Повідомлення Пенсійного фонду!

 Зміни в організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги

 Кабінетом Міністрів України 29 березня 2021 року прийнято постанову № 277 «Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України».

 Відповідно до постанови, до 1 вересня 2021 року Пенсійний фонд України проведе  перший конкурс  для відбору організацій, які здійснюватимуть виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України. До його проведення виплату і доставку пенсій здійснюватиме АТ «Укрпошта».

 За місцем фактичного проживання з 1 вересня 2021 року отримуватимуть пенсії та грошову допомогу:

 – люди з інвалідністю І групи;

 – особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;

 – особи, які досягли 80-річного віку;

 – одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.

 Особи з вищезазначених категорій отримуватимуть пенсії та грошову допомогу за власним вибором: або через організацію, відібрану на конкурсі, або через обраний самостійно банк з числа уповноважених.

 Інші категорії пенсіонерів, які на сьогодні отримують виплати у відділеннях АТ «Укрпошта» або з доставкою додому листоношами, до 1 вересня 2021 року повинні  обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати  пенсій з переліку https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/

 У разі, якщо до визначеного терміну громадяни не зроблять вибір, виплата пенсій кожному з таких одержувачів з 1 вересня 2021 року здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ «Ощадбанк», який буде  відкритий за зверненням органу Пенсійного фонду України, про що одержувача буде проінформовано. Громадяни можуть будь-коли змінити уповноважений банк за власним бажанням.

 Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

 

 

Про зміни щодо виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії

 З 01.04.2021, у зв’язку із набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 «Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги», змінено порядок виплати допомоги на поховання пенсіонера та недоотриманої пенсії у зв’язку з його смертю. До внесення змін, їх виплата здійснювалась через установи ПАТ «Укрпошта» разовими дорученнями. Відтепер, у вказаних випадках, кошти виплачуватимуться органами Пенсійного фонду шляхом їх зарахування на поточний рахунок одержувача (особи, яка має право на отримання виплат у зв’язку із смертю пенсіонера) в  банку, який є уповноваженим на проведення розрахунково-касових операцій з коштами Пенсійного фонду України. Отож, для оформлення таких виплат, при зверненні до сервісного центру крім основних документів  надаються реквізити рахунку, відкритого в одному з  уповноважених банків за вибором одержувача, на який скеровуватимуться кошти. З їх переліком можна ознайомитись за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/

 При зверненні до органів Фонду для отримання допомоги на поховання потрібно подати заяву, до якої додаються:

 – документи, що посвідчують особу заявника – паспорт та ідентифікаційний код;

 – свідоцтво про смерть;

 – витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідку про смерть пенсіонера;

 – номер банківського рахунку заявника.

 Додатково: заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

 Якщо реєстрація смерті відбулась за межами України, подається свідоцтво про смерть або інший документ, що підтверджує факт смерті, виданий компетентним органом іноземної держави.

 Члени сім’ї, які звертаються за недоотриманою пенсією померлого протягом шести місяців з дати смерті пенсіонера, надають:

 – документи, що посвідчують особу заявника – паспорт та ідентифікаційний код;

 – свідоцтво про смерть;

 – документи, які підтверджують родинні зв’язки;

 – номер банківського рахунку заявника.

 Для виплати недоотриманої пенсії, яка ввійшла до складу спадщини надається:

 – документ, що посвідчує особу заявника;

 – свідоцтво про смерть;

 – свідоцтво про право на спадщину;

 – номер банківського рахунку заявника.

 Додатково: заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

 Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

 

 Відбулися зміни в порядку отримання окремих виплат, що здійснюються органами Пенсійного фонду України

 З 01.04.2021, у зв’язку із набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 «Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги», змінено порядок виплати допомоги на поховання пенсіонера та недоотриманої пенсії у зв’язку з його смертю. До внесення змін, їх виплата здійснювалась через установи ПАТ «Укрпошта» разовими дорученнями. Відтепер, у вказаних випадках, кошти виплачуватимуться органами Пенсійного фонду шляхом їх зарахування на поточний рахунок одержувача (особи, яка має право на отримання виплат у зв’язку із смертю пенсіонера) в  банку, який є уповноваженим на проведення розрахунково-касових операцій з коштами Пенсійного фонду України. Отож, для оформлення таких виплат, при зверненні до сервісного центру крім основних документів  необхідно надати реквізити рахунку, відкритого в одному з  уповноважених банків за вибором одержувача, на який скеровуватимуться кошти. З їх переліком можна ознайомитись за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/

 Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

 

Громадяни, які набувають право власності на житло уперше, звільняються від  сплати збору на пенсійне страхування

 23 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №866 «Про внесення змін до Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій», якою врегульовано питання  щодо підстав для  звільнення від сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.

 Зокрема, визначено перелік документів, які необхідно надати нотаріусу для звільнення від сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування:

 1. Заява фізичної особи про те, що вона не має та не набувала права власності на житло (в тому числі не приватизовувала, не успадковувала, не отримувала у дар, не купувала, зокрема, як частку в спільному майні подружжя).

 2. Відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з урахуванням відомостей з невід’ємної архівної складової частини цього Реєстру про набуття, зміну і припинення речових прав на нерухоме майно, про внесені зміни до відповідних записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно) про відсутність зареєстрованих за такою особою прав власності на житло.

 3. Довідка з усіх місць проживання (після 1992 року) про невикористання житлових чеків для приватизації або використання їх для приватизації частки майна державних підприємств і земельного фонду.

 Нотаріальне  посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна здійснюється без документального підтвердження сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування  з операцій купівлі-продажу нерухомого майна за наявності інформації та документів, які підтверджують звільнення від сплати збору, передбачених Постановою.

 З текстом Постанови можна ознайомитись за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-poryadku-splati-zboru-na-obovyazkove-derzhavne-pensijne-strahuvannya-z-okremih-vidiv-gospodarskih-operacij-866230920

 Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

 

Про перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам

 Частиною четвертою статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено щорічний перерахунок пенсії з 1 квітня особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули необхідний страховий стаж.

 Перерахунок пенсії проводиться:

 – без додаткового звернення особи до органів Пенсійного фонду України;

 – особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули не менш як 24 місяці страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, або менш як 24 місяці страхового стажу, але після призначення (попереднього перерахунку)  пенсії пройшло не менш ніж два роки.

 У 2021 році буде перераховано пенсії працюючим пенсіонерам, які призначені/перераховані до квітня 2019 року.

 Право на перерахунок визначає страховий стаж, набутий на 1 березня року, в якому проводиться перерахунок.

 Дані до реєстру застрахованих осіб про страховий стаж за січень-лютий 2021 року надійдуть у складі єдиної звітності зі сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску, яку страхувальники зобов’язані подати  до 10 травня.

 Перерахунок, передбачений законодавством, буде проведено у травні-червні з 1 квітня.

 Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

 

Щоб уникнути пенсійних переплат своєчасно повідомляйте Пенсійному фонду про зміну персональних даних

 Формування виплатних відомостей та виплата пенсії здійснюється на основі даних персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку й Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також на підставі документів, які посвідчують особу та підтверджують громадянство України. Внаслідок неподання пенсіонерами чи страхувальниками інформації про зміну персональних даних (прізвища, місця проживання, фактів працевлаштування чи звільнення з роботи) відбувається некоректне нарахування пенсійних чи соціальних виплат. Про зміну даних необхідно повідомляти Пенсійному фонду в 10-денний термін з моменту їх виникнення, інакше не уникнути клопотів, пов’язаних з поверненням надміру нарахованих коштів. Переплату, яка виникла з вини пенсіонера в результаті ненадання чи надання ним недостовірних відомостей, або внаслідок подання роботодавцем неправильних даних про працівника, на основі яких була призначена пенсія, неодмінно доведеться повертати або добровільно, або шляхом стягнення відповідних сум Пенсійним фондом, або ж у судовому порядку.

 Отже, щоб уникнути переплат пенсій та наступного їх повернення, пенсіонери повинні пам`ятати про необхідність подання достовірних відомостей для призначення чи перерахунку пенсійних виплат, а страхувальники – відповідально ставитися до виконання своїх посадових обов’язків та не допускати надання неправдивих даних про своїх працівників. Для внесення актуальних паспортних даних до інформаційної бази Пенсійного фонду України потрібно подати заяву про їх зміну або особисто – в сервісних центрах Фонду в області, або дистанційно – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), авторизувавшись за допомогою кваліфікованого електронного підпису або системи інтегрованої ідентифікації GOV ID.

 Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області