Документи закладу (ВИЖНИЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ)

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Вижницька гімназія Вижницької міської ради Чернівецької області, утворена Вижницькою міською радою,  знаходиться у  спільній власності Вижницької міської територіальної громади.

1.2. Юридична адреса загальноосвітнього закладу: 59200, Чернівецька область, Вижницький район, м. Вижниця, вул. Українська, 92, телефон    2-15-01.

1.3. Вижницька гімназія є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, гербову печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.4. Засновником (власником) навчального закладу є: Вижницька міська територіальна громада  в особі Вижницької міської ради Чернівецької  області.

1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

1.6. Головним завданням навчального закладу є:

-         забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

-         виховання громадянина України;

-         виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови,  національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

-         формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного  самовизначення;

-         виховання в учнів  поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

-         розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

-         реалізація права учнів  на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

-         виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої  соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, забезпечення і зміцнення фізичного та психологічного здоров’я учнів;

-         створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;

 

1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту",  "Про загальну середню освіту", відповідним Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, нормативно-правовими актами, власним Статутом.

1.8. Навчальний  заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за :

-       безпечні умови освітньої діяльності;

-       дотримання державних стандартів освіти;

-       дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

-       дотримання фінансової дисципліни.

1.10.                 У навчальному закладі визначена українська мова навчання і запроваджено суспільно-гуманітарний напрямок з економіко-правовим  профілем навчання учнів.

1.11.                 Навчальний заклад має право:

-       проходити в установленому порядку державну атестацію;

-       визначити форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із  власником (засновником);

-       визначити варіативну частину робочого навчального плану;

-       в установленому порядку  розробляти і впроваджувати  експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

-       спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не  суперечить законодавству України;

-       використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;  

-       бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно із законодавством України та власним Статутом;    

-       отримувати   кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

-       залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні  надходження у порядку визначеному законодавством України;

-       розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

1.12.У навчальному закладі створюються та функціонують методоб’єднання вчителів-філологів, математичного циклу, іноземних мов,  класних керівників, історії та правознавства, природничого циклу, школа  передового  педагогічного  досвіду,  діє учнівське наукове товариство „Інтеграл”.

1.13.Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником або органом управління освітою  і здійснюються у встановленому порядку.

1.14.Взаємовідносини Вижницької гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами,  що  укладені між ними.

1.15.Вижницька гімназія організовує роботу щодо обробки персональних даних учнів та педагогічних працівників в базі персональних даних «АС- Школа» та їх захисту від незаконної обробки та незаконного доступу до неї.

1.16.Вижницька гімназія забезпечує захист персональних даних учнів та педагогічних працівників. Директор гімназії здійснює контроль за виконанням відповідальними особами, покладених на них функцій за організацію роботи з обробки персональних даних та їх захисту.

1.17.Профспілковий комітет Вижницької гімназії представляє інтереси трудового колективу у соціальному діалозі з роботодавцем і укладає з ним колективний договір.

 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

2.1.Навчальний заклад планує  свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного  та навчального  плану  гімназії, а також за індивідуальними навчальними програмами, зміст яких включає базову і середню освіту.

Вижницька гімназія носить характер класичної гімназії, головна мета якої забезпечити глибоке засвоєння учнями основ наук при високому рівні організації виховної роботи.

У гімназії забезпечується широка диференціація навчально-виховного процесу, інтеграція навчальних курсів. Поряд з традиційними формами організації і навчальних занять практикуються лекції, семінари, практикуми, лабораторні роботи, при проведенні яких з профілюючих дисциплін, класи, що мають 25 учнів діляться на дві групи. Для покращення навчально-виховного процесу диферренційованого підходу до викладанння основ наук в навчальному закладі здійснюється  поділ класів на дві групи з основних предметів (українська мова, англійська і німецька мови, інформатика) при наявності 20 і більше учнів в класі. Для забезпечення якісного профільного навчання здійснюється  поділ класів при наповнюваності 6-х і 7-х класів не менше 12 учнів.

Вчителі гімназії можуть розробляти свої варіанти планів з урахуванням конкретних умов роботи та потреб учнів. При цьому не допускається перевищення гранично допустимого навантаження.

В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи  навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.

План роботи затверджується педагогічною радою та радою  навчального  закладу.

2.2.Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю  навчання.

Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти.

      У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

 2.3.Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4.Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за очною  формою навчання.

2.5. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється на конкурсній основі, за наказом директора на підставі заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб,  які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а   також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки  встановленого зразка, за результатами вступних іспитів з математики і української мови та співбесіди з психологом. При цьому середній бал табеля та вступних іспитів учня повинен становити не нижче 7 балів. Відмінники зараховуються до навчального закладу поза конкурсом за результатами співбесіди з психологом. Правила конкурсного зарахування затверджується директором за погодженням з відділом освіти, після спільного схвалення педагогічною Радою в порядку, встановленному Міністерством освіти і науки.

У разі потреби учень може перейти на протязі навчального року до  іншого навчального закладу. Переведення учнів до  іншого навчального закладу здійснюється за наявності  особової справи учня,  встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.6.Учень може бути відрахований з гімназії за рішенням педагогічної ради навчального закладу та відповідно до наказу директора, якщо:

-         за підсумками семестрового та річного оцінювання має початковий рівень досягнень у навчанні (1,2,3 бали) хоча б з одного предмету;

-         за неодноразові порушення статутних вимог щодо поведінки гімназиста або разові грубі порушення ;

-         у разі систематичних пропусків уроків без поважних причин.

2.7.Структура навчального року, а також    тижневе   навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах, що передбачений робочим навчальним планом.

         Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються  31 травня, але не пізніше 1 липня наступного року.        

          Навчальний рік поділяється на семестри: перший  – з 1 вересня по 25 грудня,  другий – з 12 січня по 31 травня. 

2.8.Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.9.Тривалість уроків у навчальному закладі становить:  у п’ятих – одинадцятих  класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків можлива за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

За  погодженням з відповідними структурними підрозділами міської державної адміністрації з  урахуванням  місцевих  умов,  специфіки  та  профілю  навчального  закладу  запроваджується  графік  канікул.  Тривалість  канікул  протягом  навчального  року  не  повинна  становити  менш  як  30  календарних  днів.

 2.10.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних  та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.

         Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у  розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять,  у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття, а  також заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих  здібностей, нахилів і обдарувань.

2.11.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.12.У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік занять.

         У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.13.Результати семестрового, річного,підсумкового оцінювання доводиться до відома класних  керівників вчителями - предметниками.

2.14.Порядок проведення і випуск учнів навчального закладу визначається  відповідною інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів  системи загальної середньої освіти  усіх типів та форм власності.

2.15.Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації визначається відповідним Положенням про державну підсумкову атестацію учнів  у системі загальної середньої освіти.

2.16.Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

-                по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

-                по закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.

2.17.За успіхи у навчанні для  учнів  встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальні листи, грамоти, премії.

2.18.У гімназії знання учнів оцінюються за дванадцятибальною системою, а поведінка учнів за чотирибальною: «зразкова», «добра», «задовільна» і «незадовільна». Оцінки тематичних атестацій, семестрові та річні виставляються обов’язково.

 

ІІІ.УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

3.1.Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є:

-         учні;

-         керівники;

-         педагогічні працівники;

-         психологи, бібліотекарі;

-         інші спеціалісти;

-         батьки або особи, які їх змінюють.

3.2.Правила і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.

3.3.Учні мають право:

-         на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

-         на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально - оздоровчою базою навчального закладу;

-         на  доступ до інформації з усіх галузей знань;

-         брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;

-         брати участь у роботі громадського самоврядування навчального закладу;

-         брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації  навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

-         брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

-         на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

-         на  безпечні і нешкідливі умови навчання,  виховання  та  праці;

-         на нагородження дипломами, преміями, відзнаками тощо за високі здбутки у навчанні, перемоги у конкурсах, активну участь у громадському  житті.

3.4.Учні зобов’язанні:

-         систематично і глибоко оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

-         виконувати  вимоги Статуту, Правил внутрішнього розпорядку;

-         бережливо   ставитись  до державного, громадського, шкільного і особистого майна і інших учнів;

-         дотримуватися законодавства України, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

-         бути дисциплінованими, скромними, ввічливими;

-         шанувати і поважати вчителя;

-         виконувати вимоги вчителя, рішення учнівського самоврядування  та інших працівників закладу відповідно до цього Статуту та правил внутрішнього  розпорядку навчального закладу;

-         дотримуватися скромності і охайності в одязі;

-         брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

-         дотримуватися правил особистої гігієни;

-         систематично відвідувати навчальний заклад, не пропускати уроки;

-         відвідувати навчальний заклад в шкільній формі або дотримуватись ділового стилю.

3.5. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні  обов’язки.

3.6. Педагогічні працівники приймаються на роботу до гімназії на конкурсній основі, при наявності педагогічного стажу не менше трьох років.

3.7.Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України „Про загальну середню  освіту” та іншими законодавчими актами.

3.8.Педагогічні працівники мають право на:

-         захист професійної честі, гідності;

-         самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;

-         участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально - виховного процесу;

-         -проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

-         виявлення педагогічної ініціативи;

-         позачергову атестацію з метою отримання  відповідної категорії, педагогічного звання;

-         участь у роботі громадського самоврядування навчального закладу;

-         підвищення кваліфікації, перепідготовку;

-         отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством України;

-         на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;

-         одержання премій та інших заохочень за досягнення своїх вихованців у навчанні.

       Відволікання педагогічних  працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.9.Педагогічні працівники зобов’язані:

-         виконувати Статут гімназії, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

-         забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;

-         сприяння розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

-         сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

-         настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

-         виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

-         готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між всіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

-         дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

-         захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

-         постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

-         виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

-         брати участь у роботі педагогічної ради.

3.10.У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового  положення про атестацію педагогічних працівників України.

3.11.Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.12.Батьки та особи, які їх  замінюють, мають право:

-         обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

-         звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань  навчання, виховання дітей;

-         брати участь у заходах, спрямованих на покращення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;

-         на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових  органах.

3.12. Не допускається втручання в систему контролю некомпетентних осіб, що не мають прямого відношення до навчально-виховного процесу. Будь яке вивчення питань роботи гімназії, відвідування занять та інших заходів сторонніми особами можливе з відома керівництва;

3.13. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за  здобуття дітьми загальної середньої освіти і зобов’язані:

-         забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

-         постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

-         поважати гідність дитини, виховувати  працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

-         виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;

-         несуть відповідальність за відвідування дитиною навчального закладу;

-         несуть матеріальну відповідальність за пошкодження шкільного майна;

3.14. Представники громадськості мають право:

-         обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі:

-         керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

-         сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;

-         проводити консультації для педагогічних працівників;

-         брати участь в організації навчально-виховного процесу.

3.15.Представники громадськості зобов’язані:

-         дотримуватися статуту навчального закладу;

-         виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування;

-         захищати учнів від всіляких форм фізичного та психологічного насильства;

-         пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

ІV. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

4.1. Директор навчального закладу призначається і звільняється з посади на конкурсній основі відділом освіти за попереднім погодженням з головою Вижницької міської ради. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.

Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як 3 роки.

Директор навчального закладу призначається і звільняється з посади відділом освіти Вижницької міської ради за погодженням із Засновником. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора, відділом освіти Вижницької міської ради з дотриманням чинного законодавства.

         Керівництво гімназії здійснюється на основі поєднання централізованого керівництва з самостійністю закладу і засновується на засадах партнерства педагогічних працівників, адміністрації та гімназистів, гласності та самоврядування  всього колективу.

4.2.Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу  освіти є загальношкільна  конференція (збори)  колективу, що скликається не менше одного разу на рік.

        Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких  трьох категорій:

-         працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;

-         учнів навчального закладу другого-третього ступеня – класними зборами;

-         батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами;

         Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу –5, учнів –5, батьків і представників громадськості – 5. Термін їх повноважень становить 5 років.

Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення  приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

          Право скликати збори (конференцію) мають голова ради навчального закладу, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.     

Загальні збори (конференція):

-         обирають раду навчального закладу, і голову, встановлюють термін їх повноважень;

-         заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;

-         розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської  діяльності навчального закладу;

-         затверджують  основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

-         приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.3.Внутрішнє управління в гімназії здійснюється на основі розподілу функцій за компетенцією. Для цього в гімназії створюється:

-         рада гімназії;

-         піклувальна рада;

-         педагогічна рада;

-         батьківський комітет.

4.4.У період між загальними зборами (конференцією) діє рада навчального закладу.

4.4.1.Метою  діяльності ради є:

-         сприяння демократизації і  гуманізації навчально-виховного процесу;

-         об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального  закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;

-         формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом ;

-         розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

-         підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу;

4.4.2.Основними завданнями ради є :

-         підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з  сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;   

-         визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

-         формування навичок здорового способу життя;

-         створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;

-         сприяння духовному, фізичному розвитку учнів  та набуття ними соціального досвіду;

-         підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

-         сприяння організації  дозвілля та оздоровлення учнів;

-         підтримка  громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

-         ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

-         стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;             

-         зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладам з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.4.3.До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ст. навчання, батьків та громадськості.  Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними  зборами загальноосвітнього навчального закладу.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з  будь—яких    причин приймається виключно загальними зборами.

 На чергових виборах склад ради оновлюється не менше  ніж на третину.

4.4.4.Рада навчального закладу діє на засадах:

-         пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, держави, суспільства, держави;

-         дотримання вимог законодавства України;

-         колегіальності ухвалення рішень;

-         добровільності і рівноправності членства;

-         гласності.

      Рада працює за планом, що затверджується загальними батьківськими зборами.

      Кількість засідань визначається доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

      Засідання ради може скликатися її головою  або  з ініціативи директора навчального закладу,  засновника, а також членами ради.

       Рішення ради приймається  простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох  третин її членів.

      У разі рівної кількості голосів  вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечить чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в  7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

          У разі незгоди  адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія,  яка розглядає спірне питання.

          До складу  комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

4.4.5.Очолює раду навчального закладу голова, який обирається  із складу ради.

        Голова ради може бути членом педагогічної ради.

        Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

        Для вирішення поточних питань рада може створити  постійні або тимчасові комісії з окремих  напрямів роботи. Склад комісії і зміст їх роботи визначаються радою.

        Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності  навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.4.6.Рада навчального закладу організовує:

-         виконання рішеньзагальнихзборів;

-         вносить пропозиції  щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та  мов національних меншин;

-         спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи  навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;

-         разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;

-         затверджує режим роботи навчального закладу;

-         сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

-         приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагороди випускників навчального закладу золотою медаллю „За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю „За досягнення у навчанні”та нагородження учнів похвальними листами„За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;

-         разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;      

-         погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

-         заслуховує звіт голови ради, інформацію  директора та його заступників з питань навчально-виховної та  фінансово-господарської діяльності;

-         бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення кваліфікаційних категорій вчителям;

-         виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та  позашкільної роботи з учнями;

-         виступає ініціатором проведення добровільних акцій;

-         вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного  органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального  заохочення учасників навчально-виховного процесу;

-         ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

-         сприяє  створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків ( осіб, які  їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи  до проведення оздоровчих та культурно - масових заходів з учнями;

-         розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

-         розглядає питання родинного виховання;

-         бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

-         сприяє педагогічній освіті батьків;

-         сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

-         розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

-         організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

-         розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;

-         вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу при наявності коштів з фонду розвитку гімназії;

-         може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих  напрямів роботи.

      Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.5.При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада та батьківський комітет.

4.6.Метою діяльності   піклувальної ради є забезпечення доступності загальної  середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до  вирішення проблем навчання і виховання.

4.6.1.Основними завданнями піклувальної ради є :

-         сприяння виконання законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

-         співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;

-         зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально- оздоровчої бази навчального закладу; 

-         організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

-         вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;

-         запобігання дитячій бездоглядності;

-         сприяння працевлаштуванню випускників навчального  закладу;

-         стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

-         всебічне зміцнення зв’язків між родинами  учнів та навчальним  закладом.

4.6.2.Піклувальна рада формується у складі 7 осіб з представників колективу гімназії та батьків, які не входять до складу адміністрації навчального закладу.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах  навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.

Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускаються втручання членів піклувальної ради в навчально- виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника загальноосвітнього навчального закладу,

      У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на  його місце обирається інша особа.

4.6.3.Піклувальна рада діє на засадах:

-         пріоритету прав людини, грамотного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

-         дотримання вимог законодавства України;

-         самоврядування;

-         колегіальності ухвалення рішень;

-         добровільності і рівноправності членства;

-         гласності.

       Робота піклувальної ради планується довільно.  Кількість за сідань  визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

       Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше як третини її членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою  діяльність у доступній формі на зборах,  у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводиться до  відома колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

4.6.4.Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

       Голова піклувальної ради:

-         скликає і координує роботу піклувальної ради;

-         готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

-         визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

-         представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

4.6.5. Піклувальна рада має право:

-         вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загальноосвітнього навчального закладу, загальних зборів пропозиції  щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

-         залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;

-         вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;

-         стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;

-         брати участь у розгляді  звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню в встановленому порядку;

-         створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

4.7. З метою координації навчальної, методичної і наукової роботи в гімназії створюється науково-методична Рада, яка затверджується наказом директора.

4.7.1.До складу науково-методичної Ради входять: директор, заступники директора, керівники методичних об’єднань (кафедр), провідні спеціалісти-предметники вузів та науково-методичних центрів (за згодою).

4.7.2. До виключної компетенції науково-методичної Ради входять:

-         складання робочого навчального плану;

-         організація науково-методичної роботи вчителів;

-         організація роботи по розробці програм навчальних курсів та їх затвердженні;

-         розробка правил конкурсного прийому в гімназію;

-         формування пропозицій щодо складу приймальної та предметних комісій для проведення конкурсного прийому до гімназії.

4.8.Учнівські збори гімназії (класу) - колективний орган учнівського

       самоврядування.

Основною структурною ланкою в гімназії є клас – колектив учнів, що формується з метою виконання завдань гімназії на основі їхніх вікових або психо-фізичних особливостей, рвіня розвитку.

4.9. Учнівські збори гімназії (класу):

-         обирають органи учнівського самоврядування з гімназії (класу);

-         висувають своїх представників для участі в роботі органів громадського самоврядування;

-         обговорюють питання організації навчання, діяльності і дозвілля учнівського колективу.

4.10.Батьківські збори гімназії (класу) – колективний орган батьківського самоврядування.

         Батьківські збори гімназії (класу):

-         обирають батьківській комітет гімназії (класу);

-         обирають своїх представників для участі у роботі конференції гімназії;

-         залучають батьків до участі в керівництві гуртками та іншими видами позакласної та позагімназійної роботи;

-         вносять на розгляд науково-методичної ради гімназії, педагогічної ради, директора та його заступників пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу гімназії (класу).

4.11.Директор навчального закладу:

-         здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

-         організовує навчально-виховний процес;

-         забезпечує контроль за виконанням навчальнихпланів і програм,рівнемдосягненьучнів у навчанні;

-         відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

-         створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

-         забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних норм, техніки безпеки;

-         - підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання   та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно - експериментальної роботи педагогів;

-         забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або  психічного насильства;

-         призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними  ділянками;

-         контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

-         здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це  відповідальність;

-         розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;

-         видає у межах своєїкомпетенціїнакази та розпорядження і контролюєїхвиконання;

-         за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки  працівників навчального закладу;

-         створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

-         несе   відповідальність за свою діяльність  перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.

4.12. Обсяг педнавантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою. 

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за згодою педагогічного працівника.

       Перерозподіл педнавантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.13.У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган- педагогічна рада.

       Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.

4.14.Педагогічна рада розглядає питання:

-         удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного  процесу, планування режиму роботи навчального закладу;

-         переведення учнів до наступних класів і їх випуску, відрахування,  видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

-         щодо схвалення Правил конкурсного прийому в гімназію;

-         притяганню до дисциплінарної відповідальності учасників навчально-виховного процесу за невиконання своїх обов’язків;

-         підвищення кваліфікації педпрацівників, розвитку їхньої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнення науки і передового педагогічного досвіду;

-         морального та матеріального заохочення учнів та працівниківнавчального закладу.

4.15.Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

      Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.

4.16.У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно  до чинного законодавства України.

 

V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1.Матеріально-технічна   база навчального закладу включає  будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби,  інші  матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі навчального закладу.

5.2.Майно навчального закладу належить йому на правах власності,  господарського відання або  оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і статуту навчального закладу та укладених ним угод.

5.3.Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4.Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними  та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5.Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається із навчальних кабінетів, а також спортивного   залу, бібліотеки, архіву,  комп’ютерних кабінетів, їдальні та буфету.

 

VІ.ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1.Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.

6.2.Джералами формування кошторису навчального закладу є:

-         кошти засновника – кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;

-         кошти фізичних,  юридичних осіб;

-         кошти, отримані за надання  платних послуг;

-         кредити банків (для загальних навчальних закладів, заснованих на приватній формі власності);

-         благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

-         інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

6.3. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших  матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати  за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.4.Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та органом управління освітою. Бухгалтерський облік закладу  може здійснюватись самостійно або через централізовану бухгалтерію Вижницької міської ради.

6.5.Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.

6.6. За ініціативою батьків формується фонд розвитку гімназії, Вижницька гімназія”. Порядок використання коштів встановлюється Положенням про фонд „Вижницька гімназія”. Основним джерелом надходження коштів є благодійні внески батьків гімназистів, розмір яких встановлюється Радою гімназії. До фонду надходять кошти за здану макулатуру, металобрухт, благодійні внески від юридичних та фізичних осіб, інші кошти, отримання яких не заборонено законодавством України.

6.7. Коштами фонду розвитку гімназії розпоряджається Рада гімназії.

Використання коштів здійснюється за платіжними дорученнями директора гімназії на підставі Кошторису, затвердженого Радою гімназії та директором гімназії. Кошти фонду розвитку гімназії вилученню не підлягають.

Майно, що отримано гімназією у вигляді дарунку, або придбано за рахунок пожертв і внесків а також коштів, які надходять від надання платних послуг, є власністю гімназії.

6.8. Забороняється: розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

6.9. Передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

6.10.Доходи (прибутки) Вижницької гімназії використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених  цим Статутом та законодавством.

VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО.

7.1.Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у  рамках освітніх програм, проектів, встановлених відповідно до законодавства, прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2.Навчальний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

VІІІ. ДОДАТКОВІ ПОЛОЖЕННЯ.

8.1.  Гімназія має два ступеня: 2 ступінь – 1 – 5 класи ( 5 – 9 )

3 ступінь – 6 – 7 класи ( 10 – 11 )

8.2.  Строк навчання в гімназії – 7 років.

8.3. Вступити до гімназії мають право учні з інших шкіл, міста та навколишніх сіл Вижницького району, селища міського типу Кути Косівського району Івано-Франківської області та інших навчальних закладів України в будь-який клас ІІ-го і ІІІ-го ступенів, які мають ґрунтовні знання, зразкову поведінку і склали вступні іспити, визначені педагогічною радою гімназії, які не мають семестрових і річних оцінок нижче «4» бали і пройшли співбесіду з психологом.

 

ІХ.КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

9.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

9.2. Державний контроль за діяльністю закладу здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних  закладів Вижницька міська рада та її структурний підрозділ

9.3.Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки  України.

9.4.У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником або органом управління освітою відповідно до  законодавства.

 

Х. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

10.1.Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник.

Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу,  перетворення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією,   призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї  переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

10.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ним, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

10.3.У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

 

 

XІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

       Статут розроблений на основі Примірного Статуту загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29.04.2002 року № 284. Зміни та доповнення зроблені з урахуванням місцевих умов і не суперечать чинному законодавству.