Платники податків мають змогу дізнаватися про зміни в законодавстві

 Де платник податків має змогу дізнаватися про зміни в законодавстві, слідкувати за наданням роз'яснень, консультацій та інше?

 У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, про зміни в законодавстві, слідкувати за наданням роз'яснень, консультацій та іншої інформації платник податків має змогу в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.tax.gov.ua/), де можливо передивитись «Запитання – відповіді з Бази знань»; «Нормативні та інформаційні документи»; «Останні зміни в законодавстві»; «Письмові консультації» тощо.

 Крім того, буковинці можуть ознайомитись з інформаційними матеріалами на офіційному вебсайті ДПС у Чернівецькій області https://cv.tax.gov.ua/ та у соцмережі на офіційній сторінці у Facebook.

 

Порядок подання заяви за формою №5ДР

 Який порядок подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою №5ДР?

 Фахівці Головного управління ДПС У Чернівецькій області роз'яснюють, що заява про внесення змін за ф. №5ДР подається особисто фізичною особою або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), при зміні місця проживання – до податкового органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого податкового органу. Для заповнення заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

 Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія – необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування. При цьому, якщо адреса місця проживання відрізняється від адреси реєстрації місця проживання, яка зазначена у документі, що посвідчує особу, то необхідно заповнювати рядок «Адреса фактичного місця проживання» на підставі таких документа, наприклад: довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи; довідки, що підтверджує місцеперебування громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї, договору оренди майна.

 Право підпису електронних документів при зміні керівника

 У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ), законів України від 22 травня 2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон №851) та від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155) без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ст. 42 ПКУ).

 Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.

 Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках, передбачених п. 42.6 ст. 42 ПКУ, зокрема отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків.

 Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону №851 та Закону №2155.

 Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник (автор) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник (автор), шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок).

 Згідно з п. 4 розд. ІІІ Порядку до Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані електронні підписи усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований електронний підпис керівника і останньою – печатка (за наявності).

 Відповідно до вимог Порядку при зміні керівника дія Повідомлення, яке підписувалось попереднім керівником, припиняється. Тому, незалежно від того, що право підпису залишено за працівниками, по яких інформація подавалась до контролюючого органу, за підписом нового керівника направляється Повідомлення (за кодом форми J1391103) із зазначенням відповідальних осіб.

 Оновлено форму декларації з податку на прибуток: коли вперше звітувати?

 17.08.2021 р. у виданні «Офіційний вісник України» №63 опубліковано наказ Мінфіну від 04.06.2021 № 317, яким затверджено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

 Відповідно до п. 46.6 ПКУ нові форми декларацій набирають чинності для складання звітності за податковий  період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення. Оскільки наказ № 317 опубліковано у ІІІ кварталі 2021 року, вперше нову форму декларації необхідно подавати за ІV квартал 2021 року.

 Який документ повинен надати приватний підприємець – платник єдиного податку на вимогу покупців за продані товари, якщо він має право не використовувати РРО?

 У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, відповідно до ст. 9 Закону від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» реєстратори розрахункових операцій (РРО) та/або програмні РРО та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами – підприємцями), які відносяться відповідно до Податкового кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

 Разом з тим, п. 15 ст. 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати в паперовій та/або електронній формі покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший розрахунковий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12 травня 1991 року № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів» із змінами та доповненнями.

 Таким чином, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку, яка має право не застосовувати РРО та/або ПРРО, зобов’язана надати в паперовій та/або електронній формі покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший розрахунковий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця.