах неповного робочого часу з оплатою праці пропорційно відпрацьованому часу (за фактично виконану роботу) без будь-яких обмежень трудових прав працівників, із збереженням повної тривалості оплачуваної відпустки та всіх гарантій, пільг, компенсацій, встановлених цим колективним договором.

3.1.3 Здійснювати аналіз стану та прогнозування використання трудових ресурсів у ДНЗ.

3.1.4 При прогнозуванні масового вивільнення працівників( від 3 відсотків від загальної чисельності працюючих) розробити та реалізувати узгоджену з профкомом (трудовим колективом) програму забезпечення зайнятості та соціальної підтримки працівників, яких передбачається вивільнити( пункт 4.1.5. Галузевої угоди).

3.1.5 Не допускати економічно необґрунтованого скорочення груп, робочих місць. У випадку об’єктивної необхідності скорочення педагогічних працівників провести  після закінчення навчального року.

3.1.6 При виникненні необхідності вивільнення працівників на підставі п.1 ст.40 КЗпП України:

             - повідомляти не пізніше як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості про вивільнення працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням установи, скороченням чисельності або штату працівників;

             - вивільнення здійснювати лише після використання усіх можливостей забезпечити їх роботою на іншому робочому місці, в т.ч. за рахунок звільнення сумісників, ліквідації суміщення тощо;

             - направляти на професійну підготовку, перепідготовку із збереженням середнього заробітку на весь період навчання.

3.1.7 Надавати працівникам з дня попередження їх про звільнення вільний час ( до 6  годин на тиждень) в межах робочого часу для пошуку нової роботи..

3.1.8 При зміні власника звільнення працівників проводити лише у разі скорочення чисельності або штату.

 

3.2 Профспілковий комітет зобов’язується:

3.2.1 Вести роз’яснювальну роботу з питань трудових прав та соціального захисту вивільнюваних працівників

3.2.2 Сприяти упередженню виникнення трудових конфліктів.

3.2.3 Вести роз’яснювальну роботу з питань трудових прав та соціального захисту вивільнюваних працівників.

3.2.4 Забезпечувати захист вивільнюваних працівників згідно з чинним законодавством. Контролювати надання працівникам переважного права залишатися на роботі відповідно до ст.42 КЗпП України.

3.2.5 Не допускати звільнення за ініціативою адміністрації вагітних, жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років – частина друга ст.149 КЗпП України), одиноких матерів при наявності дитини віком до 15 років або дитини-інваліда (ст.184 КзпП України), або яка усиновила дитину, а також особи, яка взяла дитину під опіку.

 

3.3 Сторони домовилися про наступне:

3.3.1 При скороченні чисельності чи штату працівників переважне право залишення на роботі у випадку однакової продуктивності праці і кваліфікації, крім передбачених законодавством, надається особам передпенсійного віку( за півтора року ).

3.3.2 Надання щорічних додаткових відпусток за роботу з ненормованим робочим днем не повинно призводити до збільшення витрат на оплату праці; на час таких відпусток  не приймати на посаду інших працівників і не залучати їх  до виконання обов’язків тимчасово відсутніх.

3.3.3 Рішення про скорочення чисельності або штату працівників приймати після попереднього проведення переговорів з профкомом – не пізніше як   за 3 місяці до здійснення цих заходів.

 

 

 

4. ОПЛАТА ПРАЦІ

 

4.1 Адміністрація зобов’язується:

4.1.1 Забезпечити в установі гласність умов оплати праці; порядку виплати доплат, надбавок, винагород, інших заохочувальних чи компенсаційних виплат; положень про преміювання.

4.1.2 Не приймати в односторонньому порядку рішень, що змінюють встановлені в колективному договорі умови оплати праці.

4.1.3 Відповідно до ст. 15.Закону України «Про оплату праці» погоджувати з профспілковим комітетом умови оплати праці.

4.1.4 Затвердити попередньо погоджені з профкомом положення про преміювання педагогічного та обслуговуючого персоналу. Спільно з профкомом:

          - розподіляти фонд матеріального заохочення;

          - здійснювати преміювання працівників установи;

          - виплачувати винагороди за результатами роботи та надбавки за вислугу років згідно з порядком, встановленим у цьому колективному договорі (додатки  №3, №3а).

4.1.5 Виплачувати працівникам ДНЗ заробітну плату у грошовому вираженні за місцем роботи двічі на місяць:  аванс 22 числа, остаточний розрахунок  7 числа наступного місяця.

         При спів паданні термінів виплати авансу чи заробітної плати з вихідними днями виплачувати їх напередодні.

4.1.6 Заробітну плату за період відпустки виплачувати за 5 днів (але не пізніше, ніж за 3 дні) до початку відпустки.

         У випадку затримки виплати відпускних, відпустка, за вимогою працівника, повинна бути перенесена на інший період.

4.1.7 При кожній виплаті заробітної плати з розшифровкою за видами виплат повідомляти працівників про загальну суму заробітної плати, що належить до виплати (ст.110 КЗпП України).

4.1.8 Забезпечити погашення заборгованості заробітної плати згідно із затвердженим графіком, в разі її виникнення.

         При затриманні виплати заробітної плати нараховану до виплати суму індексувати відповідно до Положення про порядок компенсації працівникам частини заробітної плати у зв’язку з порушенням термінів її виплати (постанова Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. №1427).

4.1.9 Погодинну оплату праці педагогічних працівників здійснювати лише у випадках:

            - заміщення протягом менше, ніж два місяці тимчасового відсутнього працівника;

            - оплати праці працівників інших установ, які залучаються до педагогічної роботи.

          При заміщенні тимчасово відсутнього працівника, яке тривало понад два місяці, оплату здійснювати по тарифікації з першого дня заміщення за всі години фактичного навантаження (п.73 інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти).

4.1.10 Здійснювати оплату праці у випадках, коли заняття не проводиться з незалежної від працівника причини (несприятливі метеорологічні умови, епідемії), з розрахунку заробітної плати, встановлення при тарифікації, при умові виконання працівниками іншої організаційно-педагогічної роботи відповідно до їх функціональних обов’язків. При відсутності такої роботи, оплату здійснювати з розрахунку не менше двох третин заробітної плати (ст. 113 КЗпП України, п. 77 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти).

4.1.11 Доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників, крім педагогічних, здійснювати в розмірі до 50% посадового окладу.

4.1.12 Доплату за заміну тимчасово відсутніх педагогічних працівників здійснювати за фактично виконану роботу в межах місячної ставки заробітної плати відсутнього працівника. (постанова Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 31 серпня 1996р. №1033, із змінами та доповненнями).

4.1.13 Здійснювати  розрахунки виплат у всіх випадках: збереження середньої заробітної плати та забезпечення допомогою у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, вагітністю і пологами, виходячи із посадового окладу (ставки) того місця, в якому відбулась подія пов’язана із відповідними виплатами, з урахуванням постійних доплат і надбавок (постанови Кабінету Міністрів України №100 від 8 лютого 1995р., № 348  від 16 травня 1995р.).

4.1.14 Забезпечити збереження за працівниками місця роботи і середнього заробітку за час проходження медичного огляду (ст.17 Закону України «Про охорону праці»).

4.1.15 Забезпечити працівникам, які за графіком роботи працюють у нічний час, додаткову оплату у розмірі 40% годинної тарифної ставки за кожну годину роботи в нічний час (п.93 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівникам освіти, пункт 6.3.7. Галузевої угоди).

         Вважати нічними змінами, які повністю або частково (не менше 50% робочого часу припадають на період з 22.00 до 6.00 години, (додаток №4).

4.1.16 Працівникам, які застосовують в роботі миючі та дезинфікуючі засоби, займаються прибиранням туалетів встановити доплату 10% від посадового окладу (наказ МО №102 від 15.04.1993р., Інструкція про порядок обчислення заробітної плати працівникам освіти), (додаток № 5).

4.1.17 Розмір мінімальної заробітної плати встановлюється і переглядається відповідно до ст.9, ст.10 Закону України «Про оплату праці».

4.1.18 Проводити підвищення та зміну ставок заробітної плати, посадових окладів згідно Інструкції про порядок обчислення заробітної плати  (наказу МОН України №118 від 24.02.2005р.) при здобутті освіти з дня подання відповідного документа, при отриманні категорії за наслідками атестації, при присвоєнні звань (додаток №6).

4.1.19 Виплачувати працівникам вихідну допомогу у розмірі не менше середнього місячного заробітку при припиненні трудового договору з підстав зазначених у

- у  п.6 ст.36, п.1, п.2, п.6, ст.40,; - у випадку призову або вступу на військову службу, направлення на альтернативну  (не військову) службу (п. № ст.36 КЗпП) – у розмірі двомісячного середнього заробітку (ст. 44 КЗпП України, але згідно Закону України «Про державний бюджет», який регламентує цю виплату);

- у випадку, якщо працівники змушені розірвати трудовий договір, з причин невиконання власником або уповноваженим ним органом вимог законодавства і зобов’язань колективного договору з охорони праці – у розмірі тримісячного середнього заробітку (ст. 44 КЗпП, ст. 6 Закону України «Про охорону праці»).

4.1.20 Здійснювати соціальний захист працюючих шляхом своєчасного перерахування внесків до соціальних фондів.

 

4.2 Профком зобов’язується:

4.2.1 Здійснювати контроль за дотримання в установі законодавства про оплату праці.

4.2.2 Сприяти в наданні працівникам установи необхідної консультативної допомоги щодо оплати праці.

4.2.3 Порушувати питання про притягнення до дисциплінарної, адміністративної відповідальності згідно із законодавством осіб, винних у невиконанні вимог законодавства про оплату праці, умов даного колективного договору, що стосується оплати праці – ст.45,  147-1 КЗпП, ст.36 Закону України «Про оплату праці», ст.18 Закону України «Про колективні договори і угоди».

4.2.4 Представляти інтереси працівника при розгляді його трудового спору щодо оплати праці в комісії по трудових спорах (ст.226 КЗпП).

4.2.5 Представляти на прохання працівника його інтереси щодо оплати праці в суді (ст.112 Цивільно-процесуального кодексу).

4.2.6 Звертатися до суду з заявами на захист трудових прав та інтересів членів профспілки (ст.121 Цивільно-процесуального кодексу).

4.2.7 Звертатися до прокурора з приводу порушення законності для перевірки ним виконання законів за заявами громадян та іншими повідомленнями (ст.19 Закону України «Про прокуратуру»).

4.2.8 Повідомляти про всі факти порушень щодо оплати праці Державну інспекцію праці та вищестоящий профспілковий орган. Вимагати притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства про оплату праці.

 

 

 

 

 

5. ОХОРОНА ПРАЦІ

 

5.1 Адміністрація зобов’язується:

5.1.1 Забезпечити своєчасну розробку і виконання заходів по створенню безпечних та нешкідливих умов відповідно до вимог нормативних документів з охорони праці (додаток № 7).

5.1.2 Забезпечити суворе дотримання посадовими особами та працівниками вимог Закону України «Про охорону праці», нормативних актів про охорону праці, технологічних процесів, графіків планово-попереджувальних ремонтів устаткування та вентиляції.

5.1.3 Організовувати навчання, самонавчання та перевірку знань працівників з питань охорони праці відповідно діючих вимог.

5.1.4 Провести навчання, самонавчання та перевірку знань працівників, які зайняті на роботах з підвищеною небезпекою. Забезпечити видачу миючих засобів працюючим.

5.1.5 Щорічно аналізувати виробничий травматизм і захворюваність. Розробити заходи щодо запобігання нещасних випадків та профзахворювань.

5.1.6 Своєчасно видавати працюючим відповідно до норм спецодяг, спецвзуття, інші засоби індивідуального захисту. У випадку дострокового їх зносу не з вини працівника замінювати за рахунок установи.

5.1.7 Відшкодовувати працівникові шкоду, заподіяну його каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, пов’язаним із виконанням трудових обов’язків у повному розмірі, втрачений заробіток (членам сім’ї та утриманцям загиблого), одноразову допомогу відповідно до ст.9 Закону України «Про охорону праці».

5.1.8 За кошти установи організовувати проведення попереднього і періодичних медичних оглядів працівників.

5.1.9 На прохання працівника організовувати позачерговий медичний огляд, якщо працівник пов'язує погіршення стану свого здоров'я з умовами праці відповідно до закону України «Про охорону праці».

5.1.10 На зборах трудового колективу обирати уповноваженого з питань охорони праці. Створити йому умови для навчання та виконання функцій громадського нагляду за охороною праці.

5.1.11 Проводити атестацію робочих місць за умовами праці (постанова Кабінету Міністрів №442 від 01.01.1992р.).

5.1.12 Забезпечити належне утримання санітарно-побутових приміщень згідно з графіком планового ремонту.

5.1.13 Запроваджувати систему стимулювання працівників, які виконують акти законодавства з питань охорони праці та техніки безпеки, не порушують вимог особистої та колективної безпеки.

 

5.2 Профком зобов’язується:

5.2.1 Встановити постійний контроль за виконанням вимог до нормативних актів з охорони праці силами представників профкому з питань охорони праці, комісій.

5.2.2 Регулярно виносити на розгляд зборів, засідань профкому питання стану умов і охорони праці.

 

 

6. СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВІ ПІЛЬГИ, ГАРАНТІЇ, КОМПЕНСАЦІЇ

 

6.1 Адміністрація зобов’язується:

6.1.1 Надавати педагогічним працівникам щорічно грошову винагороду в розмірі одного посадового окладу за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків при наявності бюджетного фінансування (ст. 57 Закону України «Про освіту»).

6.1.2 Виплачувати педагогічним працівникам надбавку за вислугу років, допомогу на оздоровлення в розмірі місячного посадового окладу, при наданні щорічної відпустки (ст.57 Закону України «Про освіту»), (додаток №8).

6.1.3 Сприяти педагогічним працівникам у забезпеченні їх житлом у передбаченому законодавством порядку (ст. 55 Закону України «Про освіту»).

6.1.4 Сприяти педагогічним працівникам у наданні їм пільгових кредитів для індивідуального та кооперативного будівництва (ст. 55 Закону України «Про освіту»).

6.1.5 Сприяти працівникам у призначенні їм пенсій за вислугу років та за віком.

6.1.6 Клопотати перед відділом освіти про створення умов для проходження курсів підвищення кваліфікації педагогам-жінкам, які мають дітей віком до 14 років..

6.1.7 У разі захворювання педагогічного працівника, яке унеможливлює виконання ним професійних обов’язків і обмежує перебування в дитячому, учнівському колективах, або тимчасового переведення за тих чи інших обставин на іншу роботу, зберігати за ними попередній середній заробіток. У разі хвороби чи каліцтва попередній середній заробіток виплачувати до відновлення працездатності або встановлення інвалідності (ст. 57 Закону України «Про освіту»).

 

6.2 Профком зобов’язується:

6.2.1 Забезпечити гласність при розподілі путівок. Сприяти організації санаторно-курортного лікування та відпочинку членів профспілки і їх сімей. Путівки для лікування виділяти у першу чергу тим, хто часто і тривалий час хворіє, хронічно хворим, тим, хто перебуває на диспансерному обліку за наявністю відповідних документів.

6.2.2 Клопотати перед вищестоящими профспілковими органами про надання матеріальної допомоги працівникам ДНЗ (малозабезпеченим, багатодітним, у зв’язку з тяжкою хворобою і довгим за часом лікуванням).

6.2.3 Організовувати вечори відпочинку присвячені Дню працівників освіти, 8 березня, Новому року, Дню народження закладу, Дню медичних працівників.

 

 

 

 

7. ГАРАНТІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОФСПІЛКОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

 

7.1 Адміністрація зобов’язується:

7.1.1 Надавати профкому всю необхідну інформацію з питань, що є предметом цього колективного договору, сприяти реалізації права профспілки по захисту трудових і соціально-економічних інтересів працівників.

7.1.2 Безоплатно надавати профспілковому комітету обладнання, приміщення, засоби зв’язку, оргтехніку, канцтовари для забезпечення його діяльності (ст. 249 КЗпП України).

7.1.3 Згідно з заявами членів профспілки проводити безготівкову сплату членських внесків.

7.1.4 Забезпечити звільнення від основної роботи представників профспілкового комітету для участі у статутних заходах на різних рівнях, а також на час короткострокового навчання із збереженням заробітної плати.

7.1.5 Не допускати звільнення з роботи за ініціативою адміністрації працівників, які обрані до складу профспілкових органів і не звільнені від виробничої роботи, без згоди відповідного профоргану.

7.1.6 Не застосовувати до працівників, обраних до складу профспілкового комітету, дисциплінарних стягнень без погодження з відповідним профорганом.

7.1.7 Забезпечити вільний доступ до матеріалів, документів, а також до усіх підрозділів і служб установи (харчоблоку, медичного та методичного кабінетів) для здійснення профкомом наданих профспілкам прав контролю за дотриманням  чинного законодавства, станом охорони праці, виконання колективного договору.

 

 

 

 

 

 

8. КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ КОЛЕКТИВНОГО ДОГОВОРУ

 

8.1 Сторони зобов’язуються:

8.1.1 Визначити осіб, відповідальних за виконання окремих положень колективного договору, та встановити термін їх виконання.

8.1.2 Періодично проводити зустрічі адміністрації та профкому, на яких інформувати сторони про хід виконання колективного договору.

8.1.3 Двічі на рік (серпень-вересень, січень-лютий) спільно аналізувати стан  виконання колективного договору, заслуховувати звіт керівника та голови профкому про реалізацію взятих зобов’язань на загальних зборах трудового колективу.

8.1.4 У разі несвоєчасного виконання, невиконання зобов’язань (положень) аналізувати причини та вживати термінові заходи щодо забезпечення їх реалізації.

         Осіб, винних у невиконання положень колективного договору, притягати до відповідальності згідно з чинним законодавством.

 

8.2 Профком зобов’язується:

Вимагати від власника або уповноваженого ним органу розірвання  трудового договору з керівником ДНЗ, якщо він порушує законодавство про працю і не виконує зобов’язань за колективним договором (ст.45 КЗпП України).

 

8.3 Адміністрація зобов’язується:

Надрукувати, забезпечити реєстрацію та розмноження колективного договору.

 

Колективний договір підписаний у двох примірниках, які зберігаються у кожної із сторін і мають однакову юридичну силу.

 

За дорученням трудового колективу:

 

 

 

                Завідуюча  ДНЗ                                        Голова профкому ДНЗ

                ___________  Гулей Н.І.                        __________    Чепіль Н.В.

 

 

              М.П.